/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
400 ccm sportsmaskiner
Fra : Peter


Dato : 25-05-04 23:06

Hej

Fandt nedenstående priser og modeller i den blå avis. Kan man roligt købe en
så gammel mc, når de har kørt forholdsvis få km? Hvad vil i anbefale?

Synes umiddelbart priserne er ekstremt høje for så gamle maskiner. Suzuki
gsxr 400 er vist den absolut billigste men måske også absolut dårligst eller
hvad?

På forhånd tak for svar!!!!

****************************************************************************
***********************************

Honda VFR, 400 ccm, '90, km 32.300, Ualmindelig velh. helt original.
undtagen Devil udst. Nyt kædekit. drosslingskit medf.
52.900,-

Honda VFR 400, m.afgift, Ca. 69000 kr, motor 12000 km, ligner ducati
916, opsidedown forgaffel, nye dæk. Monobagsæde medf, mange detaljer.
Virkelig unik og flot. Flere billeder kan sendes

69.000,-

Suzuki GSXR, 400 ccm, '92, km 25.000, Blå, m.afgift, (GK76A
MODEL)Nyere dæk, kødekit, tændrør, tændkabler og tændspoler. Spyball alarm.
Nedslag ved hurtig handel Billede kan mailes og sendes via mms

Suzuki gsxr, 400 ccm, '90, km 40.000, sort/sølv, m.afgift,
Rigtig flot-Lyn hurtig racer! Gør et super godt køb! 39.500,-


53.900
Kawasaki ZXR , 400 ccm, '92, km 48.000, mørkerød metalic, m.afgift,
Nye dæk og fuld service, kører godt, i god stand 65.000



 
 
"André T." (26-05-2004)
Kommentar
Fra : "André T."


Dato : 26-05-04 00:33

> Fandt nedenstående priser og modeller i den blå avis. Kan man roligt købe en
> så gammel mc, når de har kørt forholdsvis få km? Hvad vil i anbefale?
>
> Synes umiddelbart priserne er ekstremt høje for så gamle maskiner. Suzuki
> gsxr 400 er vist den absolut billigste men måske også absolut dårligst eller
> hvad?


Som jeg har sagt tidligere... Brugt priserne i DK er helt i skoven.

Det er jo næsten nypriser, fra cyklerne kom på markedet ! Også er de jo
næsten slidt op... En over 10år gammel 400cc med 60hk(pænt pumpet), og
40.000 på klokken, ville jeg holde mig langt væk fra... Især til de priser !

Så hellere en lidt nyere cykel.... El. evt. finde en uden afgift i
tyskland, med lav km. tal ---> www.mobile.de

(jeg mener en gsxr400 kostede 55.000 fra ny i starten af 90'erne...)


-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Tommy Fer (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 26-05-04 06:33



--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!
"André T." <No_F******@spam.com> skrev i en meddelelse
news:40b3d6a6$0$418$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Fandt nedenstående priser og modeller i den blå avis. Kan man roligt
købe en
> > så gammel mc, når de har kørt forholdsvis få km? Hvad vil i anbefale?
> >
> > Synes umiddelbart priserne er ekstremt høje for så gamle maskiner.
Suzuki
> > gsxr 400 er vist den absolut billigste men måske også absolut dårligst
eller
> > hvad?
>
>
> Som jeg har sagt tidligere... Brugt priserne i DK er helt i skoven.
>
> Det er jo næsten nypriser, fra cyklerne kom på markedet ! Også er de jo
> næsten slidt op... En over 10år gammel 400cc med 60hk(pænt pumpet), og
> 40.000 på klokken, ville jeg holde mig langt væk fra... Især til de priser
!

De er dyre, absolut, men man skal også sammen ligne med markede idag. Jeg
har mig selv en VFR400, jeg sad med en mulighed for en cykel til omkring
50K, jeg ville havde et godt stift stel, god affjedring og gode bremser.
Alternativerne i den prisgruppe er ikke skide store. en FZR600R (kan med god
vilje findes til 55K) f.eks. den har 100hk på 600 ccm, dvs den er mere
pumpet end en VFR400.

