getURL åpne i nytt vindu
Fra : sindre

Dato : 26-05-04 08:00

Hei,

har en knapp som åpner en link. Jeg vil at den skal åpnes i ett nytt
vindu. Har skrevet getURL("http:.........","_blank"); og
getURL("http:.........",_blank); hvilke av disse er riktige, eller er
begge feil.
Saken er at jeg har flere knapper og på noen av de åpnes linken i samme
vindu og noen i nytt vindu, og alle er skrevet i formen
getURL("http:.........","_blank");

Så hvorfor åpnes den ikke alltid i ett nytt vindu?

Sindre

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 26-05-04 11:04

>har en knapp som åpner en link. Jeg vil at den skal åpnes i ett nytt
> [...]

førstnævnte er den rigtige iflg. macromedia's egen syntax..

>Saken er at jeg har flere knapper og på noen av de åpnes linken i samme
>vindu og noen i nytt vindu, og alle er skrevet i formen
>getURL("http:.........","_blank");
>
>Så hvorfor åpnes den ikke alltid i ett nytt vindu?

det lyder mystisk.. har du en fla, man kan se?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : sindre

Dato : 27-05-04 07:08

> det lyder mystisk.. har du en fla, man kan se?

Jeg har jo en .fla fil, men fila er ganske stor siden. Det hele er snakk
om ett slideshow med bilder. I hvert bilde er det også en knapp for å åpne
en forstørret versjon av bildet. Det er denne det er snakk om.
I hvertfall her har jeg lastet opp .fla filen
http://home.no.net/kitharak/Flash/valpekull0404.fla
Her ligger orginalen:
http://home.no.net/kitharak/Edel280304.htm

Hvis man ser på det siste og det nest siste bildet i serien har de eksakt
samme kode i getURL, foruten forskjellig adresse. Det siste bildet åpnes i
nytt vindu og det nest siste i samme vindu.

Sindre

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-05-04 17:45

[...]

> [...]
>samme kode i getURL, foruten forskjellig adresse. Det siste bildet åpnes i
>nytt vindu og det nest siste i samme vindu.

jeg har nu downloadet fla'en.. og getURL i de to sidste billeder er
præcis de samme.. men her hos mig reagerer de også ens.. ehm.. ? de
åbner fint i et nyt vindue begge to..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : sindre

Dato : 28-05-04 06:49

> jeg har nu downloadet fla'en.. og getURL i de to sidste billeder er
> præcis de samme.. men her hos mig reagerer de også ens.. ehm.. ? de
> åbner fint i et nyt vindue begge to..

Det er det som er så merkelig. Jeg har prøvd ut dette i opera og explorer.
Og hos meg åpner det siste bildet i nytt vindu og det nest siste i samme
vindu.
Har også kommentarer fra andre brukere som også opplever dette.

Sindre