Montering af facadedør
Fra : Henrik

Dato : 25-05-04 20:22

Hej alle

Jeg har et træ hus, hvor jeg skal montere en ny facadedør.

Men er usikker om montering af dørkarmen, som jeg håber nogle kan hjælpe
med.

Når dørkarmen er "klodset" op med kiler, skal jeg så montere karmskruer i
gemmen disse kiler eller skal det gøres ved siden af kilen ?
Skal kilerner fjernes igen eller skal jeg bare fjerne det stykke som er uden
for karmen ?

Isolering af mellemrum mellem karm og væg?
Jeg regner med at bruge glasuld i dette rum, skal der bruges andet eller kan
jeg monter lister efter isolering, eller skal/kan jeg bruge fugebånd på den
"varme" side af glasulden ?

Dørtrin ?
Jeg har monteret en alu-liste nederst i dør "hullet" hvor jeg vil stille
dørkamen på.
Alu listen er så bred at dørtrinet kan stå på den, skal der isoleres mellem
listen og trinet, og hvad skal jeg bruge ?

Håber der er nogle som kan hjælpe.

MVH

Henrik

Fra : Tømreren

Dato : 26-05-04 10:05

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gemmen disse kiler eller skal det gøres ved siden af kilen ?
> Skal kilerner fjernes igen eller skal jeg bare fjerne det stykke som er

Du kan tage hele kilen væk hvis du bruger Rigtige karm skruer..(7,2x
72-92-112 osv)
De er guldfarvet og her meget groft gevind hele vejen op.
Men der sker ikke noget ved at lade dem sidde,kun at det er svært at
isolere/fuge

> Isolering af mellemrum mellem karm og væg?

Glasuldsstrimler

> jeg monter lister efter isolering, eller skal/kan jeg bruge fugebånd på
den
> "varme" side af glasulden ?

kun hvis du skal fuge indvendigt

> [...]
mellem
> listen og trinet, og hvad skal jeg bruge ?

jeg ville lægge en stribe murpap

> Håber der er nogle som kan hjælpe.

Håber det kunne hjælpe

mvh