E-Mail
webnoob 5265
Hvem kan tyde denne fejl
Fra : Kas.

Dato : 25-05-04 07:49

Hejsa

Jeg forsøger at sende en mail til pcworld.no, men min exchange server melder
tilbage med denne fejl:

553 Your ISP has SMTP relay for you to use

Hvad betyder dette?

Mvh. Kasper

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-05-04 08:26

On Tue, 25 May 2004 08:49:20 +0200, Kas. wrote:

> [...]
> tilbage med denne fejl:
>
> 553 Your ISP has SMTP relay for you to use

Sansynligtvis at din exchange server står på en dynamisk/markeret som
dynamisk ip adresse og den vil serveren ikke modtage post fra.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Kas.

Dato : 25-05-04 11:59

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Sansynligtvis at din exchange server står på en dynamisk/markeret som
> dynamisk ip adresse og den vil serveren ikke modtage post fra.

Hej Martin

Tak for svaret - men min exchange server sidder på en proaccess fra TDC med
fast IP.

Mvh. KAsper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-04 12:08

"Kas." <no@spam.dk> wrote in

> "Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret - men min exchange server sidder på en proaccess fra
> TDC med fast IP.

Er det ikke noget med, at TDC har spærret for udgående trafik på port 25
.... og at man skal benytte deres smtp-server, hvis man vil sende post?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-04 13:08

On 25 May 2004 11:08:10 GMT, Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid>
wrote:

>Er det ikke noget med, at TDC har spærret for udgående trafik på port 25
>... og at man skal benytte deres smtp-server, hvis man vil sende post?

Ikke på fast IP.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Kas.

Dato : 25-05-04 13:09

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke noget med, at TDC har spærret for udgående trafik på port 25
> ... og at man skal benytte deres smtp-server, hvis man vil sende post?

Ikke på deres professionelle forbindelser - og det er kun post til dette
domæne og ikke andre, der ikke når frem.

Mvh. Kasper