Handle DID kæder i USA ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 18:31

Hej

Er der nogen, der har prøvet at handle hos
http://www.motorcycle-superstore.com/ ? Deres priser på eksempelvis DID ZVM
530 kæder er interessante, også selvom der evt. kommer dansk moms på.

Men kan man mon stole på et sådant firma ? Nogen der har erfaring med
firmaet ?

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 26-05-04 19:29

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en

- - - - endsamt 16% told

--
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-05-04 07:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:c92njh$r86

ligningen ser så ledes ud

((indkøbspris + forsendelse) * told)*1,25+ToldBehandlingsGebyr=reel pris

er tolden virkelig 16% ?

jeg har lige fået luftgevær derovre fra og der var tolden kun 2.5 %

en anden ting er at de fleste amerikanske virksomheder ikek vil tage VISA
ved international handel men kræver wiretransfer....= endnu et gebyr til
banken i både din ende såvel som butikken typisk også tage et gebyr for
wiretransfers !

i mit luftgevær tilfælde kostede geværet 4200 kr, så kom ovennævnte udgifter
oven i og prisen endte på 6500 kr (hvilket stadig var billigt !

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 09:32

> ((indkøbspris + forsendelse) * told)*1,25+ToldBehandlingsGebyr=reel
> pris
>
> er tolden virkelig 16% ?

Det bør være til at få oplyst hold told&skat hvad satsen er på
motorcykelreservedele...

> [...]
> VISA ved international handel men kræver wiretransfer....= endnu et
> gebyr til banken i både din ende såvel som butikken typisk også tage

Jeg har også været ude for at en amerikaner ikke ville akceptere paypal
kunder i europa.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Klynder

Dato : 27-05-04 15:15

--------------
TIP nr. 1... også det eneste, men... :)
--------------
Jeg har ofte købt ting fra fjerne lande (bl.a. Hong Kong), og mange
web-butikker yder automatisk den service at de undlader at lægge følgeseddel
i pakken, og samtidig mærker de den som "gave". Hvis de ikke gør det af sig
selv, kan de vel overtales til det...

Den fidus er for mit vedkommende gået rent forbi tolderne 5 gange, og jeg
kender kun til et tilfælde, hvor pakken er blevet snuppet. Sker det, må man
naturligvis bøde told og moms og den slags, men risikoen er altså ikke den
største!

Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 27-05-04 15:40

"Klynder" <mikael@klynder.dk> wrote in message
> TIP nr. 1... også det eneste, men... :)
> --------------
> Jeg har ofte købt ting fra fjerne lande (bl.a. Hong Kong)

TIP nr. 2... også det eneste, men Hong Kong er en by :)

Fra : Moller

Dato : 27-05-04 15:52

Henrik Steen Larsen wrote:

> TIP nr. 2... også det eneste, men Hong Kong er en by :)

   Jeg trode det var en lufthavn til mellemlandinger ? og ellers escort
service for de kongelige.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klynder

Dato : 27-05-04 16:47

> TIP nr. 2... også det eneste, men Hong Kong er en by :)
------------------

Hehe, ok, der må jeg vel gi' mig Men by eller land, så er det et billigt
sted! Kom forresten lige i tanke om, hvad der jo så må være TIP nr. 3... nu
ikke det eneste længere...:

Hvis de absolut skal skrive værdi på pakken, eller følgeseddel eller
whatever, så bed dem om at skrive en latterlig lav pris på... bare ikke så
latterlig at en tolder som åbner pakken fatter mistanke (for så prøver de
bare at finde ud af hvad tingene koster herhjemme, og det hjælper ikke) .
Men størstedelen af "skattefars håndlangere" kender nok ikke liiiige prisen
på en kæde og et tandhjul

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 16:14

anders majland skrev i meddelelsen
<40b5bde8$0$3052$14726298@news.sunsite.dk>...

>Det bør være til at få oplyst hold told&skat hvad satsen er på
>motorcykelreservedele...

Jeg klipper lige lidt, og citerer et af dine indlæg fra en anden tråd:

"Jeg havde besluttet at jeg ville have en did 520 vm kæde - men i
tyskland kunne jeg kun opdrive kits med en oring og ikke den xring jeg
ville have.... Jeg endte med at købe kæden hos munkedal (lagervare) og
tandhjulene hos dinmc (også lagervare)"

Er Munkedal mon konkurrencedygtig på samlige DID kædetyper ? Har Du et
telefon nr. på biksen ? Der er da ingen grund til at sende penge ud af
landet hvis det kan undgåes. Under alle omstændigheder kommer der ikke en RK
kæde på "fie" igen.

mvh
Orla

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 21:23

> Er Munkedal mon konkurrencedygtig på samlige DID kædetyper ? Har Du et
> telefon nr. på biksen ?

Det kan jeg da hurtigt finde - men det kan du nu også selv på vores
allesammens http://www.dmcn.dk/ Citat;"Jens Munkedal Motorcykler
Jyllingevej 18 2720 Vanløse 38792415
"

> Der er da ingen grund til at sende penge ud af
> landet hvis det kan undgåes.

