Indvendig rengøring af kåbe
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-05-04 09:57

Nu har jeg vist langt om længe fået kureret en minimal oliesvedning fra
motoren (det har kun taget et års tid og i den anledningen skal der
gøres rent.

Indvendigt er min kåbe beklædt med noget skumgummiagtigt noget og det er
det der volder mig lidt hovedbrud. Motoren har svedt en smule olie ud i
dette skum og kører man et par 100 kilometer i træk bliver det blæst ud
på selve kåben. Så nu skal det ud en gang for alle.

Jeg for forsøgt de forskellige klassiske oliefjernere, men de plejer at
blande sig med olien i skummet og så ellers blive derinde. Jeg har brugt
indtil flere ruller papir på at tørre det ud igen, men uagtet mine
anstrengelser er der altid en rest tilbage (som altid vælger at trække ud
på kåben de sjældne gange den skal være fin)

Nogen der har forslag til hvordan jeg får tørret skumgummiet i kåben ud?

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Anne & Torben

Dato : 26-05-04 16:31

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message

> [...]
>
> --
> Mikkel | Compared to system administration,
> motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Hej Mikkel.

Jeg tog noget "kold" affedtning og sprøjtede på.
Lod det sidde i ca ½ time, og tog derefter damp-renseren.
Det kunnme kurere det. Jeg har en sjat tilbage, hvis det har interese.

/Torben.