Kæresten har en GSXR400, jeg ville ikke give over 30K for en GSXR400 hvis
ikke den var i uendelig god stand, Louises havde gaaet 9000km for 2aar
siden. Dette var aegte kilometer, jeg var ikke i tvivl. Den har nu gaaet
26.000km. Min VFR har ukendt km tal, men min. 20.000km. Det skal siges at
der de to cykler slet ikke foeles i samme klasse. Honda er kvalitet.

> Så hellere en lidt nyere cykel.... El. evt. finde en uden afgift i
> tyskland, med lav km. tal ---> www.mobile.de

Jo det er da fint nok, men hvordan skal han få råd til en nummerplade? Jeg
betalt afgift af min VFR sidste år... 33K. Du kan finde cykler der er nyere
og stoerre, men find en der har samme egenskaber?

mvh Tommy Fer



Peter (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-05-04 09:08

Hej Tommy

Vil du mene at de 2 annoncer med Honda VFR på henholdsvis 53000 og 69000 er
rimelige priser? Ok, cyklerne ser flotte ud på billederne men synes priserne
er skræmmende.

Og hvor hurtig er en VFR 400 egentlig? Har du nogle specifikationer? Den er
måske ikke engang hurtigere end en RD 350?

Fortæl gerne lidt mere om holdbarheden osv på VFR 400 da jeg umiddelbart
synes det er en interessant cykel. Måske man kunne spare noget på at
importere en model fra Tyskland!
Er bare lidt bange for at den hurtigt kunne blive kedelig da jeg har
prøvekørt både 600 ccm og 900 ccm Kawasaki Ninja af nyere årgange.



> !
>
> De er dyre, absolut, men man skal også sammen ligne med markede idag. Jeg
> har mig selv en VFR400, jeg sad med en mulighed for en cykel til omkring
> 50K, jeg ville havde et godt stift stel, god affjedring og gode bremser.
> Alternativerne i den prisgruppe er ikke skide store. en FZR600R (kan med
god
> vilje findes til 55K) f.eks. den har 100hk på 600 ccm, dvs den er mere
> pumpet end en VFR400.
>
> Kæresten har en GSXR400, jeg ville ikke give over 30K for en GSXR400 hvis
> ikke den var i uendelig god stand, Louises havde gaaet 9000km for 2aar
> siden. Dette var aegte kilometer, jeg var ikke i tvivl. Den har nu gaaet
> 26.000km. Min VFR har ukendt km tal, men min. 20.000km. Det skal siges at
> der de to cykler slet ikke foeles i samme klasse. Honda er kvalitet.
>
> > Så hellere en lidt nyere cykel.... El. evt. finde en uden afgift i
> > tyskland, med lav km. tal ---> www.mobile.de
>
> Jo det er da fint nok, men hvordan skal han få råd til en nummerplade? Jeg
> betalt afgift af min VFR sidste år... 33K. Du kan finde cykler der er
nyere
> og stoerre, men find en der har samme egenskaber?
>
> mvh Tommy Fer
>
>



Moller (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-05-04 10:33

Peter wrote:

> Vil du mene at de 2 annoncer med Honda VFR på henholdsvis 53000 og 69000 er
> rimelige priser? Ok, cyklerne ser flotte ud på billederne men synes priserne
> er skræmmende.

   Nu spurgte du tommy, men da jeg har prøvet både hans vfr, og louises
gixxer osv.. en del gange, samt en del andre cykler... så ja, priserne
er ikke vildt skræmmende, og husk nu at dba priser altid er til at
prutte med, hvis ikke sælger har skrevet fast pris :)

> Og hvor hurtig er en VFR 400 egentlig? Har du nogle specifikationer? Den er
> måske ikke engang hurtigere end en RD 350?

