Forhjul hopper / ryster
Fra : Karsten Lindberg

Dato : 25-05-04 10:50

Hej NG

Har lige investeret i en ´82´er XJ650. Da jeg kørte fra sælgeren var der kun
en ganske svag rýsten. Men nu er det ligesom blevet værre og værre - nærmest
en hoppen af hele styr og hvad der ellers sidder deroppe foran - Hvad kan
der være galt (alle bolte sidder fast - altså som de skal)

m.v.h.
Karsten

Fra : René Hvid

Dato : 25-05-04 10:58

"Karsten Lindberg" skrev > Hej NG

> [...]
> en hoppen af hele styr og hvad der ellers sidder deroppe foran - Hvad kan
> der være galt (alle bolte sidder fast - altså som de skal)

Har du tjekket om afbalancerings klodserne er faldet af dit forhjul?

--
Rene Hvid
Alias "Benneweis"

Fra : Karsten Lindberg

Dato : 25-05-04 10:59

Negativ - det vil jeg lige prøve

Karsten

Fra : Poul-M Olsen

Dato : 25-05-04 11:48

On Tue, 25 May 2004 11:59:23 +0200, "Karsten Lindberg" <kli@ats.dk>
wrote:

>Negativ - det vil jeg lige prøve
>
>Karsten
Heyyyyyyy min gamle Ven Tiløk med MC igen m8 !
Kronrørs lejer = en mulighed
forkert slid fordæk
slør i baggaffel
Slid forhjuls lejer
Hvad jeg jeg lige kan komme på

du kan check alle ting meget nemt !
hiv i de ting jeg riset op, og se om der sløre en af dem.

Ps. Trode ski da du viste, at man svare under det man svare på ligsom
jeg gøre nu :P din gamle it-rotte

Hilsen din bedre halvdel og unger

Pss. ses vi til RaptorMC træf ?

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' På gaden igen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-05-04 11:40

"Karsten Lindberg" <kli@ats.dk> wrote in message
> [...]
> en hoppen af hele styr og hvad der ellers sidder deroppe foran - Hvad kan
> der være galt (alle bolte sidder fast - altså som de skal)

Kronrørslejer

Afbalanceringsklodser (som René nævnte)

Dit forhjul kan være "kuperet". Undersøges manuelt ved at køre hånden hen
over dækket. Hvis det er meget ujævnt, kommer der rystelser.

Fra : Toko

Dato : 25-05-04 17:39

> Dit forhjul kan være "kuperet". Undersøges manuelt ved at køre hånden hen
> over dækket. Hvis det er meget ujævnt, kommer der rystelser.

Hvad skyldes det ?

Fra : Armand

Dato : 26-05-04 18:24

Toko <tokomail@NOpost.cybercity.dk> skrev i en

> Hvad skyldes det ?

Dårligt match mellem dækmønster og dækkets egen-dæmpning, samt mc'ens
geometri+dæmpning.
Enkelt, ikke?

--
Armand.

Fra : Toko

Dato : 26-05-04 22:14

> Toko <tokomail@NOpost.cybercity.dk> skrev i en

> Dårligt match mellem dækmønster og dækkets egen-dæmpning, samt mc'ens
> geometri+dæmpning.
> Enkelt, ikke?

Takker, er løsningen lige så enkel ?

Toko

Fra : Moller

Dato : 27-05-04 13:48

Toko wrote:

> Takker, er løsningen lige så enkel ?

   Ja, skift dækket :)

   Nå, ja man kan gøre som mig for tiden... kuperet fordæk, tabt samtlig
afbalanceringsklodser, og der mangler ca. 10-20% af dæmper olien :) dam
den hopper, men jeg magter ikke at gøre noget ved det lige nu, så jeg må
bide i det sure, og bare køre med det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 27-05-04 16:12

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Takker, er løsningen lige så enkel ?

Jup!
Hvis fordækkets mønster er slidt "kuperet" så lad for guds skyld være med at
købe samme dæk/mønster igen :-|

--
Armand.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 25-05-04 21:39

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> wrote in message news:<40b322a1$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Karsten Lindberg" <kli@ats.dk> wrote in message

> kun
> nærmest

Min bror har døjet med samme problem, men det forsvandt efter han fik
nyt fordæk på. mekanikeren fortalte at gamle møre og ikke nødvendigvis
nedslitte dæk har en tendens til at give rystelser.

Fra : Armand

Dato : 26-05-04 18:24

mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en

> Min bror har døjet med samme problem, men det forsvandt efter han fik
> nyt fordæk på. mekanikeren fortalte at gamle møre og ikke nødvendigvis
> nedslitte dæk har en tendens til at give rystelser.

Dækkets alder fremgår af DOT-mærkningen á tre ciffre i et lille ovalt felt
på dæksiden: De to første ciffre = ugenummer, og sidste er årstal!
Kig lige efter mørne-revner i dæksiden ved samme lejlighed!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-05-04 18:52

Hej Karsten.

Kronrørslejer kan nemt være årsagen.... Bare spørg Linda :-/

Måske du kan nøjes med at spænde lidt.

--
Mvh.
Henrik (Husk vores træf sidste week-end i Maj, skal opleves )

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Karsten Lindberg

Dato : 26-05-04 07:14

Heejjj Henrik

.... Der er nye kronrørslejer - men der er bud om selve fordækket samt
afballanceringsklodser - det ser ud til at det er dér problemet ligger.

Hils alle Raptorene

Karsten

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-05-04 17:07

Ok. Linda første Kawasaki gjorde det samme. Men det forsvandt da
kronrørslejerne blev strammet.....

Hils alle Arosser

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 25-05-04 21:21

Karsten Lindberg wrote:
> [...]
> værre - nærmest en hoppen af hele styr og hvad der ellers sidder
> deroppe foran - Hvad kan der være galt (alle bolte sidder fast -

Dengang jeg have min XJ650 "sled" den et sæt forhjuls lejer op ca. 30.000
km, og fik samme symtomer som du beskriver, så check lige dine lejer.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 01-06-04 21:33

"Karsten Lindberg" <kli@ats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hoppen af hele styr og hvad der ellers sidder deroppe foran - Hvad kan
> der være galt (alle bolte sidder fast - altså som de skal)

prøv at se om dækket er monteret til at køre den rigtige vej.....det var det
ikke på min...og den rystede vildt!

Søren (9000)