Effektiv reklamering
Fra : Jowjow

Dato : 25-05-04 07:25

Hej gruppe

Mange nyttige ting man kan finde her.
Håber også I har et svar på dette:

Har startet et lille foretagende med service på IT-udstyr. Men jeg kan ikke
lige hitte ud af hvad der er den mest effektive reklamemåde.

Giver det mest at oprette annoncer i aviser, kontakte de forskellige firmaer
personligt, netannoncer (dette tror jeg er det mindst effektive, når man
satser på et lokalområde.), omdeling af reklame til husstande?

Giv et bud, og gerne nogen erfaringer

MVH// PerA

Fra : Palle Bruselius

Dato : 25-05-04 13:32

"Jowjow" <næhtak@denerfu.ld> skrev i en meddelelse

> [...]
> personligt, netannoncer (dette tror jeg er det mindst effektive, når man
> satser på et lokalområde.), omdeling af reklame til husstande?

Som jeg forstår dig er din målgruppe både privatkunder og firmaer. De skal i
et vist omfang håndteres forskelligt.
Netannoncer kan du spare dig selv og din tegnebog for. Det er bedre at
koncentrere sig om lokalområdet, og det er jo tydeligvis det du ønsker.
Du bør i alt fald sørge for at få et website op at køre. Det kan du så
senere udvide med en netshop, hvis du ønsker at udvide.
Avisannoncer - og her tænker jeg på lokalaviserne - kan være en god idé, men
den kan også være dyr. Find ud af, hvilken lokalavis (hvis der er flere) der
har den største dækning og få et tilbud fra dem.
Overfor firmaer kan du prøve med directmail, gerne fulgt op af en
telefonopringning en uge efter. Forbered dig dog på at langt de fleste kyler
reklamepost ud og derfor næppe har læst din directmail.
For privatkundernes vedkommende kan husstandsomdeling af reklame måske være
en idé, men igen vil de fleste nok bare smide reklamen ud. Både for
firmaerne og privatkundernes vedkommende gælder det, at den gruppe der
faktisk læser reklamen/directmailen, også er dem der evt. vil være
interesserede. Du skal ikke ringe til potentielle privatkunder - det vil
blive opfattet negativt mange steder, og ramler også ind i lovgivningen
omkring dørsalg.
Både directmails til firmaerne og reklamerne til husstandene bør indeholde
et par særligt gode tilbud.
Begge dele kan omdeles af postvæsenet, så tagkontakt med dit lokale
postkontor og få nogle priser på det. Alternativt kan du selv, evt. vha.
assistance fra familie eller venner selv omdele reklamer til både firmaer og
husstande. Det er langt billigere end at bruge postvæsenet.
Meld dig evt. ind i den lokale handelsstandsforening, mange af de lokale
firmaer vil have en tendens til at handle hos de andre medlemmer.

Palle

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 25-05-04 21:48

"Palle Bruselius" <bruselius@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Jowjow" <næhtak@denerfu.ld> skrev i en meddelelse
>
> Meld dig evt. ind i den lokale handelsstandsforening, mange af de lokale
> firmaer vil have en tendens til at handle hos de andre medlemmer.

Netop ! - Sådan "støtter" vi hinanden - en annonce i det lokale kirkeblad eller
(ungdoms)idrætsforening skulle efter hvad jeg har hørt give meget god respons

Brug endelig ikke Nationalregistret (med den falske kongekrone) eller Netregistret (se
omtale derom i DR´s kontant på DR´s hjemmeside)
http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/

vh ER

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-05-04 15:39

Palle Bruselius wrote:
-snip-
> Overfor firmaer kan du prøve med directmail, gerne fulgt op af en
> telefonopringning en uge efter. Forbered dig dog på at langt de fleste kyler
> reklamepost ud og derfor næppe har læst din directmail.

Er det ikke spam og dermed ulovligt ifølge markedsføringsloven, hvis man
sender uanmodede/uopfordrede reklame-mails til firmaer?

Du skriver directmail... Betyder det almindelig post? Jeg har heller
ikke så meget erfaring indenfor dette område, men kunne også godt tænke
mig at høre lidt fra jer andre... Jeg mener at kunne huske at man godt
må sende almindelig post, uopfordret til firmaer. Men med mails, mener
jeg at kunne huske at det er ulovligt. Tager jeg fejl?

-snip-

> Både directmails til firmaerne og reklamerne til husstandene bør indeholde
> et par særligt gode tilbud.

Ja, det er klart - ellers spilder man sin tid

> [...]
> Meld dig evt. ind i den lokale handelsstandsforening, mange af de lokale
> firmaer vil have en tendens til at handle hos de andre medlemmer.

Hvad laver man i sådan en handelsstandsforening og hvad koster det?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-05-04 22:17

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> må sende almindelig post, uopfordret til firmaer. Men med mails, mener
> jeg at kunne huske at det er ulovligt. Tager jeg fejl?

DirectMail er ofte almindelig brevpost. Det betyder blot at brevet er
adresseret direkte til modtageren.
Postdanmark har lavet et helt site om DirectMail (DM) på
http://www.findnyekunder.dk/
Prøv at kik lidt under "Inspiration og tips"

Man kan godt sende DirectMail som email, men så kræver det at modtageren
forud har givet sin tilladelse, eller er det ganske rigtigt i strid med
markedsføringslovens $6A.
Et godt gammeldags brev giver desuden bedre muligheder for at udforme en god
DirectMail, der appelere til modtagern om at blive læst. Det er noget svære
med et hurtigt medie som email.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-05-04 22:02

On Wed, 26 May 2004 23:16:33 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Et godt gammeldags brev giver desuden bedre muligheder for at udforme en god
>DirectMail, der appelere til modtagern om at blive læst. Det er noget svære
>med et hurtigt medie som email.

Men man kan registrere i CPR-registeret at man ikke vil modtage
directmails...
Er man som afsender pligtig til at slå op der, eller er det
frivilligt?

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-05-04 02:17

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men man kan registrere i CPR-registeret at man ikke vil modtage
> directmails...
> Er man som afsender pligtig til at slå op der, eller er det
> frivilligt?

Det er "Robinson-listen" du tænker på
http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=20&n=2&h=3&t=1&d=97&s=4
Som du kan se skal man forud for uanmodet henvendelse checke om den
pågældende person står på listen.

Selv sender jeg kun direct-mail til erhvervs-kunder, der forud har ønsket
optagelse på min mail-liste.