Forlygte ... skiftes... lovmæssigt ???
Fra : Moller

Dato : 24-05-04 18:08

Hejsa,

   Nu da der er så mange regler omkring blinklys osv... hvordan er det så
med forlygten ???

   Jeg står og pusler med at fjerne hele plastfronten på banditten, og
montere en af de dersens micro dobbelt forlygter fra Louis.de af :) og
så er det om må man det i DK uden videre ? så længe kort og lang lys
virker, og parkerings lampen altså.. ? eller der nogen specielle regler
jeg skal huske på ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 24-05-04 18:10

> [...]
> så er det om må man det i DK uden videre ? så længe kort og lang lys
> virker, og parkerings lampen altså.. ? eller der nogen specielle

Forlygten skal bare være godkendt som forlygte, dvs med de rigtige
e-mærker i glasset.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 25-05-04 17:47

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en

> Forlygten skal bare være godkendt som forlygte, dvs med de rigtige
> e-mærker i glasset.

"E-mærker"!

--
Armand.
(ordknepper)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 24-05-04 19:26

Moller wrote:
> [...]
>
> Jeg står og pusler med at fjerne hele plastfronten på banditten, og
> montere en af de dersens micro dobbelt forlygter fra Louis.de af :)

Hej Lars.

Jeg har selv haft lidt gang i hjemmesløjden

Jeg har købt to forlygter fra louis 10033666 + 10033667 og to baglygter
10033588 samt et par nye blinklys til foran

jeg har lige skudt et par billeder af det "næsten" færdige resultat, det har
bare fået en byge sort silkemat fra spraydåse,
indtil næste vinter hvor Banditten skal males, så må maleren rette op på
min spartling og mangelfulde maling ( løbere )

Billederne kommer på min profil i løbet af 10 minutter.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Moller

Dato : 25-05-04 09:04

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Jeg har selv haft lidt gang i hjemmesløjden
>
> Jeg har købt to forlygter fra louis 10033666 + 10033667 og to baglygter
> 10033588 samt et par nye blinklys til foran

   Har lige kigget på billederne... de to lamper du har der, de er
beregnet til at indbygges i små kåbefronte ik ??? for hvis man kigger
længere nede, så er der MIG-lights sættet, som koster 3-4 gange så
meget, men de er den stil jeg gerne vil ende med... det som lure mig er
om jeg ik kan købe sådan et sæt som dine, og lave en holder til dem ???
nu jeg for adgang til en lille CNC-fræser ;) ?

   Giver kåbe delen på din vandbeskyttelse for lygterne, eller de
vandtætte fra standard ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-05-04 17:43

Moller wrote:

> [...]
> er om jeg ik kan købe sådan et sæt som dine, og lave en holder til
> dem ??? nu jeg for adgang til en lille CNC-fræser ;) ?

Det burde du sagtens kunne gøre, jeg havde ikke adgang/kvalifikationer til
at betjene en fræser, så jeg har lavet en lygteopstilling af 3mm plexiglas
!, det ser ud til at funke

> Giver kåbe delen på din vandbeskyttelse for lygterne, eller de
> vandtætte fra standard ?

De bør være vandtætte, så vit jeg kan se er det fultstændigt de samme lygter
der er brugt til disse to kåber 10006574 og 10007008

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen