æv potte og kåbe ridset på min gs500e
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 26-05-04 19:56

æv så var uheldet ude, var ude på en lille tur da jeg under en opbremsning
med en anelse hældning på gled på en hvid stribe, som så resulterede i at
bagenden skred ud så cyklen væltede og skrabede 20cm hen af asfalten DUM
DUM FEJL af mig

nå men potten blev ridset og noget af lakken blev skrabet af kåben

ville så høre om der er noget jeg kan gøre ved ridserne på potten, det ser
ud som om at metalpladen som omsvøber potten kan fjernes og er det en
reservedel man kan få fat i?? eller er der andre måder at evt skjule
ridserne på??

hvis jeg evt ville have omlakeret den ene kåbedel hvad skal jeg så regne med
at skulle slippe af slanter og er der et firma som kan anbefales??? selve
kåben tog ingen skade

mvh

Patrick

Fra : S.G

Dato : 26-05-04 20:06

> [...]
> bagenden skred ud så cyklen væltede og skrabede 20cm hen af asfalten DUM

Kører du med plastic dæk?
Har Nevah haft en udskridning på en hvid stribe endnu, og har skam forsøgt
at presse cyklen og dækkene til det. MIn TL1000S slår lidt med røven hvis
jeg gasser pænt op over en stribe eller trækker den på hjul, men den slipper
sq aldrig. Var det regnvejr da det skete? Det gør jo striberne noget mere
glatte.
Anyway surt show. Der er ikke andet for end at komme igang med at udbedre
skaderne. Find nogle bruge dele. Du kan måske udbedre potten med fint
slibepapir.

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 26-05-04 20:09

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> Anyway surt show. Der er ikke andet for end at komme igang med at udbedre
> skaderne. Find nogle bruge dele. Du kan måske udbedre potten med fint

nej det var ikke engang vådt, jeg undrede mig også over hvorfor den væltede
for så lidt, jeg bremsede ikke særligt kraftigt men havde dog en anelse
hældning på som nok har givet udfaldet i at røven røg ud ved sgu ikke
hvilke dæk der er på den

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-05-04 21:54

Patrick Westergaard wrote:
> [...]
> for så lidt, jeg bremsede ikke særligt kraftigt men havde dog en anelse
> hældning på som nok har givet udfaldet i at røven røg ud ved sgu ikke

Du skal fanme også passe på med den bagbremse.. forbremsen er noget
der virker ;)

Eller, det var måske forbremsen du brugte?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-05-04 20:22

S.G wrote:
> [...]
> sq aldrig. Var det regnvejr da det skete? Det gør jo striberne noget mere

Så får du nok ikke nok nedlægning på ;-P

De hvide striber er specielt slemme i vådt vejr, men i tørvejr kan de nu
og være pænt trælse. Jeg oplever ofte baghjulet smutter lidt på
striberne, specielt til/fra arbejde hvor dækkene ikke bliver supervarme.
Jeg har enddog oplevet at forhjulet er gledet henover - ikke behageligt
når man har tøsen bagpå skulle jeg hilse og sige :-/

--
-jens
RSV1000

Fra : Knud Dam

Dato : 26-05-04 22:44

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har enddog oplevet at forhjulet er gledet henover - ikke behageligt
> når man har tøsen bagpå skulle jeg hilse og sige :-/

Enig !

De hvide striber har også overrasket mig mere end en gang. Også på tør vej.

Der er iøvrigt meget forskel på de forskellige typer af hvide striber.

Mvh

KD

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-05-04 20:24

Patrick Westergaard wrote:

> [...]
> bagenden skred ud så cyklen væltede og skrabede 20cm hen af asfalten DUM

Træls, godt du ikke selv tog skade.

> nå men potten blev ridset og noget af lakken blev skrabet af kåben

Kan du ikke tage et billede, så er det nemmere at bedømme skaderne

> [...]
> ud som om at metalpladen som omsvøber potten kan fjernes og er det en
> reservedel man kan få fat i?? eller er der andre måder at evt skjule

Puha.. måske kan de pudses væk med lidt (læs: meget) knofedt?

> hvis jeg evt ville have omlakeret den ene kåbedel hvad skal jeg så regne med
> at skulle slippe af slanter og er der et firma som kan anbefales??? selve
> kåben tog ingen skade

Pas.

--
-jens
RSV1000

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 26-05-04 20:27

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kan du ikke tage et billede, så er det nemmere at bedømme skaderne

> Puha.. måske kan de pudses væk med lidt (læs: meget) knofedt?

jeg snupper lige et par billeder af kåben og udstødningen imorgen hvis jeg
kan finde et sted at smide billederne på nettet, jeg har prøvet at dække
ridserne med en colorrite pen men farverne matcher ikke ordentligt og det
ser ikke specielt godt ud selvom farvekoden skulle være helt den samme

Patrick

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-05-04 21:01

Patrick Westergaard wrote:
> [...]
> ridserne med en colorrite pen men farverne matcher ikke ordentligt og det
> ser ikke specielt godt ud selvom farvekoden skulle være helt den samme

http://www.dfmc.dk/ er stedet!

Colorite har jeg ikke liiige nogen erfaringer med

--
-jens
RSV1000

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 27-05-04 20:24

Så fik jeg oprettet mig på dfmc og jeg har oprettet et galleri hvor man kan
se 2 billeder af potten og der hvor kåben blev skadet

http://www.dfmc.dk/default.asp?id=629

så er der nogle nemme måder at udbedre skaden på potten eller kan
metalpladen skiftes???

Patrick

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 10:25

> Så fik jeg oprettet mig på dfmc og jeg har oprettet et galleri hvor
man kan
> se 2 billeder af potten og der hvor kåben blev skadet

Hvis det var min mc ville jeg ikke umiddelbart begynde at ofre de store
summer på at udbedre de par ridser (Det kan ihvertfald ikke betale sig
at blande forsikringen ind i det). Med lidt held burde du kunne slibe
og polere udstødningen flot igen

Nu ved jeg ikke hvor erfaren en mc'ist du er men overvej om ikke der er
risiko for flere begynderfejl ... Jeg havde vist kørt 2-3år inden jeg
lavede en typisk begynderfejl (blokeret forhjul) og lavede ridser på
apriliaen.

Udbedrer du ikke skrammerne vil det jo være en reminder om at være 100%
opmærksom hver gang du skal ud at køre ...

/A

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 28-05-04 10:32

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40b70579$0$3055$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Udbedrer du ikke skrammerne vil det jo være en reminder om at være 100%
> opmærksom hver gang du skal ud at køre ...

hvad kan du anbefale jeg skal bruge til at slibe den med, bare noget fint
sandpapir?? og så polere den bagefter???

og ja jeg er ret ny , fik mit kort i november og har kørt siden marts på min
egen

Patrick