nummerplader på en '45 scooter?
Fra : Michael C. Andersen

Dato : 25-05-04 09:00

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en Peugeot Speedake (brugt, men go' ;)
Og jeg har endnu ikke modtaget forsikringspapirerne på den.
Derfor kan jeg selvf. ikke få nummerplader til den.

Hvad koster det egentligt at blive stoppet uden nummerplader?

Hilsen
FireFlite

Fra : /Ole

Dato : 25-05-04 12:30

"Michael C. Andersen" <never.give@way.your.emailaddy> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derfor kan jeg selvf. ikke få nummerplader til den.
>
> Hvad koster det egentligt at blive stoppet uden nummerplader?

Det kan koste MANGE penge, hvis du kører galt, men det ved du vel. Ingen
forsikring = én der skal betale.

Ellers får du vel 2 bøder, og det er min. 500.- pr. stk.

Vent med at køre på den, det er bare mit råd.

/Ole

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 25-05-04 14:54

On Tue, 25 May 2004 13:29:44 +0200, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEHERstofanet.dk> wrote:

> [...]
>forsikring = én der skal betale.
>
>Ellers får du vel 2 bøder, og det er min. 500.- pr. stk.
>
>Vent med at køre på den, det er bare mit råd.

Hejsa

Det ville jeg også gerne, desværre har forsikringsselskabet
ualmindelig god tid, for indtil videre har det taget dem 14 dage at
fremsende forsikringspapirerne, og når man ringer til dem og rykker,
får man beskeden : "de er på vej, og kommer helt sikkert
imorgen".........den besked har jeg fået i over en uge nu...
Det er sku lang tid at have en ny (nå jah..næsten ny scooter
holdende :-/

hilsen
Michael

Fra : /Ole

Dato : 25-05-04 17:52

> [...]
> imorgen".........den besked har jeg fået i over en uge nu...
> Det er sku lang tid at have en ny (nå jah..næsten ny scooter

Pisse irreterende, sig til dem i morgen, at hvis de ikke er der i
overmorgen, skifter du selskab, det plejer at hjælpe. Jeg ved godt, det er
træls at vente, men du kan komme til at være på røven i mange år, hvis du er
uheldig.

/Ole

Fra : Corty

Dato : 25-05-04 20:27

Michael C. Andersen <never.give@way.your.emailaddy> wrote in

> [...]
> imorgen".........den besked har jeg fået i over en uge nu...
> Det er sku lang tid at have en ny (nå jah..næsten ny scooter

Trekroner, ikke? ... min kæreste var ude for det samme. Efter 3
uger ringede hun til TopDanmark, som er 20 kr. dyrere (pr. år) - policen
lå i posten dagen efter ....

Trekroner burde omdøbes til te-koner... de arbejder nogenlunde lige
hurtigt... seneste lamme undskyldning var at det tog lang tid at printe
policen ud... øøh... hvilken printer har de? Selv de ældste båndprintere
kan da trykke en 3-4 sider ud i løbet af et normalt gymnasiefrikvarter...

/Corty

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-04 20:57

On Tue, 25 May 2004 09:59:30 +0200, Michael C. Andersen wrote:

> Jeg har lige anskaffet mig en Peugeot Speedake (brugt, men go' ;) Og jeg
> har endnu ikke modtaget forsikringspapirerne på den. Derfor kan jeg
> selvf. ikke få nummerplader til den.

Du ber da bare om et forsikringsbevis - tager 5 min. så er du på vej til
motorkontoret.

> Hvad koster det egentligt at blive stoppet uden nummerplader?

For meget til, at du vil spare ovenstående...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 25-05-04 23:11

> [...]
> Og jeg har endnu ikke modtaget forsikringspapirerne på den.
> Derfor kan jeg selvf. ikke få nummerplader til den.

Du er måske ikke så heldig at selskabet har adresse i nærheden af dig selv?
Det er nu noget nemmere at tage ind og snakke med dem.

