Dagens griner
Fra : Kasperkk

Dato : 24-05-04 14:35

Hejsa
Jeg er 20 år og næsten grøn på mc området.
I dag var jeg så ude og kigge på en ZZR600 og den var fed nok. Ingen tvivl
om det...
Glæden var stor lige indtil jeg kom hjem. Jeg har snakket med mindst 10
forsikringsselskaber og priserne svinger mellem 22000-31000 hos dem der
faktísk vil have mig... det er jo så latterligt man kun kan grine.

Kasperkk

Fra : "André T."

Dato : 24-05-04 14:47

Kasperkk wrote:
> [...]
> forsikringsselskaber og priserne svinger mellem 22000-31000 hos dem der
> faktísk vil have mig... det er jo så latterligt man kun kan grine.

hehe... Ja velkommen i klub dk...

Det jo oz en vild maskine den ZZR600 *LOL*
Tænk hvis du skulle have en ZX10R ? :P

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Fra : Kasperkk

Dato : 24-05-04 14:52

> [...]
> -(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
> ..IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Du har lige købt en helt ny mc ikke?
Kan du trylle eller hvordan undgår du at blive slagtet?

Kasperkk

Fra : "André T."

Dato : 24-05-04 19:11

> Du har lige købt en helt ny mc ikke?
> Kan du trylle eller hvordan undgår du at blive slagtet?

Jeg kan ikke trylle.. har bare kørt mc siden jeg var 17
(og nu er jeg 31) Så min nye RSV koster lidt over 8K i Kasko. Det er til
at leve med..

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 24-05-04 14:56

Kasperkk wrote:
> [...]
> 10 forsikringsselskaber og priserne svinger mellem 22000-31000 hos
> dem der faktísk vil have mig... det er jo så latterligt man kun kan

Så kan du lære det!
Ved iøvrigt ikke hvor latterligt det er, når det nu statistisk er bevist, at
det er os unge, der laver flest ulykker.
Men opgiv at have den med kasko i dit eget navn med din alder, det har mange
af os andre indset for lang tid siden. Med mindre banken ejer en del af den,
kan du overveje om du bor et sted, hvor du tør lade den stå med kun ansvar.
Jeg har selv opgivet at have kasko på min gixxer, da den, selv i min gamle
fars super-elite navn, vil koste minimum 1.200,- om måneden af have UDEN
vinterdækning - og det endda når han på opfordring fra forsikringsselskabet
er meldt ind i ældresagen! (*host* 54 år med en gixxer 600 LOL)
Jeg har istedet satset pengene på tyverisikring, hvilket vil sige alverdens
gode låse og en ret støjende alarm, og så står den i aflåst muret garrage,
når ikke jeg bruger den.

Hvis uheldet et dag skulle indtræffe af jeg lægger den ned og smadrer for
mange tusinde kroner, vil jeg for ca. 25kkr kunne hente en god
reservedelsknallert i Tyskland og bygge den op igen. Det vil rundt regnet
sige, at hvis jeg kan køre skadefrit i 2½ år, har forsikringen tjent sig
ind... Tænk lige over den mulighed!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - Armed and dangerous!

Fra : Bo Thede

Dato : 24-05-04 15:21

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 SRAD - Armed and dangerous!

Well. Man kan jo også starte på en af de lidt mindre hidsige maskiner og
have ansvar på den, så koster det en hel del mindre.
Vent en 4-5 år og skift så, så er de hidsige modeller til at forsikre.

/Bo

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-05-04 15:24

Psycho Cowboy wrote:

snip

> [...]
> sige, at hvis jeg kan køre skadefrit i 2½ år, har forsikringen tjent sig

Har du så husket at lægge pengene til side i de 2½ år? :)

Mvh Anders Christensen

Fra : TheHobbit

Dato : 24-05-04 15:39

Anders Christensen wrote:
> Psycho Cowboy wrote:
>
> snip

> Har du så husket at lægge pengene til side i de 2½ år? :)

Husk på at der for det meste også er en høj selvrisiko. Jeg var nød til at
gøre det samme mht forsikring da kasko var på 14.500 og selvrisiko var på
7.500. Jeg skulle altså lave skade for mere end 20.000 om året for at have
sparet 0 kr på kasko.

Lige pt. har jeg skaldet den for ca. 6.000 kr - altså har jeg indtil nu
sparet over 15.000 kr (det er dog en ringe trøst når man skal af med 6.000
for at vælte!!)

/Stephan - DT125 og smadret-CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : anders majland

Dato : 24-05-04 15:54

> kasko var på 14.500 og
> selvrisiko var på
> 7.500.
> Lige pt. har jeg skaldet den for ca. 6.000 kr

Ja hvorfor mon mcforsikringer er dyre .... Måske det har noget med
risikoen at gøre ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TheHobbit

Dato : 25-05-04 14:17

anders majland wrote:

> Ja hvorfor mon mcforsikringer er dyre .... Måske det har noget med
> risikoen at gøre ...

Det var på bane - så en evt. kasko havde ikke dækket alligevel.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 24-05-04 15:59

Anders Christensen wrote:

> Har du så husket at lægge pengene til side i de 2½ år? :)

Hvis ikke det kunne løbe rundt, ville jeg ikke gøre det - lad mig sige det
sådan.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : S.G

Dato : 24-05-04 16:42

Kør med ansvar og sørg for den ikke kan stjæles.
Laver du nøkker, så er en zzr600 til at betale sig fra i Tyskland

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 24-05-04 16:58

S.G wrote:
> SNIP ...og sørg for den ikke kan stjæles.

