Gær- og sukkervand mod myrer
Fra : JSM

Dato : 25-05-04 08:10

For et par uger siden nævnte jeg i en anden tråd, at jeg var ved at forsøge,
at udrydde myrerne i mit drivhus ved at overhælde dem med en blanding af
gær, sukker og vand og at det så ud til at virke.
Og det gør det. Her 3 uger efter er myrerne væk. Enten er de døde eller også
sidder de i deres huller og venter på, at den hjemmelavede vin som de er ved
at lave af stadset er gæret færdig. Jeg tror nu mest på det første. Uanset
hvad så har en blanding af små 2 liter vand, 25 gram gær og et par
spiseskefulde sukker hældt ud på jorden i drivhuset hvor myrerne var,
skaffet mig fred for dem.

mvh
Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-04 00:19

JSM wrote:
> [...]
> blanding af gær, sukker og vand og at det så ud til at virke.
> Og det gør det. Her 3 uger efter er myrerne væk.

Har du prøvet at lytte helt tæt ved deres hul? De sidder i deres saglige
brandert og synger deres hjemlands vemodige sange.

Gæren har nok fået myrerne til at eksplodere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars

Dato : 26-05-04 08:42

> Gæren har nok fået myrerne til at eksplodere.

*LOOOL* - Fik lige de sygeste billeder på nethinden!

** Lars

Fra : Morhagen

Dato : 26-05-04 20:33

Hej Det lyder som et godt råd mod myre, mon jeg også kan bruge det i haven
og på terressen.
Jeg tor jeg prøver.

Tak for rådet.

Fra : Aksel

Dato : 26-05-04 21:44

> [...]
> hvad så har en blanding af små 2 liter vand, 25 gram gær og et par
> spiseskefulde sukker hældt ud på jorden i drivhuset hvor myrerne var,

Det er ikke lovligt at bruge sukkervand med gær mod myrer, det er ikke et
godkendt bekæmpelsesmiddel.

Svend Auken kommer efter dig.

Prøv med myrelokkedåser, de virker ikke særlig godt, men du betaler
miljøafgift og kan derfor have en god samvittighed.

Hilsen Aksel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-05-04 22:44

Aksel wrote:

> Det er ikke lovligt at bruge sukkervand med gær mod myrer, det er
> ikke et godkendt bekæmpelsesmiddel.
>
> Svend Auken kommer efter dig.

He,he. Lange Svend er da heldigvis ikke miljøminister mere.

> Prøv med myrelokkedåser, de virker ikke særlig godt, men du betaler
> miljøafgift og kan derfor have en god samvittighed.

Og Ole Stavad er ikke skatteminister.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Calle.

Dato : 27-05-04 12:29

Aksel wrote:
> Prøv med myrelokkedåser, de virker ikke særlig godt, men du betaler
> miljøafgift og kan derfor have en god samvittighed.

Nej, men så betaler han da vandafgift, og afgift på sukkeret, så mon ikke
han har betalt nok. Hvorfor så betale for noget miljøbelastende plastic også

--
Calle.