Godt tilbud på Haglgevær ?
Fra : H.S.

Dato : 25-05-04 08:29

Har set at Baikal forhandlerne lige nu sælger Baikal IJ 27 til kr. 2995,-
Normalpris 4.495,-
Bøssen er med udskiftelige chokes, single trigger, O/U, og har de ting som
jeg gerne vil have i min første haglbøsse.

Er der nogen negative / posetive ting at sige om denne bøsse ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Nikolaj Larsen

Dato : 25-05-04 09:24

Det er et rimligt gavær, hvis du ikke vil bruge det meget på eks. skydebane.
Kender en som har en, men den kunne ikke holde til at blive brugt rigtig
meget, den har været på værksted 2 gange det første år, og er i dag blivet
skiftet ud, men hvis det kun er til jagt samt lidt på skydebanen skulle der
ikke være noget i vejen den. den har dog gjort det godt på vandet, holder
godt i det hårde miljø.
Men du skal ikke regne med at den har samme holdbarhed som et gevær i 15000
kr klassen(man får hvad man betaler for).
Du skal også regne med at den skal "slides" til, da de kan være noget hårde
at åbne, alt ialt er det et noget grover gevær, men det virker,og det er jo
det der tæller. så hvis det er det som din penge pung siger, så syndes jeg
ikke noget i vejen købe det.
Jeg er også selv nystarter og er bliver anbefaldet af ander til at bruge
lidt flere penge på geværet,da alle har fortrut at de har "sparet"(4-6000
kr.) på det. Så det blive til en browning, for mit vedkommene.
Men jeg synde at man skal give lidt mere og få et der kan holde hele livet,
og som også kan holde sine penge hjemme , hvis man ønsker at sælge det igen.
man kan tit finde tilbud, hvor man spare 5-6000 kr. på gevær i 15-20000 kr.
klassen.

VH
Nikolaj

Fra : H.S.

Dato : 25-05-04 10:52

"Nikolaj Larsen" <nl@SLETDETTEa-d.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
igen.
> man kan tit finde tilbud, hvor man spare 5-6000 kr. på gevær i 15-20000

Har godt lagt mærke til de er lidt 'svære' at knække - så du har nok ret i
at det skal slides til.
Det overrasker mig dog at det ikke kan holde til at 'skyde' - som du skriver
(på skydebanen) - Hvor mange skud er tale om ?

Pengene, i mit tilfælde, har desværre altid veto-ret. Og pengepungen siger
max 3000 kr. uanset om det er brugt eller nyt gevær der er tale om. Og så
var det jeg umiddelbar synes at jeg fik meget for pengene ved det nævnte
tilbud - men der kunne jo være en 'hage' ved det gevær som jeg ikke lige
have tænkt på

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 15:34

har de sidste 4 år skudt et par tusinde skud med min Baikal o/u ij27 , den
er 15 - 20 år gammel og fungere perfekt , og har aldrig været på værksted .
det eneste minus til skydebanen er at den er boret rimelig hård . dvs. 1/1
og 3/4 , men det er til gengæld dejlig på havet

Kab

Fra : H.S.

Dato : 26-05-04 08:10

"Pastoren" <pa(2)postdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det eneste minus til skydebanen er at den er boret rimelig hård . dvs. 1/1
> og 3/4 , men det er til gengæld dejlig på havet

Der følger så udskiftelige chokes med denne model - er det ikke det der
ændrer boringen ?

Fra : Pia & Christian

Dato : 26-05-04 05:49

Jeg har aldrig hørt at der skulle være problemer med Baikal og levetiden.
Dog har jeg hørt at de nyere modeller ikke lever op til tidligere tiders
kvalitet. Men når det er sagt, så er der på en ældre Baikal ihvertfald på
højde med en Browning(Jeg kender flere der mener det er det bedste der
findes!). Baikal har alle dage haft ry for at være uopslidelige, forudsat at
de er blevet passet og plejet, men det gælder jo alle våben. Men udseendet
har aldrig været den stærke side hos en Baikal, og jeg har alle dage fundet
dem næsetunge at håndtere.
Og så må jeg sige at det er første gang jeg nogensinde har hørt, at man lige
skal ofre 4-6000 kroner ekstra, for at få noget der holder hele livet. Jeg
vil vove den påstand, at lige meget hvad du køber som dit første våben, så
er det ikke det du vedbliver med at bruge livet igennem. Så derfor mener jeg
at man skal købe noget brugt, som er til at betale sig fra, og så der
samtidigt er råd til at komme ud og skyde en masse lerduer, hvis det nu er
et stramt budget man arbejder med. Når man så har fået noget erfaring med
jagt og våben, så kan man ofre lidt flere penge på det næste.

Mvh. Christian Rasmussen