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 26-05-04 10:40

On Tue, 25 May 2004 23:10:38 +0100, "Brian A."
<Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Du er måske ikke så heldig at selskabet har adresse i nærheden af dig selv?
>Det er nu noget nemmere at tage ind og snakke med dem.

Ja, jeg nåede lige at skrive indlægget, så dumpede der så et brev ind
fra forsikringsselskabet (og nej, det var ikke 3kroner, men
topdanmark;)
Desværre var det ikke et forsikringsbevis, men derimod 12 stykker
papir med en masse spørgsmål, jeg skulle besvare inden de vil tage det
op til overvejelse at forsikre den (og nej, jeg har ikke lavet nogle
skader før;)

Så jeg greb telefonen, og ringede straks til RUNA, som med det samme
sendte et forsikringsbevis til mig.
Det skulle så gerne ligge i postkassen idag ;)
Det kan godt være de er en smule dyrere end TopDanmark, men de er da i
det mindste ærlige og melder ud, om de vil forsikre eller ej..!

Hilsen
Michael

Fra : Brian A.

Dato : 26-05-04 11:45

> [...]
> Det kan godt være de er en smule dyrere end TopDanmark, men de er da i
> det mindste ærlige og melder ud, om de vil forsikre eller ej..!

Da jeg skulle forsikring en 30'er gik jeg bare ind i butikken, 5min. senere
havde jeg forsikring på scooteren. Utroligt så stor forskel der kan være på
30/45.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 17:59

On Wed, 26 May 2004 11:45:14 +0100, Brian A. wrote:

> Da jeg skulle forsikring en 30'er gik jeg bare ind i butikken, 5min.
> senere havde jeg forsikring på scooteren. Utroligt så stor forskel der
> kan være på 30/45.

Det er der heller ikke... samme procedure for en 45'er.

Fra : Brian A.

Dato : 27-05-04 00:43

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse >
> Da jeg skulle forsikring en 30'er gik jeg bare ind i butikken, 5min.
>
> Det er der heller ikke... samme procedure for en 45'er.

Okay, så var det nok nemmere hvis han var smuttet ind i butikken :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-04 07:10

On Thu, 27 May 2004 00:42:40 +0100, Brian A. wrote:

> Okay, så var det nok nemmere hvis han var smuttet ind i butikken :)

Præcis - så har han 5 min. senere et bevis han kan tage med på
motorkontoret

(Jeg laver "stuntet" hver dag)

Fra : Brian A.

Dato : 27-05-04 10:57

> Præcis - så har han 5 min. senere et bevis han kan tage med på
> motorkontoret
>
> (Jeg laver "stuntet" hver dag)

Hver dag? Arbejder du i en scooter-bix? :)

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 27-05-04 13:42

On Thu, 27 May 2004 10:56:33 +0100, "Brian A."
<Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

>Hver dag? Arbejder du i en scooter-bix? :)

Hehe..jeg føler ikke det helt store for at køre en længere tur på
scooteren ind til assurandøren/forretningen, for at få udleveret et
bevis, hvorefter jeg så kan køre en endnu længere tur ind til
politistationen, for at få udleveret plader

Gad vide hvad "straffen" vil blive hvis man bliver "taget" på en af
turene? ;)

hilsen
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-04 18:47

On Thu, 27 May 2004 14:41:33 +0200, Michael C. Andersen wrote:

> Gad vide hvad "straffen" vil blive hvis man bliver "taget" på en af
> turene? ;)

Den er stor, men du skal jo gøre det på lovlig vis

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-05-04 18:47

On Thu, 27 May 2004 10:56:33 +0100, Brian A. wrote:

> Hver dag? Arbejder du i en scooter-bix? :)

Ja eller næsten hverdag lidt afhængig af salget. Vi sælger stort af
30'er men knap så mange af 45'er.

Jo jeg arbejder i en scooterbix kan man godt kalde det