Opskrift søges på kylling i karry m. ris
Fra : Helle

Dato : 26-05-04 13:25

Hejsa.

Jeg har taget nogle kyllingefilet op og vil gerne lave kylling i karry med
ris til aften. Nogen der har en god opskrift?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -
Så klik ind på: http://www.flpshop.com/shop/shop_sydfyn

Fra : mcloud

Dato : 26-05-04 16:23

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har taget nogle kyllingefilet op og vil gerne lave kylling i karry

Hej Helle
Her er en nem en :

½-1 kg kyllingebryst.
Suppeurter( 1 gulerod,et par forårsløg eller 1 alm .løg,1 dusk
timian,porrertoppe,1/8 seleri eller 1-2 bladselleri ) og suppevisk(
Persillestængler,porrertoppe,selleritoppe)

1 løg.
1 æble.
25 gram smør eller margarine.
2 tsk. karry.
1 spsk mel.
Salt og peber
Kogte ris

Sæt kødet over at koge i koldt vand,der lige dækker stegen og skum af ,
tilsæt 1 tsk. salt og skum igen..

tilsæt suppeurter og suppevisk og lad kødet simre 1 time eller til det er
mørt.

Steg finthakket løg og æble og karry.

Rør melet i og spæd med siet suppe fra kødet ca 4-5 dl. Kog saucen igennem i
mindst 10 minutter og smag til med salt og peber.

Skær kødet i skiver og server med saucen og kogte ris.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : My

Dato : 26-05-04 16:36

Den er nem og jeg kan ikke lave det bedre selv:

Køb 1 glas uncel Bens carry sovs og 1/4 piskefløde. Brun kyllingstrimler
(feks) og tilsæt lidt karry. Kom Oncel Bens sovs i gryden sammen med den 1/4
fløde - lad det koge til kødet er gennemstegt.

Virkeligt lækkert.

MY