Andet multimedie
bentjuul 3670
montagebord i ID 2.0.2
Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-04 09:04

Goddag i gruppen,-)

Har jeg forstået det rigtigt, at den røde kasse/retangel på mit dokument
i InDesign er montagebordet? eller er det margenhjælpelinier?

Men uanset hvad det er for en rød kasse, er der noget, jeg ikke forstår.

Når jeg printer min side ud fra InDesign kommer kassen ikke med, hvad
den iøvrigt heller ikke skal, men hvis jeg eksporterer til PDF og
printer den, kommer "kassen" med.

Er det tågesnak, eller overser jeg som sædvanligt noget?

På forhånd tak,
Morten Lind

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-05-04 14:53

Morten Lind skrev:

> Har jeg forstået det rigtigt, at den røde kasse/retangel på
> mit dokument i InDesign er montagebordet? eller er det
> margenhjælpelinier?

De røde linier er dine margenhjælpelinier. De sorte udenom er
størrelsen på siden og montagebordet er alt det hvide rundt om
siden (eller siderne).
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/arbejdsomraade.pdf>.

> Når jeg printer min side ud fra InDesign kommer kassen ikke
> med, hvad den iøvrigt heller ikke skal, men hvis jeg
> eksporterer til PDF og printer den, kommer "kassen" med.

Er det så ikke fordi, at du har flueben i feltet 'Eksporter
synlige hjælpelinier og grundlinienet' under Generelt, når
du eksporterer til PDF?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-04 19:22

> [...]
>
> Er det så ikke fordi, at du har flueben i feltet 'Eksporter
> synlige hjælpelinier og grundlinienet' under Generelt, når

Øh, sådan et flueben kan jeg da ikke finde?
<http://home20.inet.tele.dk/mortenlind/billede7.pdf>

Fra : Storm

Dato : 25-05-04 20:40

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Øh, sådan et flueben kan jeg da ikke finde?
> <http://home20.inet.tele.dk/mortenlind/billede7.pdf>

Morten, du skal ikke se i dine preferencer men i din printopsætning
eller din eksportopsætning.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-04 21:05

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Morten, du skal ikke se i dine preferencer men i din printopsætning
> eller din eksportopsætning.

Tak Nina, er kørt lidt sur i det - så træerne skæmmer skoven - tak til
dig og Thomas
M.