Misvisning på km tæller
Fra : Ukendt

Dato : 24-05-04 18:18

Hej

Er en misvisning på 10 - 15 % normalt på en km tæller. (Ikke speedometer)
Knallerten er en PGO T-Rex50.'

Mvh

Thomas R.

Fra : Brian A.

Dato : 25-05-04 00:36

"Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er en misvisning på 10 - 15 % normalt på en km tæller. (Ikke speedometer)
> Knallerten er en PGO T-Rex50.'

Er det original størrelse fordæk?
3% burde var max. Det er kravet på biler (og motorcykler måske?)

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 13:04

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det original størrelse fordæk?
> 3% burde var max. Det er kravet på biler (og motorcykler måske?)

Hej

Ja det er original fordæk. Knallerten er 3 mdr gammel, og helt igennem
original og lovlig.

Mvh

Thomas R.

Fra : J.Mc

Dato : 25-05-04 08:47

> Er en misvisning på 10 - 15 % normalt på en km tæller. (Ikke speedometer)
> [...]
Tingene hænger vel sammen.
Hvis speedometeret eksempelvis konstant viser 70km/t når du i virkeligheden
kører 60km/t så vil km-tælleren i løbet af en time tillægge 70km, mens du i
virkeligheden kun har flyttet knallerten 60km!

Jeg har selv en knallert 45(Gilera Runner) som ifølge km tælleren har kørt
18000km, men speedometeret viser ca. 20% for meget, hvilket reelt betyder at
jeg samlet har kørt 18000km x 0.80=14400km (ca.)
vh
Jens

Fra : Brian A.

Dato : 25-05-04 14:53

"J.Mc" <invalid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tingene hænger vel sammen.

Nej

> Hvis speedometeret eksempelvis konstant viser 70km/t når du i
virkeligheden
> kører 60km/t så vil km-tælleren i løbet af en time tillægge 70km, mens du
> virkeligheden kun har flyttet knallerten 60km!

Så vil tæller vise 60km

> [...]
at
> jeg samlet har kørt 18000km x 0.80=14400km (ca.)

Har du kørt 18000km så viser tælleren 18000km.

Fra : Moller

Dato : 25-05-04 09:00

Thomas R. wrote:

> Hej
>
> Er en misvisning på 10 - 15 % normalt på en km tæller. (Ikke speedometer)
> Knallerten er en PGO T-Rex50.'

   Ja, det er generalt for knallerter, og EU45 maskiner at de viser
ekstremt for meget... har enda set tilfælde hvor personen trode han ku
køre 100 og i virkeligheden kørte 60, at han så ingen fornæmmelse har
for hastigheden, gjorde jo bare at han ikke selv kunne lure det, før der
blev kørt med et andet køretøj ved siden og oplyste hvad der blev
opgivet fra dette :) og derved slap man for vedkommendes blær om at hans
knaller ku køre 100 :) hæhæ

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 13:03

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev kørt med et andet køretøj ved siden og oplyste hvad der blev
> opgivet fra dette :) og derved slap man for vedkommendes blær om at hans

Hej

Du snakker om speedometeret, der er jeg godt klar over at der er stor
misvisning, jeg snakkede om km/tæller.

mvh

Thomas R.

Fra : Moller

Dato : 25-05-04 13:06

Thomas R. wrote:

> Du snakker om speedometeret, der er jeg godt klar over at der er stor
> misvisning, jeg snakkede om km/tæller.

   Da det er samme mekaniske dele som står for begge mere eller mindre, så
betyder det at begge dele lider af elendige afvigelser...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 13:17

> Da det er samme mekaniske dele som står for begge mere eller mindre, så
> betyder det at begge dele lider af elendige afvigelser...

> [...]
Ok, aner ikke en pind om tingene, men blev jo så så klog :)

Mvh
Thomas R.

Fra : phk

Dato : 26-05-04 19:40

"Thomas R." <thoritSNAWLAjubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, aner ikke en pind om tingene, men blev jo så så klog :)

Det er der flere der ikke gør så vær ikke ked af det ;)

Speedometernålen styres af en magnet.
Km-tælleren styres af tandhjul.
De 2 ting har altså ikke noget med hinanden at gøre.

--
Per, Esbjerg