Er det remskiverne?
Fra : Brian A.

Dato : 24-05-04 14:13

Hejsa!

Endelig synes jeg min scooter kører ordentligt. Et luftfilter med mindre
modstand hjalp en del på ydelsen, men allerede melder der sig nye problemer
:(
Mens jeg kommer kørende med ~70km/t forsvinder træk-kraften pludseligt. Der
kommer en underlig raslen fra motoren. Det lyder som det er helt henne ved
remskiverne, men det er svært at lokalisere med 70km/t :) Jeg skal slække
gassen så forsvinder raslen, men den kan ske at komme igen så snart der
gasses op.
For for stykke tid siden startede den på at lave nogle "vooong" lyde, som
også lød til at komme fra remskiverne. En dyb metallisk lyd, kun omkring
koblingspunktet. Måske dette var en forvarsel... der var bare ikke noget at
se på skiverne eller andet bag motorskjoldet :(
Problemet indtræffer efter ca.15min kørsel, måske lidt mere. Motoren er
altså blevet varm. Det sker aldrig når den er kold.

Hvad dælen kan det være?

Fra : RpR

Dato : 25-05-04 14:16

> Hvad dælen kan det være?

Lidt svært at bedømme over nettet, det er ikke sådan at lytte sig frem til

Hvor i landet bor du? Kunne ske det var tæt på en i NG'en der følte for at
hjælpe dig personligt.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 25-05-04 23:08

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt svært at bedømme over nettet, det er ikke sådan at lytte sig frem til

Nemlig :)

> Hvor i landet bor du? Kunne ske det var tæt på en i NG'en der følte for at
> hjælpe dig personligt.

Ja det kunne man da håbe på. Bor i 9400 Nørresundby, men kører da gerne til
Aalborg og omegn, Vestbjerg og Vodsko, og evt. længere hvis nogen skulle
føle med mig :)