Wireless netværk i cafeer i København??
Fra : -Domald

Dato : 02-05-01 15:05

jeg har lige bestilt den nye iBook og kommer til København om en måned for
at være der sommeren over og arbejde på en bog. (Jeg håber s'gu jeg har fået
maskinen før jeg rejser fra UK.)

Jeg elsker at skrive på cafeer. Og det ville jo være fedt at også kunne
emaile der.
Men iBook har ikke nogen infrarød port til mobiltelefon. Og ingen port til
PC kort.
Airport ville være fedt. Og mange cafeer i USA har fået netværk til deres
kunder med bærbare for nyligt.

Spørgsmålet er om det også findes i København, eller om vi er bagud på det
punkt? (med mobiltelefoni er Europa vildt foran USA.)

Nogen ideer?

Eolake

eolake@maccreator.com

http://MacCreator.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-05-01 17:38

www.option.com og deres USB-kabel.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : -Domald

Dato : 02-05-01 19:19

> www.option.com og deres USB-kabel.

fedt, tak.

(Tænk, option.com's web site fungerer *kun* hvis man har Flash. Til og med
skal det være Flash 5. Du gode gud.)

Eolake@maccreator.com

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-05-01 00:08

> fedt, tak.
>

> (Tænk, option.com's web site fungerer *kun* hvis man har Flash. Til og med
> skal det være Flash 5. Du gode gud.)

Ja, det er forargeligt. Jeg håber der er alternativer til deres
produkter.

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-05-01 11:02

see.my.address@my.sig,Ny-Internet writes:

>fedt, tak.
>

>(Tænk, option.com's web site fungerer *kun* hvis man har Flash. Til og med
>skal det være Flash 5. Du gode gud.)
>

>Eolake@maccreator.com

Ja jeg er grøn af misundelse over dem, der kan arbejde med Flash, for jeg
synes det er et super spændende program. MEN hvor det irriterer mig, når
man skal ind og hente hurtige informationer, at man så downlode et program
først.

Jeg har været inde på siden og også talt med firmaet for længe siden (på
anbefaling af Matin E)
Prisen på dette viunder, stod nemlig ikke på siden. Den gang kostede det
ca. 1300 kr. Hvilket afholdt mig for at få forbindelse til min Pismo med
min mobiltelefon.

Så jeg venter til jeg møder en eller anden flink mackyndig ud i røde porte
og så vil jeg bruge det istedet. Jeg har efterhånden hørt om en del, hvor
det fungerer, men det har til nu, kun været PC folk

bedste hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : -Domald

Dato : 03-05-01 19:22

> [...]
> Prisen på dette viunder, stod nemlig ikke på siden. Den gang kostede det
> ca. 1300 kr. Hvilket afholdt mig for at få forbindelse til min Pismo med

Men Pismo'en har da PC-kort port?

> Så jeg venter til jeg møder en eller anden flink mackyndig ud i røde porte

Øh, røde porte?

Eolake@MacObserver.com

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 03-05-01 21:09

> Øh, røde porte?

IrDa

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-05-01 21:57

see.my.address@my.sig,Ny-Internet writes:

>Øh, røde porte?
infarød port hvilket der er både i min Pismo og min Nokia mobil., men jeg
har desværre ikke forastand på at bruge det

Ok, der kan også sættes et telefonkort i , men igen prisen.

Fra : K. Outzen

Dato : 04-05-01 11:07

Jeg har flere gange hooket en Powerbook og en mobil med infrarød sammen, det
er ikke specielt vanskeligt.
Der skal være instaleret de rigtige udvidelser og man skal have en modem
def. til den specifike mobil, begge dele er til at skaffe.

"Du skal have din PowerBook konfigureret med et fungerende internet
abonnement, som ville du bruge det med det interne modem.
I kontrolpanelet Modem vælger du den infrarøde port som modem og Farallon
Netopia 56K som modemscript.

På din Nokia aktiverer du den infrarøde port og lægger den så den kan "se"
PowerBook'ens port. Nu kan du ringe op fra Remote Access og komme på nette
via din mobilos!

På en hvilken som helst Nokia med infrarød port og indbygget modem skulle
dette virke. "

Se flere indlæg om samme her:
http://www.mediamac.dk/index.php3?page=forum:start,thread=1157

--
M.v.h.
K. Bubber Outzen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-05-01 11:51

bubber@cyberdude.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>M.v.h.
>K. Bubber Outzen
>Institut for Informations og Medievidenskab
Mange tak for dine ansvinger. Man kan jo fristes til at forsøge, det ser
ud til at du har skåret det ud i pap, hvilket også er nødvendigt, når man
hedder hanne Hertzog

Bedste hilsen Hanne