Opskrift søges på æbleskiver
Fra : Helle

Dato : 25-05-04 12:18

Hejsa.

Svigermor har netop givet mig en god gammeldavs støbejerns æbleskivepande.
Så nu søger jeg en rigtig god opskrift på æbleskiver så jeg kan få denne
pande afprøvet.
Kender du en rigtig lækker opskrift?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -
Så klik ind på: http://www.flpshop.com/shop/shop_sydfyn

Fra : mcloud

Dato : 25-05-04 13:25

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du en rigtig lækker opskrift?

Hej Helle
Her er den ultimative opskrift på æbleskiver:til 6 personer.
--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Melet udrøres i lidt af fløden eller mælken og deri røres æggeblommerne,den
smeltede margarine,øl,salt,sukker og kanel.
Resten af fløden eller mælken og de piskede æggehvider tilsættes derefter.
Bages på en god varm æbleskivepande med lidt fedtstof.
Når æbleskiven er bagt på den ene side kan man komme et lille stykke æble i
skiven inden den vendes.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-05-04 21:10

Den Tue, 25 May 2004 13:17:31 +0200, skrev Helle:

> [...]
>Så nu søger jeg en rigtig god opskrift på æbleskiver så jeg kan få denne

Man tager en portion æbleskivedej og tilsætter en deciliter Laphroaig*
whisky. Bizzart, men yderst velsmagende

*) Laphroaig fra Isle of Islay smager at tørv, tang og tjære, fenol og
døde sømænd.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-04 08:20

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

> Man tager en portion æbleskivedej og tilsætter en deciliter Laphroaig*
> whisky. Bizzart, men yderst velsmagende

En deciliter ? Det lyder af meget, men det skal da helt klart prøves en dag.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-05-04 09:10

Den Wed, 26 May 2004 09:20:13 +0200, skrev Christian B. Andresen:

>"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

>æbleskivepande.

>En deciliter ? Det lyder af meget, men det skal da helt klart prøves en dag.

Nå ja, volumen af dejen nævnte jeg ikke. Hovedbudskabet var, at der
skal en ordentlig sjat i, så man rigtig kan smage det. Ikke noget
pikanteri her!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-04 09:14

> Nå ja, volumen af dejen nævnte jeg ikke. Hovedbudskabet var, at der
> skal en ordentlig sjat i, så man rigtig kan smage det. Ikke noget
> pikanteri her!

Jeg vil helt klart prøve det, mange mange tak for tippet.