rf 600 links?
Fra : Aron Manner Velling

Dato : 25-05-04 17:24

Jeg går og overvejer at købe mig en suzuki rf 600. Årgang 1997. Er der nogle
der ligger inde med nogle links til anmeldelser af en sådan. Kender nogle
til skavanker på netop denne model, jeg skal være opmærksom på.

Jeg har også tænkt meget på en cbr f3'er. Jeg har været ude at køre på
begge. Cbr'en ER en federe cykkel. MEN jeg er ikke helt sikker på at den er
for 20000kr federe. Dette er vel ca prisforskellen, hvis jeg skal have en
cbr fra 97 med samme antal kilomenter.

Vil jeg komme til at fortryde, at jeg ikke spyttede de 20000kr mere i og
købte CBR'en?

-Håber på lidt input her

Mvh Aron

Fra : Christian Knudsen

Dato : 25-05-04 18:01

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cbr fra 97 med samme antal kilomenter.
>
> Vil jeg komme til at fortryde, at jeg ikke spyttede de 20000kr mere i og

Hej Aron

Hvad med en CBR600 F2???
I forhold til en RF 600 er der ikke den store prismæssige forskel (kan fåes
helt ned til 52.000 kr hvis man vil lave lidt).
Og en F2'er er rigelig frisk, og også en cykel jeg bedre kan lide end en
RF600, som jeg ikke føler mig helt hjemme på.

Jeg tror ikke du skal gå så meget efter årstallet, men mere modellen og
hvordan standen er.
Jeg mener ikke at RF600'eren er blevet opdateret voldsomt i forhold til da
den kom frem (hvornår var det nu det var??), ligesom en CBR'en. Selvfølgelig
er der forskel, men jeg vil mene at prisforskellen taler for f.eks F2'eren
frem for F3'eren.
F2'eren er også hurtigere end RF'eren...

Hvis du kan overleve med lidt underlige farver kan jeg godt anbefale Yamaha
FZR 600 R der også er en glimrende 600 cc racer med 100 hk og 184 kg
tørvægt. De blev lavet i 94 og 95. Efterfølgeren er Thundercatten der bruger
samme motor, stel, bagsvinger, instrumenter, elnet etc... Der er lavet nogle
småændringer på motoren og en anden kåbe, men kan man leve med FZRR'ens
anderledes design så er Thundercatten bestemt ikke pengene værd, da de
ekstra 20.000 sagtens kan bruges på FZRR'en til at gøre den federe og
hurtigere end Catten.

mvmch
christian

Fra : Mikael N

Dato : 26-05-04 08:33

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> www.suzuki-rf.com

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=suzuki+r
f600

> :D

Hej Aron jeg har en dansk test af rf'eren og den får meget dårlig kritik,
min svorger havde en fra 1994 kørt 45000 allerede slidt, brugte olie osv.Jeg
var dengang bedere kørende på min cbr 1990 f1, jeg ville i dag klart vælge
en f2.
mikael