Afsendelse af mails
Fra : Chrisser

Dato : 24-05-04 09:17

Hej

Jeg sidder og laver noget i Visual Basic 6 som i sidste ende skal køre om
natten, altså automatisk. Her har jeg åbenbart fået mig et problem - jeg
skal kunne sende emails derindefra. Den mailfunktion jeg kender til pt. er
noget med MAPI - og der kommer outlook op med "Et andet program forsøger at
sende..." osv.
Det kan jeg jo ikke så godt bruge da det ikke er meningen at der skal sidde
en og kigge/klikke mens programstumpen kører....

Jeg fandt så inde på MS noget i VB med ADO - det funker bare ikke...
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cdosys/html/_cdosys_imessage_interface.asp

Det går galt allerede i:
Dim iMsg As New CDO.Message ( den ved ikke hvad CDO.Message er, jeg kan godt
genskabe fejlen hvis i vil have den nøjagtige ordlyd )

Spørgsmålet er om jeg bare mangler et eller andet - noget jeg har overset ?
Eller om det virkelig kan passe at man ikke kan få lov at sende mails uden
om outlook ( læs: uden at brugeren skal svare ja 87 gange ) ?

Alternative løsningsforslag er også velkomne

Mvh
Chrisser

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 24-05-04 11:21

On Mon, 24 May 2004 10:16:31 +0200, "Chrisser"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>Dim iMsg As New CDO.Message ( den ved ikke hvad CDO.Message er, jeg kan godt
>genskabe fejlen hvis i vil have den nøjagtige ordlyd )

Du må vel laste ned og installere CDO?

> [...]
>om outlook ( læs: uden at brugeren skal svare ja 87 gange ) ?
>
>Alternative løsningsforslag er også velkomne

Hva skal mailen inneholde, kun tekst?
Hvis ja, kan du jo titte på mitt winsock/smtp eksempel
<http://www.hbsoft.com/files/smtp.zip>

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Chrisser

Dato : 24-05-04 11:43

Helge Bjørkhaug wrote:

> Du må vel laste ned og installere CDO?

Den skulle jo gerne komme med styresystemet - jeg kan bruge den via ASP...

> Hva skal mailen inneholde, kun tekst?

Yep

> Hvis ja, kan du jo titte på mitt winsock/smtp eksempel
> <http://www.hbsoft.com/files/smtp.zip>

Det vil jeg da lige gøre
Chrisser

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 24-05-04 13:17

On Mon, 24 May 2004 12:42:49 +0200, "Chrisser"

<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=70e27fe0-028d-400a-9bcf-24ba4f04f024&displaylang=en>

>Det vil jeg da lige gøre

Do so......

Fra : Chrisser

Dato : 25-05-04 07:39

Helge Bjørkhaug wrote:

<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=70e27fe0-028d-400a
-9bcf-24ba4f04f024&displaylang=en>

Takker, men den var der - man skal bare huske at tilknytte den til
projektreferencerne....det er sådan noget man glemmer når man for det meste
sidder med ASP...

> Do so......

Det har jeg så kigget på men jeg støder i samme problem som i mit eget CDO
eksempel ( som jo så delvist virker ).

Mit problem er at jeg ikke kender mailserveren, jeg kan ikke engang særlig
være sikker på at jeg kan finde den i registreringsdatabasen. Desuden er min
port 25 lukket - og det vil den sansynligvis også være de steder hvor
programstumpen skal køre...

Har jeg andre muligheder ???

Chrisser

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 25-05-04 08:40

On Tue, 25 May 2004 08:38:38 +0200, "Chrisser"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

[snip]

> [...]
>port 25 lukket - og det vil den sansynligvis også være de steder hvor

Ett "triks" er å bruke det som er satt opp som default mailkonto i
Outlook Express (krever at pc som programmet installeres på bruker OE)
Her er ett lite eksempel på hvordan hente ut info fra standardkonto i
OE <http://www.hbsoft.com/files/oeadresse.zip>.

Hvis ikke port-25 er åpen, har du ett problem med å sende mail
- også fra standard mailprogrammer.

Ett arternativ kan være å bruke no-ip.com
<http://www.no-ip.com/services/mail/smtp>

Fra : Chrisser

Dato : 26-05-04 07:08

Helge Bjørkhaug wrote:
> Ett "triks" er å bruke det som er satt opp som default mailkonto i
> Outlook Express (krever at pc som programmet installeres på bruker
> OE)

Desværre...

> Her er ett lite eksempel på hvordan hente ut info fra standardkonto
> OE <http://www.hbsoft.com/files/oeadresse.zip>.
>
> Hvis ikke port-25 er åpen, har du ett problem med å sende mail

Ikke med Outlook via exchange server - og det ved jeg de fleste af kunderne
gør ( det kan godt være min oplysninger fra starten var mangelfulde men
sådan noget her er som sagt ikke min stærke side...)

> Ett arternativ kan være å bruke no-ip.com
> <http://www.no-ip.com/services/mail/smtp>

Det koster, og det må det helst ikke

Mvh
Chrisser

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-04 09:11

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> gør ( det kan godt være min oplysninger fra starten var mangelfulde men
> sådan noget her er som sagt ikke min stærke side...)

Du kan evt kikke på HTMLMailer
http://www.oopadelic.com/htmlmailer/
Du kan relaye henover den lokale exchange server, når du sender fra en
computer der er på domainet

Jeg bruger selv HTMLMailer i forbindelse med et program der kører som en
service

- Peter