   Hvad mener du med hurtigere ? mener du at køre lige ud, eller dreje i
sving ? men under alle omstændigheder er en vfr 400, langt overlegen i
forhold til en RD350, både i styregenskaber, bundtræk, stabilitet osv...
man kan nærmest sige det er en helt anden klasse, og derved kan de på
ingen måde sættes med lighedstegn.

> Fortæl gerne lidt mere om holdbarheden osv på VFR 400 da jeg umiddelbart
> synes det er en interessant cykel. Måske man kunne spare noget på at
> importere en model fra Tyskland!
> Er bare lidt bange for at den hurtigt kunne blive kedelig da jeg har
> prøvekørt både 600 ccm og 900 ccm Kawasaki Ninja af nyere årgange.

   Den vil kun være kedelig lige som de vil, hvis du bare køre ligeud hele
tiden... bare se Emil herinde, som i starten ønskede sig en ZX-12r fordi
han blev træt af sin ZX-9r ... da han så begynder at lege med maskinen
opdagede han jo hvad sjovt var, nemlig små sving osv. ellers ville han
jo ikke nå ud i at skulle pille så meget ved sin afjedring osv..

   Det samme gælder med en vfr400, f.eks. kan det nævnes at Tommy virkelig
gav klø til 600cc maskinerne på sturup i flere tilfælde her i foråret...
og det kan både tilskrives den overseje V4 motor som bare trækker jævnt
fra bunden og hele vejen op, samt de geniale styr egenskaber den har som
virkelig for en til at føle maskine er en del af kroppen, og bare vil
smides ned i hvert sving.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

MKS - 74 (26-05-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 26-05-04 11:18

On Wed, 26 May 2004 10:07:46 +0200, "Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk>
wrote:

>Vil du mene at de 2 annoncer med Honda VFR på henholdsvis 53000 og 69000 er
>rimelige priser?

Nej det er det ikke,ikke den til 69.000 i hvert fald den til 53.000
kan være afhængig af stand, en NC30 bør koste mellem 50 og 55 i god
stand

> Ok, cyklerne ser flotte ud på billederne men synes priserne
>er skræmmende.

Det kan de også være hvis man kun går efter ydelse og ikke
køreegenskaber, så er det slet ikke noget...

>Og hvor hurtig er en VFR 400 egentlig? Har du nogle specifikationer? Den er
>måske ikke engang hurtigere end en RD 350?

Hurtig nok, går ca. 205-215 på toppen hvis den ikke er
begrænset...reel baghjulsydelse ca 55-58 hk i std. trim, svær (læs
dyr) motor at få voldsomt mere ud af - den er rigtig fra fabrikken af,
selvom man idag sagtens kunne lave en med 80 hk

>Fortæl gerne lidt mere om holdbarheden osv på VFR 400 da jeg umiddelbart
>synes det er en interessant cykel.

Holdbarheden er i typisk Honda kvalitet - svær motor at ødelægge - men
_går_ den i stykker er det bestemt ikke alle værksteder man skal lade
rode i den og det er generelt i den dyre ende..

> Måske man kunne spare noget på at
>importere en model fra Tyskland!

Det skal du ikke regne med - det er også en populær cykel i Tyskland
og priserne relativt høje for cykler i god stand typisk 20+ kkr, en
sjælden gang hvis man er hurtig, men ellers ikke. Der er meget bedre
muligheder i UK...

>Er bare lidt bange for at den hurtigt kunne blive kedelig da jeg har
>prøvekørt både 600 ccm og 900 ccm Kawasaki Ninja af nyere årgange.

Hvis du går efter ydelse så drop det - hvis ikke og du stadig finder
cyklen kedelig er det dig der er noget galt med

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Tommy Fer (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 26-05-04 12:46

Peter wrote:
> Hej Tommy
>
> Vil du mene at de 2 annoncer med Honda VFR på henholdsvis 53000 og 69000 er
> rimelige priser? Ok, cyklerne ser flotte ud på billederne men synes priserne
> er skræmmende.

den til 69.000 er helt i skoven og sikkert til salg hos køge mc.. glem
ham. Find en hos en privat.