Det vil jeg gerne lære, kan du ikke fortælle mig, hvordan man gør det?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Moller

Dato : 24-05-04 18:05

Psycho Cowboy wrote:

> Det vil jeg gerne lære, kan du ikke fortælle mig, hvordan man gør det?

   Fjerner alle mærker, og montere MZ Logo'er på i stedet ;) så holder
fleste sig væk må man håbe.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-05-04 17:15

Hejsa

Kasperkk wrote:
> [...]
> forsikringsselskaber og priserne svinger mellem 22000-31000 hos dem der
> faktísk vil have mig... det er jo så latterligt man kun kan grine.

Så prøv at være 19 og ringe på en ZX-6R!......
Så hyler man som en gravid kælling.....

Prisen er minimum 36k helårligt+ du skal have bil forsikring, hus og
meget mere hos dem... Helst....

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Steffler @ Home

Dato : 24-05-04 21:32

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote in message
> Hejsa

> Så prøv at være 19 og ringe på en ZX-6R!......
> Så hyler man som en gravid kælling.....

19 år ?... På en ZX6R ?... ehhh.. Er det mig der er faldet helt af
på den, eller hvad er der sket med "3 år på lille cykel" reglen ?...

/S

Fra : Ninja Rider

Dato : 26-05-04 14:44

Hejsa

Steffler @ Home wrote:
> 19 år ?... På en ZX6R ?... ehhh.. Er det mig der er faldet helt af
> på den, eller hvad er der sket med "3 år på lille cykel" reglen ?...

Du kan da godt få en ZX-6R med 34HK..... Den fåes i 3 versioner.... en
34Hk, en 100hk og en 125hk.......
Dog er der stortset kun solgt 125hk's i DK. 100HK'eren er kun solgt i
tyskland.

Ang. kørekortreglerne har Jes svaret neden under...

Mvh Emil
Med en Tideligere 34HK udgave....

Fra : "André T."

Dato : 26-05-04 19:50

> [...]
> tyskland.
>
> Ang. kørekortreglerne har Jes svaret neden under...

*lol* en 636 droslet til 34hk... ;)

Næsten pinligt når en dt125 napper en i optrækket.. heh

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-04 21:57

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> writes:

> 19 år ?... På en ZX6R ?... ehhh.. Er det mig der er faldet helt af
> på den, eller hvad er der sket med "3 år på lille cykel" reglen ?...

Det er nu kun to år, man skal have kørt. Det med de 21 gælder kun,
hvis man først skal til at tage kortet.

Men det med ansvar er den eneste vej at gå, hvis man er under 25-30
år. Man skal bare være bevidst om at der altid er en risiko for at
nogen render med cyklen, det er jo ikke praktisk muligt at gardere sig
100%.

Hvis man går konkurs fordi nogen render med cyklen, så bør man
nok finde sig en billigere model.

Det med tyveri-risikoen er jo svært at gøre op, men kan man parkere
cyklen i en aflåst garage, og bor man ikke i et belastet område, så er
risikoen minimal (men den findes). Derudover er der jo også lige
styrt-risikoen, men den er ikke så relevant, da tyskere jo kan
erhverves for en god tredjedel af dk-prisen og derfor ikke koster mere
end godt et års kaskoforsikring.

Selv har jeg kørt på min Fazer 600 i godt to år og 35k km uden
problemer. Med et års anciennitet gav jeg 2000,- helårligt, med tre år
er den nu nede på 1600,-. Men jeg har jo så også været heldig i en
eller anden grad.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-04 18:19

"André T." <No_F******@spam.com> writes:

> *lol* en 636 droslet til 34hk... ;)
>
> Næsten pinligt når en dt125 napper en i optrækket.. heh

Armand havde prøvet en Fazer 600 med 34 hk, og den kørte efter sigende
meget fornuftigt.

Psst, der mangler et '-- ' før din dekorative signatur

Fra : Christian Knudsen

Dato : 24-05-04 19:22

> [...]
> forsikringsselskaber og priserne svinger mellem 22000-31000 hos dem der
> faktísk vil have mig... det er jo så latterligt man kun kan grine.

Hej Kasper

Det var da "billigt".
Da jeg sidste år skulle forsikre min FZRR, spurgte jeg Top Dk hvad de skulle
have for ansvar + kasko.
Fordi jeg havde været kunde hos dem i 2 år på en GS 500 kunne de give mig en
"rabat" på 5000, så jeg landede på en årlig præmie på 45.000 kr.... Helt
grinagtigt.... Jeg gav 52.000 for min cykel, så den har da allerede tjent
sig ind igen...
Det billigste jeg fandt var til lige over 30K.

mvmch
christian

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-05-04 22:20

Ja det er ikke sådan med de forsikringsselskaber. Jeg tog kørekort til
motorcykel
sidste år jeg er 56, og så købte jeg en Suzuki LS 650 Savage. Og det er jo
ikke nogen
racer, men mit daværende forsikringsselskab skulle have 23.000 kr. om året
for at få
den forsikret med kasko, så flyttede jeg selskab, og nu giver jeg under
1.000 kr for et
år.
Hilsen Ole.

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev
i en meddelelse news:40b23d75$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-05-04 22:23

Måske jeg ikke skal pive så med min Fuld kasko uden selv risiko til 6400 Skr
om året for min 135 Hk Cbr 1000 F
Heldigt nok var jeg ung mens det stadigt var billigt at forsikre som første
gang køber/forsikre..

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265