hvordan er det nu jeg skal regne den ud?
Fra : Jeanne Lahrmann

Dato : 24-05-04 11:10

hejsa
jeg er lige gået igang med en kick start kur.....
Men nu vil jeg gerne bagefter leve fedt fattigt, det har jeg gjort før med
resutat, men jeg kan ikke huske den formel jeg skal bruge.
det er noget med at man ganger fedt % med kilojule og dividere med et eller
andet, er der nogen der ved noget om det?
hilsen
jeanne

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-05-04 17:32

"Jeanne Lahrmann" <j.lahrmann@privat.dk> wrote in message

> Men nu vil jeg gerne bagefter leve fedt fattigt, det har jeg gjort før med
> resutat, men jeg kan ikke huske den formel jeg skal bruge.

Hvis det er fedtenergiprocenten, du mener, så er det:

(gram fedt x 9)/total energi i kcal = fedtenerigprocent

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jeanne Lahrmann

Dato : 24-05-04 22:39

1000 tak Mikkel, det var det jeg mente
hilsen
jeanne

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 10-07-04 08:40

Husk også lige at formelen indeholder også et x 100.

Så den kommer til at se således ud.

(gram fedt X 9 X 100) / kcal = fedtenerigprocenten
eller

(gram fedt X 900) / kcal = fedtenerigprocenten.

MVH
Betina