>
> Og hvor hurtig er en VFR 400 egentlig? Har du nogle specifikationer? Den er
> måske ikke engang hurtigere end en RD 350?

Som Moller også sagde, den er sikkert ikke meget hurtigere lige ud, på
toppen tror jeg nu, men i sving og nedbremsninger meget meget bedre.

mener 0-100 er angivet til 4 sek, men det er ikke nemt, da den skal
files meget ved hurtig start da den har closeratio gearkasse og går
omkring 105 i første gear!

>
> Fortæl gerne lidt mere om holdbarheden osv på VFR 400 da jeg umiddelbart
> synes det er en interessant cykel. Måske man kunne spare noget på at
> importere en model fra Tyskland!

Prøv at kigge i england, har på fornemmelsen der er mere at spare der.

www.ebay.co.uk

Holdbarheden er fantastisk, iht. rygtet. Og jeg har endnu ikke kunne på
vise andet. En dejlig fordel er at Honda importøren gerne vil forhandle
og bestille reservedele til den.

kort og godt, men har på de 10.000km jeg har kørt, kun haft 1 driftstop,
vacuumslangen til at åbne benzinhanen var flækket (rødnet, alle andre
slanger er blevet skiftet end den... typisk) Dette skete selv. under en
banedag. Men hva... 10 min. senere kørte vi igen

Jeg er meget glad for min VFR, har haft mc i 4 år ialt, og til hverdag
savner jeg absolut ingen kræfter. Man skal bare rode lidt i gearkassen
så er de der.

mvh Tommy Fer
VFR400

Steffen Hansen (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Hansen


Dato : 26-05-04 13:04


> "Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> wrote in message
news:40b45053$0$8054$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hej Tommy
> >
> > Og hvor hurtig er en VFR 400 egentlig? Har du nogle specifikationer? Den
er
> > måske ikke engang hurtigere end en RD 350?
>
<snip >
>
> > Er bare lidt bange for at den hurtigt kunne blive kedelig da jeg har
> > prøvekørt både 600 ccm og 900 ccm Kawasaki Ninja af nyere årgange.

Tyvstjålet - med bestemt værd at læse for dem der ikke kender den

/S - Venter på Metallica

----------------------------------------------------------------

Shamelessly blagged from the June 2000 edition of RiDE magazine
(apologies, chaps and chapesses) whilst looking for stuff about
cornering.

All words copyright (c) John Westlake, RiDE Magazine/EMAP.


"THE first time a copper rode the Yamaha YZF-Rl, I'm willing to bet he
stopped half-a-mile down the road, phoned Fuzz Central and asked to speak
to the Chief Constable. "Don't worry about funding for this year, Sir,"
said our moustachioed friend. "I have discovered a potent new revenue
stream." I


The Rl has the potential to empty wallets and soil licences like no bike
before. Riding one is like wandering the streets with a hand held
bazooka.

Unless your name has the prefix Pope, sooner or later you'll point it at
something and let rip. Whether it's humbling so-called supercars, or
leaving the scene of a crap driver, eventually you give in and show just
what the Rl can do.

Accelerating from 70mph to over 120 in less than three seconds is just
too much fun to be legal.

And there's the rub. The Rl is brilliant but your licence is living on
borrowed time. It's not if, it's when.

So what can you do? Is there a bike that's more entertaining than the
Rl, but far less likely to get you put away? We think so. Ladies and
gentlemen, RIDE proudly presents quite possibly the most illuminating
test of the 21st Century - the Yamaha Rl versus the Honda VFR400R NC30.


My skepticism about this apparently mismatched test disappeared eight
minutes after riding the Honda NC30 along the same route I'd just taken
the Rl. And that says an awful lot about the little Honda. Because the
Yamaha was, as always, awe inspiring.

