Hvordan køber i grunden man et haglvåben ?
Fra : H.S.

Dato : 25-05-04 09:07

Har fundet et haglvåben i en butik jeg godt kunne tænke mig, og kan næsten
regne ud at jeg skal forevise jagttegn/midlertidigt Jagttegn i butikken for
at kunne købe det.

Men skal jeg foretage mig andet ? Evt henvende mig hos politet for en
våbentilladelse eller lign ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Olfot

Dato : 25-05-04 13:41

Det ved de alt om hos din våben pusher !!!

/jr

Fra : H.S.

Dato : 25-05-04 14:17

"Olfot" <idfg@sdjf.dk> skrev i en meddelelse
> Det ved de alt om hos din våben pusher !!!

Har ringet til dem, de vil bare se mit (midlertidige) jagttegn, så er den i
vinkel.
Jeg skal derefter selv sørge for at indsende en blanket til den lokale
sheriff - hvor der står at jeg har købt det det våben.

- -Det er det hele.

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 25-05-04 17:43

hvis du køber det ved en privat, skal du bare gå ned til
politiet(våbenkontoret) og udfylde en blankket, om at du har ehveret en
glatløbet haglvåben, senest 8 dage efter du har købt det. Du får geværet med
hjem, samme dag som du køber det, det er sælger der skal være sikker på at
du har jagttegn, så han vil nok lige se det engang., omregestreringen er
gratis.

Våbentilladelse skal du kun have hvis du vil købe rifletvåben, jagttegnet
giver ret til at købe og besiden alle de haglvåben man vil.

så har jeg lige et spørgsmål, når du lige har taget jagttegn, har du så ikke
lært om disse regler???? jeg har selv lige taget jagttegnet, og vi lærte da
om de regler.

VH
Nikolaj

Fra : H.S.

Dato : 26-05-04 08:07

"Nikolaj Larsen" <nl@SLETDETTEa-d.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> lært om disse regler???? jeg har selv lige taget jagttegnet, og vi lærte

Regler omkring våbentilladelse, jo.
Men ikke decideret om hvordan hulen fremgangsmåden er når man står og skal
købe et haglgevær.
Det er ikke en del af pensum.