Alien 3
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-05-04 19:43

Special Edition af den på min nye Alien Quad er da laaangt bedre end jeg
husker den - jeg var superunderholdt hele filmens længde - jeg huskede
effekterne som decideret dårlige, men det var de ikke - har effekterne fået
en digital overhaling eller noget til denne udgivelse? - jeg synes filmen
var rigtigt god - faktisk næsten på højde med de 2 første - jeg håber at
resurrection er tilsvarende god i speciel edition - måske er det bare min
filmsmag der har ændret sig lidt siden jeg så den sidst (længe siden)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-05-04 00:55

On Tue, 25 May 2004 20:42:50 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@c.dk> wrote:

> [...]
>resurrection er tilsvarende god i speciel edition - måske er det bare min
>filmsmag der har ændret sig lidt siden jeg så den sidst (længe siden)

Jeg ved ikke, præcis hvilke scener der er lavet om i den nye 3'er, men
indledningen er da i hvert fald helt anderledes. Jeg nød filmen i
modsætning til før, og også Alien IV, som jeg betragtede som det rene
lort første gang jeg så den, virkede som en fed actionfilm i
specialudgaven. Det nye slutbillede er alle pengene værd.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-05-04 02:53

Niels Søndergaard skrev:

> [...] også Alien IV, som jeg betragtede som det rene
> lort første gang jeg så den, virkede som en fed actionfilm i
> specialudgaven. Det nye slutbillede er alle pengene værd.

Hvordan ser det da ud? Jeg gider næppe se hele filmen igen.

--
Mvh. Peter

Fra : Emil Rune

Dato : 26-05-04 09:11

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> Hvordan ser det da ud? Jeg gider næppe se hele filmen igen.

Efter de er nødlandet på Jorden (hvor den oprindelige version klipper til
rulletekster), så er der en ekstra scene med hvor Ripley 8 og Call sidder og
snakker sammen uden for rumskibet. Kameraet panner herefter op og man ser
Paris ligge i ruiner (komplet med knækket Eiffel tårn). En meget sød
detalje, men det ændrer ikke på at Alien: Ressurection er seriens
(handlingsmæssigt) svageste.

Emil

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-05-04 09:12

Emil Rune skrev:

> [...]
> Eiffel tårn). En meget sød detalje, men det ændrer ikke på at Alien:
> Ressurection er seriens (handlingsmæssigt) svageste.

Cute. I det mindste slipper man for at se en kvæstet Frihedsgudinde for
gud ved hvilken gang.

--
Mvh. Peter

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-05-04 09:23

On Wed, 26 May 2004 03:52:35 +0200, "Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk>
wrote:

>Hvordan ser det da ud? Jeg gider næppe se hele filmen igen.

Sorry folks, er lige stået op

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-05-04 15:30

<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Hvordan ser det da ud? Jeg gider næppe se hele filmen igen.

Alien 4 spoiler:

<
<
<

<
<
<

<
<
<
<
<
<
<
<
<
<

Man ser et meget flot vue hen over ruinerne af Paris. Derudover har
Jeunet også lavet en ny indledning, som er visuelt flot.

Der er i hvert fald lavet så meget om, at jeg nød den i modsætning til
første gang, hvor jeg bare blev irriteret.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : John Hinge

Dato : 27-05-04 10:12

On 26 maj 2004 Niels Søndergaard was heard to say:

> [...]
>
> Man ser et meget flot vue hen over ruinerne af Paris. Derudover
> har Jeunet også lavet en ny indledning, som er visuelt flot.

De nye ting er flotte, helt enig, de højner min oplevelse af filmen.

> Der er i hvert fald lavet så meget om, at jeg nød den i modsætning
> til første gang, hvor jeg bare blev irriteret.

Men den hvide blob er stadig den hvide blob.. Den fungerer ikke
for mig, jeg bliver bare stygt irriteret.
Det er synd for Jeunet for jeg kan ellers godt lide filmen,
det er også synd for script manden som jeg ellers også synes
rigtig godt om.. Og det er synd for mig, fordi en ellers god
film får mig til at knurre. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-04 19:29

Alien 4 spoiler:

> De nye ting er flotte, helt enig, de højner min oplevelse af filmen.

jeg har nu osse fået set sidste film af min nye alien q - den dvd samling er
meget bedre end jeg turde håbe på (og jeg har ikke engang set extras
endnu) - film 3 og 4 er simpelthen meget bedre end jeg husker - 4'eren var
en gang lal da jeg så den første gang - nu hvor jeg har set filmene i rap
står handlingen så meget klarere for mig og filmoplevelesen har fået et
kraftigt nøk opad - første gang jeg så resurrection tænkte jeg kun på hvor
langt ude det hele var - denne gang fulgte ejg bare videre på historien fra
de 3 andre og nød i fulde drag de fantastiske effekter - 4'erens effekter er
jo fantastisk flotte! - (og godt med splat)

Lige genau.

> [...]
> det er også synd for script manden som jeg ellers også synes
> rigtig godt om.. Og det er synd for mig, fordi en ellers god

jeg synes som sagt den holder hele vejen - osse fordi jeg denne gang gad
sætte mig ind i hvordan dronningen pludselig kunne føde osv. osv. - en fin
sammenhængende historie.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-05-04 21:53

On Fri, 28 May 2004 20:28:53 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@c.dk> wrote:

>4'erens effekter er
>jo fantastisk flotte! - (og godt med splat)

>Lige genau.

Jamen det er jo bare herligt! jeg tror sgu, jeg ser den igen i morgen,
mens jeg sidder og venter på Hellboy.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-05-04 09:22

On Wed, 26 May 2004 01:54:54 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>lort første gang jeg så den, virkede som en fed actionfilm i
>specialudgaven. Det nye slutbillede er alle pengene værd.

Jep indledeningen, men også hele scenen hvor de fanger Alien.
Der er også en lille scene hvor man ser Alien'en komme ud af "koen".

Min rangorden er nu:
Alien, Alien 3, Aliens, Alien 4.

Fra : LA2

Dato : 26-05-04 14:26

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resurrection er tilsvarende god i speciel edition - måske er det bare min
> filmsmag der har ændret sig lidt siden jeg så den sidst (længe siden)

Hmm jeg synes stadigvæk at Alien 3 er frygtelig ringe, ikke bare i forhold
til Alien serien men sci-fi gys generelt.

LA2

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-05-04 15:31

On Wed, 26 May 2004 15:25:51 +0200, " LA2" <bovltour_@hotmail.com>
wrote:

>Hmm jeg synes stadigvæk at Alien 3 er frygtelig ringe, ikke bare i forhold
>til Alien serien men sci-fi gys generelt.

Men har du set den nye og forlængede version?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : LA2

Dato : 26-05-04 16:16

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Men har du set den nye og forlængede version?
>
> Mvh
> Niels Søndergaard

Ja, der er stadig et eller andet helt galt med den film for mig...eller bare
noget galt med mig..

LA2

Fra : ML-78

Dato : 27-05-04 11:11

LA2 skrev:

> Hmm jeg synes stadigvæk at Alien 3 er frygtelig ringe, ikke bare i
forhold
> til Alien serien men sci-fi gys generelt.

Det er måske fordi 3'eren mere er et sci-fi drama.

ML-78