Han sagde at det var vejledende pris jeg gav. Han sælger vist mest cros
cykler og udstyr. En del bruger åbenbart 520kæden så den lagerfører han.

> Under alle omstændigheder kommer der
> ikke en RK kæde på "fie" igen.

Jeg har også som skrevet netop ødelagt en RK XSO kæde på gansker kort
tid ...

Den er helt jævnt slidt og x-ringene ser ikke beskadigede ud så den er
bare trukket i stykker ....

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 12:18

anders majland skrev i meddelelsen
<40b6f22c$0$3052$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>
>Han sagde at det var vejledende pris jeg gav. Han sælger vist mest cros
>cykler og udstyr. En del bruger åbenbart 520kæden så den lagerfører han.

Så er 530 nok ikke i sortimentet, men det kan et opkald jo afklare. Tak for
tlf nr.

>Jeg har også som skrevet netop ødelagt en RK XSO kæde på gansker kort
>tid ...
>
>Den er helt jævnt slidt og x-ringene ser ikke beskadigede ud så den er
>bare trukket i stykker ....

Samme her. Verner, som jeg købte cyklen af, er MC-nøgle forhandler, og jeg
regner med at han har sat kæden på i forbindelse med omgearingen, Verner ??,
og i så fald er der kun omkring 10.000 km i RK-kæden. Det er simpelthen for
lidt i forhold til prisen.

mvh
Orla

Fra : anders majland

Dato : 28-05-04 22:24

> [...]
> omgearingen, Verner ??, og i så fald er der kun omkring 10.000 km i
> RK-kæden. Det er simpelthen for lidt i forhold til prisen.

Også en XSO kæde. Hvilken cykel har så hurtigt ødelagt en 530 kæde.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 08:55

anders majland skrev i meddelelsen
<40b7b057$1$3046$14726298@news.sunsite.dk>...

>Også en XSO kæde. Hvilken cykel har så hurtigt ødelagt en 530 kæde.

50 LFO 2, den er ikke i katalogerne længere... En grim tanke, kunne Honda
finde på at originalmontere en sådan kæde ? I fald, så har den reelt levet
28-29.000 km. , hvilket ikke er så dårligt endda. Og så har jeg yderligere
"presset" 3.000 km ud af den... Den skulle have været skiftet under
vintereftersynet! Det er svært at sige hvad der er rigtigt, når man ikke
kender hele cyklens historie, :-| men kæden så ret ny ud da jeg købte
cyklen for ca. 10.000 km. siden.

Hvorom alt er, så har jeg ikke lyst til at eksperimentere, og slet ikke på
usikkert grundlag, derfor _skal_ det være DID for eftertiden.

mvh
Orla
VTR 1000 Fie

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 16:16

Lasse Lundberg <news1@2wheels.dk> skrev i en

> [...]
>
> er tolden virkelig 16% ?
>
> jeg har lige fået luftgevær derovre fra og der var tolden kun 2.5 %

Troede at jeg vidste det; men det gør jeg tilsyneladende ikke alligevel
www.toldogskat.dk må være der hvor man finder de præcise tal!

--
Armand-

Fra : Pwh

Dato : 27-05-04 21:04

> i mit luftgevær tilfælde kostede geværet 4200 kr, så kom ovennævnte
> udgifter oven i og prisen endte på 6500 kr (hvilket stadig var
> [...]

6500 kr for et luftgevær, nu bliver jeg nysgerrig, hvad får
man dog til de penge :-?

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 15:59

Armand skrev i meddelelsen ...

>Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en

>- - - - endsamt 16% told

Transport, og andet bøvl. Nu har "teglværket" heldigvis en afdeling i USA,
så måske.......

Ellers har Louis jo deres kits, men er det nu de "rigtige" ZVM kæder, der er
i deres sæt ? Umiddelbart har de ikke lyst til at svare på det spørgsmål,
eller spørgsmål i det hele taget. :-| Nogen der har set hvad der er i de
kædekits ?

Kæden fra et VTR SP1 sæt har den længde jeg skal bruge til de kædehjul
(Renthal), og den gearing jeg regner med at bruge på VTR F'en. Så får jeg
selvfølgelig et sæt SP1 kædehjul jeg ikke kan bruge til noget, men hvis det
vitterligt er den rigtige DID ZVM kæde, så er det stadig økonomisk
forsvarligt.

Alt i alt skulle det gerne ende op med en Renthal gearing 17 - 46, (mod 16 -
41 originalt), og en DID 50ZVM (530). Så skulle der ifølge DID garanti, være
fred i mindst 2 år/30.000 km.

mvh
Orla

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-05-04 19:56

Orla Pedersen wrote:
> der er i deres sæt ? Umiddelbart har de ikke lyst til at svare på det
> spørgsmål, eller spørgsmål i det hele taget. :-| Nogen der har set
> hvad der er i de kædekits ?

