Lang ventetid ved retsag
Fra : ASD

Dato : 24-05-04 21:05

Hejsa
For over et halvt år siden blev jeg sigtet for to ting, som ikke var
specielt alvorlige. Det foregik i korte træk ved at jeg kom ind til noget
afhøring, og de skulle også have min computer ind og se hvad jeg havde
foretaget af e-mail komunikation.
De havde min computer i ca. 1-1½ månede hvorefter jeg blev ringet op om at
jeg nu kunne hente den - de havde i øvrigt ikke fået svar på om der var
fundet noget relevant på den endnu. Det sidste han sagde i den samtale var
noget i stil med "Men ellers så kører sagen jo bare nu..." hvilket jeg
opfattede som at nu var det bare at se tiden an.
Men siden da jeg har ikke hørt noget fra politiet overhovdet, og det er over
6 måneder siden nu.

Er der normalt at det taget så lang tid?
Mit problem er at jeg egentlig havde sparet sammen hele det sidste år til at
tage til Australien og regnede med at tage der ned lige efter sommerferien
her - og blive væk et år, men jeg går ikke ud fra jeg kan rejse ud af landet
i længere tid så længe sagen kører?
Jeg kunne selvfølgelig bare ringe og spørge hvad der sker, men jeg har
egentlig ikke lyst til at ringe og "rippe op" i noget, hvis det nu er
normalt. Men er der noget jeg kan gøre, eller er jeg tvunget til at
droppe/udsætte min rejse?
- og cirka hvor lang tid skal jeg så regne med at der går før sagen kommer
for retten?
- det undre mig nemlig også at der går så lang tid da jeg går ud fra at jeg
skal afgive nogle forklaringer der også, og det bliver jo sværere og sværere
at huske detaljerne så jeg frygter vel lidt et sted at der er et eller andet
helt galt ...

Det blev vist lidt rodet, men håber nogen kan svare på noget af det...

Fra : ibber

Dato : 24-05-04 21:13

læs www.trutmund.dk
det kan give dig en ide om hvad du kan forvente ventetid etc.