Handel på Internettet
Fra : Spinner

Dato : 25-05-04 22:52

Min søster har købt en PS2 gennem den Blå Avis.

Efterfølgende prøver hun den af, og den virker ikke tilfredsstillende.

Hvad gør man så? Hun har forsøgt at få fat i sælger, som nægter at lade
handlen gå tilbage, idet som han siger "PS2´en virkede da han sendte den fra
hans adresse".

Venligst,

Spinner

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-05-04 08:37

Hej Spinner

"Spinner" <Spinner@stof@net.dk> skrev i en meddelelse
> Min søster har købt en PS2 gennem den Blå Avis.
> Efterfølgende prøver hun den af, og den virker ikke tilfredsstillende.

Definer venligst "ikke tilfredsstillende", samt den pris hun gav for den --
det giver et fingerpeg på om den (logisk) er "slidt" eller om prisen var
forventelig lav...

> Hvad gør man så? Hun har forsøgt at få fat i sælger, som nægter at lade
> handlen gå tilbage, idet som han siger "PS2´en virkede da han sendte den
> [...]

Typisk undskyldning fra useriøse sælgere...

Som rådgiver for flere der har købt brugt har jeg *næsten* altid set
maskinen i funktion. Kun én gang stolede jeg på et ægtepar i Køge, og det
gik godt, fordi jeg igen stolede på min gamle mors lærdom om at hvis hjemmet
er pænt, så er resten det som regel også.... Men det sidste er *ingen*
garanti.

Ked af det på din søsters vegne. Håber du kan bruge tippet, næste gang I
skal købe...

Henrik, Slagelse

Fra : Rømer

Dato : 26-05-04 12:17

> Typisk undskyldning fra useriøse sælgere...

Har engang prøvet at sælge en plæneklipper - kunden lånte den et par dage
for at se den an, men leverede den tilbage -med et nu knækket håndtag og
starter. Ønskede den ikke, da den jo var itu - og efterfølgende kunne jeg
ikke sælge den på grund af ødelæggelsen.
Typisk undskyldning fra useriøse købere.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-05-04 13:05

Hej Rømer

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke sælge den på grund af ødelæggelsen.
> Typisk undskyldning fra useriøse købere.

Nu går jeg ud fra du -- omend du klart udelod teksten jeg svarede på -- er
klar over jeg aldrig ville støtte en sælger der ødelægger det han/hun kigger
på under en købsovervejelse. Men tilbage til sagen: det at sælger *påstår*
den virkede da den forlod adressen *kan* være useriøst...

Jeg efterlyste, i tråden, oplysning om hvilken defekt der var tale om set
med købers øjne, *før* vurdering af om det er almindelig slitage.

Henrik, Slagelse

Fra : Rømer

Dato : 26-05-04 13:42

Jaja, godt ord igen - vi er såmænd ganske enige - jeg kom bare til at tænke
på min udmærkede slåmaskine, der blev ødelagt. Reservedelene ville koste
nogle hundrede kroner - jeg ville have haft 500 for maskinen, så der blev
ikke meget barn af det bal. :-0

Men erfaring er det navn, vi giver vores fejltagelser!

Fra : Spinner

Dato : 26-05-04 14:07

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Definer venligst "ikke tilfredsstillende", samt den pris hun gav for
den --
> det giver et fingerpeg på om den (logisk) er "slidt" eller om prisen var
> forventelig lav...

PS2´eren ville ikke tage alle spil. Der var 10 brændte spil og to originale
med. Den ville ialt tage én af hver kategori. Prisen var på 1000,- kr.

> Ked af det på din søsters vegne. Håber du kan bruge tippet, næste gang I
> skal købe...

Hun er vist ked at det - mere end rigeligt selv - men spørgsmålet er hvad
har hun af rettigheder i flg. loven?

Spinner

Fra : Jens Rex

Dato : 26-05-04 14:49

"Spinner" <Spinner@stof@net.dk> skrev:

>PS2´eren ville ikke tage alle spil. Der var 10 brændte spil og to originale
>med. Den ville ialt tage én af hver kategori. Prisen var på 1000,- kr.

Det er vidst, efter hvad jeg har hørt, meget almindeligt med PS2. Efter noget
tid, vil den ikke spille visse typer diske.

Se evt. http://arstechnica.com/reviews/003/gaming/ps2/ps2-1.html for nærmere
omtale af problemet, samt en mulig løsning hvis man er lidt fingernem.

For mig at se kan maskinen sagtens have virket hos sælger ved afsendelse, da det
netop ikke er alle diske der skaber problemer, som du også selv har bevist.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-05-04 17:23

> For mig at se kan maskinen sagtens have virket hos sælger ved afsendelse,
da det
> netop ikke er alle diske der skaber problemer, som du også selv har
bevist.

Men da spillene fulgte med i handlen, da må man gå ud fra at de burde have
virket inden afsendelsen også.

Mvh
Mark S. Rasmussen