vedr. arv
Fra : slet c2

Dato : 25-05-04 18:56

Min far er død, og nu forholder det sig sådan at min lillebror har påtaget
sig alt i forbindelse med arven.
Hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke bliver snydt og hvordan undersøger jeg
hvad der egentlig er i boet.
Det drejer sig om ca. 6 millioner og vi er 3 søskende der skal dele.
Jeg har hørt at det overgår til en advokat når der er mere en 1,3 millioner.
Kan det så være rigtigt at man selv skal undersøge hvad der er af værdier og
hvor, og så fremlægge det i skifteretten?

Venlig hilsen
Mai-Britt

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 25-05-04 19:01

"slet c2" <kskc2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min far er død, og nu forholder det sig sådan at min lillebror har påtaget
> sig alt i forbindelse med arven.

Læs dette link og du får svar og bliver lidt klogere
http://www.tax.dk/pjecer/arv.htm

vh ER

Fra : slet c2

Dato : 25-05-04 19:47

Tak for linket og jo jeg blev lidt klogere.
Hilsen Mai-Britt

Fra : Gerner

Dato : 25-05-04 21:42

On Tue, 25 May 2004 19:56:04 +0200, "slet c2" <kskc2@tdcadsl.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>Kan det så være rigtigt at man selv skal undersøge hvad der er af værdier og
>hvor, og så fremlægge det i skifteretten?

I vil blive indkaldt til et bomøde, enten i skifteretten eller hos en udpeget
bobestyrer. Der skal alle aktiver og passiver fremlægges.

--
Gerner
1244WU/5915hrs