Hej Orla.

Prøv og kikke på tråden " DID kædekit til 1200 Bandit ? " der er postet
d.14-04-2004

Kan ikke finde ud af at linke til tråden direkte :-/

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 21:33

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en

> Prøv og kikke på tråden ..................
> Kan ikke finde ud af at linke til tråden direkte :-/

= Åbn indlægget med svar for øje, og pil/kopiér indlæggets ID ud af
headeren,
hvorefter man atter lukker ned og har ID'en til indkopiering i et givet
indlæg!

--
Armand.
(langtfra IT-nørd, men åbenbart alligevel lidt vidende)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-05-04 10:56

Armand wrote:
> [...]
> headeren,
> hvorefter man atter lukker ned og har ID'en til indkopiering i et

Hemm.. lykkedes ikke helt, men det er måske fordi at det er mig selv der har
startet tråden ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 21:53

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Hej Orla.
>
>Prøv og kikke på tråden " DID kædekit til 1200 Bandit ? " der er postet
>d.14-04-2004

Suk... Den hukommelse, eller mangel på samme :-| Jamen så er Louis dømt
ude

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 22:59

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en

> Suk... Den hukommelse, eller mangel på samme :-| Jamen så er Louis dømt
> ude

HG sælger DID seperat: Alle lgd. i 530ZVM koster 110Euro!
Hvad var prisen i staterne??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 16:42

Armand skrev i meddelelsen ...

>Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en

>HG sælger DID seperat: Alle lgd. i 530ZVM koster 110Euro!
>Hvad var prisen i staterne??

Hey, now we're talking ! Amerikanerne slået med en hund, og så inden for EU
Tak for hintet. Det lyder faktisk urimeligt billigt ?

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 20:28

Orla Pedersen skrev i meddelelsen
<40b75f40$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Hey, now we're talking ! Amerikanerne slået med en hund, og så inden for
EU
> Tak for hintet. Det lyder faktisk urimeligt billigt ?

Og næsten for godt til at være sandt. :-| Og det var det Der er nogle
få størrelser tilbage, ingen 530, og hvad der måtte være tilbage skal
afhentes i den butik hvor emnet måtte befinde sig.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 28-05-04 21:04

> [...]
skal
> afhentes i den butik hvor emnet måtte befinde sig.

Lort :-|
Indrømmelse: Det er et '03-katalog jeg har i reolen her ved siden af mig

--
Armand.
(der undrer sig over hvad der bliver af DID i Europa)

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 21:57

Armand wrote:
> Lort :-|

Må man godt skrive lo.. herinde :-?

/Jens (der er rystet)

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 22:45

Pwh skrev i meddelelsen <40b7a787$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Må man godt skrive lo.. herinde :-?

For så vidt at det jo _er_ noget lort, så skulle det som sådan være i orden

mvh
Orla
Tilfældigvis nogen der har et komplet stangtræk fra en XS1100 til overs ?,
man kunne jo fristes

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 22:53

Orla Pedersen wrote:
> Pwh skrev i meddelelsen
> <40b7a787$0$297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> For så vidt at det jo _er_ noget lort, så skulle det som sådan være i
> orden

Jeg havde alligevel ikke forventet det fra Armand,
han skriver som regel altid så pænt

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 22:33

Armand skrev i meddelelsen ...

>Lort :-|
>Indrømmelse: Det er et '03-katalog jeg har i reolen her ved siden af mig

Og så er det bare så dårlig timing af mig. Havde jeg været en uge, eller to,
før ude, så havde Tim haft en kæde med i kufferten, når han besøger
"førerbunkeren" i næste uge.

>Armand.
>(der undrer sig over hvad der bliver af DID i Europa)

Tjae, englænderne bryder sig jo ikke om noget udefra, tyskerne er helt
faldet på halen for Regina, RK ? de er overalt, men de kan bare ikke holde
til det pulserende træk der er på en og tocylindrede MC'er.

mvh
Orla

Fra : anders majland

Dato : 27-05-04 21:25

> [...]
> der er i deres sæt ? Umiddelbart har de ikke lyst til at svare på det
> spørgsmål, eller spørgsmål i det hele taget. :-| Nogen der har set

Det er ikke helt nemt at se online hvad der er hvad, men kig i et
papirkatalog eller følg et link til pdf versionerne af kataloget online.
Så skulle du gerne nå frem til et stort skema hvoraf det fremgår hvilke
kæder der er i hvilket kits.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 12:20

anders majland skrev i meddelelsen
<40b6f22d$0$3052$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>papirkatalog eller følg et link til pdf versionerne af kataloget online.
>Så skulle du gerne nå frem til et stort skema hvoraf det fremgår hvilke

Det nærmeste jeg er kommet, er til en oversigt over DID's udvalg af kæder,
men intet om hvad man kommer i Kit'ene, og da Louis ikke sælger løse kæder
såe.....

mvh
Orla