Most big bikes demand your full attention when you're accelerating, but
not quite in the same all-absorbing way of the Rl. When this thing gets
going, it demands the same kind of single-minded focus as a fast ride
down a wet mountain pass. Time to enjoy the view and the joys of the
open road? Forget it. Your entire being is focused on those parked cars
ahead that turn out to be doing 50mph.

You can embarrass your mate's new ZX-6R without troubling the last third
of the rev-counter. The Rl accelerates harder at 100mph in top than my
CBR600 does at 40. Glitch-free, endless power gets you to 120mph before
it clicks that your riding days could be over.

In an almost scientific test, a top of the range Honda sports car took
just under a mile of, er, autobahn to reach 130mph. The Rl was doing
that at the bottom of the slip road. If you've ever ridden an Rl, you'll
know exactly what I'm talking about. If not, you must get a go.

Accelerate hard with your weight hunched over the bars and the front
wheel skims the tarmac in the first three gears (it may also do it in
fourth for all I know, but the throttle always seemed to be making its
way backwards by then). As a result, the bars can shake violently if you
accelerate over bumps.

It's not the Rl's fault, it's just a fact. Brush a front wheel over some
ripples and the chances are it'll wobble.
This headshaking makes you think. My thought was generally: "Oh shit!"

Consequently, even on straights you're thinking hard about what your
right hand's up to on the throttle. If you're overtaking across lumpy
catseyes, you get even more thoughtful. The headshake never graduates to
tank-slapper territory, but definitely becomes less entertaining the
longer it continues.

As I said, it's not the fault of the Rl, just a fact. Put a brutally
powerful engine in a short, light bike and this is what it does.

What it also does is make you paranoid. When every glance at the speedo
reveals three-figure lunacy, you soon become aware that time is running
out. Gatsos, speed traps and Day-Glo Volvos are almost certainly hiding
behind every tree. It's all very well being able to humble a ZX-6R by
8000rpm but you're already looking at a long ban while wasting a third of
what the Rl can do.

"No problem," you say. "I'll use the lower gears and explore the mad bit
of the rev counter". At your flipping peril, matey. Treaded tyres, and
potholed, greasy tarmac are no match for the Rl's phenomenal torque,
however good the suspension might be.

That isn't to say that the Rl handles badly, you just need to stay in the
higher gears. Do this and the Rl feels like a burly 600, broad across
the shoulders, none too heavy and easy to steer.

After the massively potent brakes have hacked off huge chunks of speed,
you're just left with tipping it in and easing it out. Easing is an
important word for Rl riders. Throttle response is smooth and controlled
so it's not hard to feed in the power, but any cackhandedness will either
fire you out of the corner with the front wheel in the air, or send you
briskly to hospital. The Rl can be a bit too much for the road.

Enter the NC30. To be honest, I didn't think the 400cc NC30 could
compete. It's a toy and an old toy at that, with under half the Rl's
150bhp. Parked beside the Yamaha, the Honda looks dated, almost clumsy:
that bulky tail unit, the unfaired headlights, the skinny tank.

Next to the arrowhead aggression and cutting edge design of the Rl, even
the NC's beautiful single-sided swing-arm is looking a bit limp-wristed.

One thing the NC did not look, though, was shagged. Park a seven year-
old bike beside a new one and you'd expect it to look a bit tatty. Not
this one. Immaculate build quality of the bikes when new and minimal
Japanese market use mean many NCs are in unbelievable shape and still
showing fewer than 1 0,000 miles. You won't have to look too hard to
find one this good.

Get on board and the NC's timewarp feel continues. The throttle and
clutch actions are smooth and light, the brakes are firm and responsive
(our bike did have braided hoses, mind) and the suspension has that soft,
but controlled feeling you get from the very best sports bikes. The bars
seldom flap and when they do, it's fun, not fear. My CBR600 felt
woefully baggy and rattly in comparison.

And that engine. The V-four gurgles without complaining at 4000rpm and
will pull adequately from 6000. For a 400cc motor with a 14,500rpm,
60bhp top-end and naff-all
torque, this is no small achievement. Drop below 10,000rpm and the power
doesn't disappear like you'd imagine on a screamer. It drops, obviously,
but not by a 'Damn, bollocks, I look like a tit' amount. There's always
enough power to nudge you back towards the redline.

