Fra : a servant of Isa, Ye~

Dato : 25-05-04 09:20

"Cyril Malka" skrev ...

Date: 10. maj 2004 CET 19:31
Subject: Jesus blev ikke arresteret i påsken, men om efteråret
news:20040510193115.59463a0e@cylle

=== citat start ===

- "Da Jesus tidligt om morgenen var på vej tilbage til byen, blev
han sulten. Og da han fik øje på et figentræ ved vejen, gik han hen
til det, men fandt ikke andet end blade på det. Så sagde han til det:
»Du skal aldrig i evighed mere bære frugt!« Og i det samme visnede
figentræet." fortæller Matt. 21:18-19. Helt ærligt, hvis det var i
Pessah (omkring april) så er det da klart at figentræet ikke bærer
frugter! Det er da foråret! Træet vil da ikke bære frugter før en gang i
efteråret. Det vil være idiotisk af Jesus at forbande et træ der ikke
bærer frugt om foråret? ...

=== citat slut ====

Hertil har John Cooper i indlæg ...

Date: 10. maj 2004 CET 21:52

or ...
2107 news:_1woc.163591$jf4.8391674@news000.worldonline.dk

skrevet:

=== citat start ====

'og da han langt borte så et figentræ, som havde blade, gik han derhen for
om muligt at finde noget på det. Men da han kom hen til det, fandt han ikke
andet end blade; thi det var ikke figentid.' (Markus 11:13)

altså foråret.

=== citat slut ====

Forleden dag konstaterede jeg, da jeg skulle beskære mit figentræ, at der på
træet var små umodne figner på det - "Wow", tænkte jeg, "Cyril har altså
taget fejl".

Forklaringen er meget simpel:

Jesus havde tidligere mættet 4000 mænd med blot 7 brød og nogle få småfisk
(Matt.15,32-39), så Jesus kunne vel også forvandle umodne figenfrugter til
noget spiseligt

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2254 news:eAjsc.1939$Vf.82865@news000.worldonline.dk

File-number:
2307

Fra : a servant of Isa, Ye~

Dato : 25-05-04 10:15

"a servant of Isa, Yeshua" skrev

[ ... ]
> [...]
> (Matt.15,32-39), så Jesus kunne vel også forvandle umodne figenfrugter til

Desforuden skal vi bemærke, at der muligvis er noget symbolsk i denne Jesu
handling, idet Jesus vedrørende Genkomsten udtaler bl.a. følgende:

"Lær en lignelse af figentræet: Når
dets grene først er blevet saftfulde
og får blade, så skønner I, at som-
meren er nær.
Således kan I også skønne, når I
ser alt dette ske, at Han er nær for
døren."

(Matt.24,32-33, se også Mark.13,28-29)

Beretningen om Figentræet i bl.a. Matt. 21:18-19, som Jesus forbandede,
fordi det ikke havde figner, handler således MERE om *tro* (i endetiden) end
om, at Jesus var sulten osv. !!!

Men man skal være kristen for at forstå dette, Cyril !
(dit såkaldte "bevis-materiale" smuldrer) ...

2310

Fra : a servant of Isa, Ye~

Dato : 25-05-04 16:08

> [...]

> (Matt.15,32-39), så Jesus kunne vel også forvandle umodne figenfrugter til

Jeg har taget et billed af Figentræets frugt i dag, se ..
2324 news:chJsc.2543$Vf.107462@news000.worldonline.dk

2325