Andet multimedie
Er JPG , JPG eller hvad ?
Fra : Is

Dato : 24-05-04 19:08

Hej

Jeg undre mig tit over ting man kan og ikke kan med en PC, her er noget igen

jeg har lagt nogle billeder på en CD, og da jeg skulle gi den væk, ville jeg
lave lidt ekstra - sætte en label på CD,en.

Jeg bruger WinOnCd - med den kan man også lave front & bagside til cover ,
og en label til skiven.

Jeg vil sætte en del af et billed , så jeg åbner billedet #1 i PSP7 kopiere
del af billedet, sætter ind i ny og eksport til JPG og gemmer udklippet som
et nyt billed #2.

Nu vil jeg sætte billed #2 ind i WinOnCd, som kan læse .bmp , .jpg , .wmf ,
men ikke billed #2 ?? billed #1 er der ikke problemer med ?? Så prøver
jeg at åbne #2 med Microsoft Photo Editor, det er der ingen problemer med
?? Hmmm. Så vælger jeg her gem som billed #3. Så undrer jeg mig over at
WinOnCd godt kan se og vise #3.

Er der en fornuftig forklaring på hvorfor ikke WinOnCd kan vise jpg gemt fra
PSP ??? så lytter jeg gerne.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-04 19:30

Is wrote:
> [...]
> problemer med ?? Hmmm. Så vælger jeg her gem som billed #3. Så
> undrer jeg mig over at WinOnCd godt kan se og vise #3.

Der er højest sandsynlig tale om, at du har sat din PSP til at gemme med
progresiv kodning. Den kodning kan dit labelprogram nok ikke håndtere. Sæt i
stedet PSP til at gemme jpg med standard kodning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Is

Dato : 24-05-04 19:36

> Der er højest sandsynlig tale om, at du har sat din PSP til at gemme med
> progresiv kodning. Den kodning kan dit labelprogram nok ikke håndtere. Sæt
> stedet PSP til at gemme jpg med standard kodning.
---

Det har du ret i . er det det der er problemert ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-04 20:03

Is wrote:
> ---
>
> Det har du ret i . er det det der er problemert ?

Den progresive kodning er beregnet til brug på web. Mange programmer, der
slet ikke har med web at gøre, forstår ikke det format. Kender det selv fra
bl.a. WordPerfect og CorelDraw.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Is

Dato : 24-05-04 20:51

> [...]
> progresiv kodning. Den kodning kan dit labelprogram nok ikke håndtere. Sæt
> stedet PSP til at gemme jpg med standard kodning.

Det er nu efterprøvet , og det virker
Tak for svar

--
Venlig hilsen