And the delivery is so smooth that even the most mechanically sympathetic
riders are bumping off the rev-limiter until they tune in to the motor's
wail.

But, and it is a big but, the NC is up against the mighty Rl - And good
though the little Honda is, how in hell can it compete with something as
cataclysmically powerful and dynamically brilliant as the Rl ? Off I went
to find out.

Eight minutes later, I knew the answer. The sneaky little bastard fights
back by turning scary unknown B roads into hormone pumping grin-fests.

Allow me to take you through a corner on both bikes and you'll
understand:

THE APPROACH
R1 -Your heart is pumping hard and you're gulping air into lungs
screaming for more oxygen. If you've been riding the bike fast every day
for more than a week, your condition has been brought on by the Rl's
acceleration from the last corner. Just holding on is like doing a
tortuously slow pull-up in PE.

If you haven't been out on the bike for a while, you are experiencing a
potent mixture of exhilaration and fear. Your lungs are empty because
you've forgotten to breathe.

Nothing should accelerate this fast.


NC30 - Tucked in behind the screen, your right forearm pointing almost
vertically downwards as you force the throttle against the stop. The
little V-four is buzzing at 14,000rpm towards its redline -again, and
you're wondering if the corner will arrive before fragments of red hot
con-rod start making bids for freedom.


THE BRAKES
RI - Forget all that 'last of the late brakers' nonsense. You brake early
and you brake hard. Bloody hard.

Misjudge your stopping distance on an aggressively accelerated Rl and you
won't just 'go in a bit hot', you'll 'go in, out, through a hedge, across
a field, past a copse, down a lane, through another hedge and into a
farmyard three counties away'.

Eventually you'll leave the braking later, but not by much. What's the
point of playing clever discs when you have a foolproof means of
cornering fast? (See Coming Out). The Rl's humungous engine torque means
even the tightest corner can be taken in third gear so don't overdo it
with the left foot.

Go too low and you'll spin the tyre on the way out.


NC30 - Everything's under control and you decide to do what little
braking is necessary just late enough to make you feel you haven't wussed
out, but early enough so you don't panic, haul on the stoppers and wipe
off too much speed.

Going in too slowly is all too common on the NC (even if you're still
doing 10mph more than the Rl), Frustrating, but at least you're in
control. Gear selection is critical. The NC's tall first gear will
nudge 60mph, so use second or third and let the exhaust conduct a
14,000rpm symphony. Too high a gear and the engine will bog as you put
the power down.

GOING IN
R1 - You're alive, but still not breathing. That's good. Thanks to the
Rl's superb brakes you're going quite slowly now and can concentrate on
preparations for the ceremonial lighting of the blue touch paper.

You push the bike down smoothly towards the apex, waggle your knee
optimistically at the deck and gently, ever-so-gently, roll on the
throttle to get the bike driving. As always, the Rl tracks a beautifully
controlled arc so you don't have to worry about all that steering
business.

You are looking at the exit while concentrating on what your right hand
is doing.


NC30 - You start to grin. This is where it gets good. You release the
final finger's worth of pressure on the brakes and slam the bike down
towards the apex in as dramatic a fashion as you can muster.

The NC slices along exactly the path you had in mind without complaint.
Fantastic. The feeling of mastery is overpowering. You are a god. You
wind on a bit of throttle to take up the slack in the drive-chain and
grin some more.

A most glorious knee-down is in prospect.


GOING OUT
R1 - This is it. The bike feels composed and is still tracking that arc.
You didn't quite get your knee-down but what the hell, that's not
important right now. As you skim past the apex your right hand slowly
winds open the throttle and feeds power to that mammoth lump of rubber at
the back.

Acceleration is seamless and there's no apparent squat from the rear, yet
the Rl is accelerating out of the corner at a ludicrous rate. You can
feel your backside sliding down the saddle, forced back by the relentless
acceleration.

You smile, half in relief, half in awe. Christ almighty. As the bike
comes upright you feel the front end lift. Another gear perhaps? Or a
long, low, sexy wheelie? Sod it. Let's do both.


NC30 - Yeehaah!!! You never knew you were this good. But you are. The
knee is down, the apex is where it should be, birds are singing and it
would be no surprise to find Elle Macpherson waiting in leather at the
next Little Chef.

The NC has somehow injected you with vast amounts of both
skill and confidence. As your knee lifts off you open the throttle fast.
The motor sets off for an urgent
appointment with 14,000rpm and you duck down behind the screen, your knee
still flapping in the wind. For a moment you believe you really are as
good as the
NC30 makes you look.


'WHY DOES THE NC30 FEEL SO DIFFERENT?'

Amazingly, the 400cc NC30 and 1000cc Rl have very similar physical
dimensions. Their steering geometry is all but identical, the NC is just
5kg lighter than the Rl and has a wheelbase that's just 5mm shorter.

So how come the Rl feels heavy tipping into corners compared to the light
and eager to please NC? The answer is the Rl's back tyre.

Containing the Rl's 150bhp requires a rear tyre with a big enough contact
patch to cope. Not forgetting that the rear tyre must be at least as big
as everyone else's, or the Rl rider will be regarded as a ponce.

Consequently, the rubber at the back is bloody massive - a full 190mm
across. Gruesome physics dictate that this is not what you need for
quick, light steering, which is why racers try and fit the narrowest
tyres they can get away with.

Ideally, you want something like 150-section rear, which is exactly what
the NC30 has."




Mikkel Christensen (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 26-05-04 13:31

"Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> writes:

> /S - Venter på Metallica

Også mig. I radioen altså.

> All words copyright (c) John Westlake, RiDE Magazine/EMAP.

Eminent artikel. Nu vil jeg også ha' en mini-viffer!

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

Steffen Hansen (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Hansen


Dato : 26-05-04 13:36

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
news:kkd65ajbc9u.fsf@rrnord.dk...
> "Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> writes:
>
> > /S - Venter på Metallica
>
> Også mig. I radioen altså.

Hehe... Vi er snart på vej i Parken

> > All words copyright (c) John Westlake, RiDE Magazine/EMAP.
>
> Eminent artikel. Nu vil jeg også ha' en mini-viffer!

Yup.. Sådan har jeg det hver gang jeg "genfinder" den
artikel. Og så var den jo ligepludselig meget aktuel

/S



Jens Arnfast (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 26-05-04 17:40

Steffen Hansen wrote:
[snip en god artikel]

Fårk, nu har jeg lyst til at prøve en VFR400

--
-jens
RSV1000

Jes Vestervang (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-06-04 22:14

"André T." <No_F******@spam.com> writes:

> Også er de jo næsten slidt op... En over 10år gammel 400cc med
> 60hk(pænt pumpet)

Næh, det svarer jo til en 600'er med 90 hk, og de fleste vandkølede
600'ere kører snildt langt over 100k km.

Men en gsxr400 ville jeg nok holde mig fra, de får vist tit
motorproblemer ved 60k km.
--
mvh Jes Vestervang - hvis Fazer 600 har kørt 56k km efterhånden.

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Armand (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-04 14:14


Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en
news:87vfi8gx9q.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "André T." <No_F******@spam.com> writes:
>
> > Også er de jo næsten slidt op... En over 10år gammel 400cc med
> > 60hk(pænt pumpet)
>
> Næh, det svarer jo til en 600'er med 90 hk, og de fleste vandkølede
> 600'ere kører snildt langt over 100k km.

Og selv om Lillefrøen har en slaglængde på kun 86% af den samtidige
CBR600F2, så deler de alligevel redline - Underforstået at 400'erne
stempelhastigheds-mæssigt er mindre pint ved det røde felt

--
Armand
(der også ville gå uden om GSXR400 - Sporene skræmmer)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste