Bilister!!!!
Fra : Scooteristen

Dato : 24-05-04 08:35

Saksede lige det her fra www.tv2fyn.dk :

"Grov chikanekørsel i Odense

Oprettet den: 24-05-2004 kl. 09:25

Odense Politi efterlyser en bilist, der søndag eftermiddag kørte grov
chikanekørsel i Odense centrum. Bilisten kørte i jernbanegade så hasarderet
at en motorcyklist væltede og gled ind i en bybus.

Chikanekørslen fandt sted i Jernbanegade og Østre Stationsvej i Odense. De
to trafikanter kørte side om side i hver sin vognbane, da bilisten begyndte
at presse motorcyklisten over i den anden side af vejen.

Da motorcyklisten gassede op for at komme forbi bilen, gjorde bilisten det
samme og drejede samtidig kraftigt til venstre, så bilen nærmest kom på
tværs af kørebanen ved et helleanlæg.

Motorcyklisten måtte bremse kraftigt op, hvorefter han væltede og kurrede
tværs over vejen og ind i en holdende bybus. Motorcyklisten slag med nogle
hårde knubs, men det kunne være gået meget galt, hvis der var kommet
modkørende trafik.

Bilen blev ført af en 18-25-årig mand med lyst, strit hår, og på
passagersædet sad en yngre kvinde. Den bageste nummerplade sad under
kofangeren og var umulig at aflæse."

Det er utroligt at folk ikke kan regne ud at det kan få katastofale følger
hvis man rammer/chikanere en to-hjuler.

mvh

Scooteristen

begin 666 pixel.gif
M1TE&.#EA!0`%`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````%``4```($A(^I6 `[
`
end

Fra : Pwh

Dato : 24-05-04 09:10

> Det er utroligt at folk ikke kan regne ud at det kan få katastofale
> følger hvis man rammer/chikanere en to-hjuler.
>
> mvh
>
> Scooteristen

Den vil også koste bilisten meget dyrt hvis han bliver taget, men mc'isten
burde også vide at man ikke leger med en bil på den måde. Der er man
dømt til at bliver taberen, vi er de svage i trafikken, det skal man huske på.
Der er en vedhæftet .Gif fil på din post, fy fy skamme

/Jens

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 24-05-04 11:31

Det var smuk og solrig dag da Pwh skrev
news:40b1add0$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> mc'isten burde også vide at man ikke leger med en bil på den måde. Der
> er man dømt til at bliver taberen, vi er de svage i trafikken, det

Leger med en bil?
Som jeg læser det, prøver motorcyklisten jo netop at komme væk fra bilen.
Det kan han jo så enten gøre ved at bremse eller give gas. Han valgte
gassen. Desværre havde han ikke en hayabusa, for så havde bilen nok ikke
nået ind foran ham.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 24-05-04 14:15

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> bilen. Det kan han jo så enten gøre ved at bremse eller give gas. Han
> valgte gassen. Desværre havde han ikke en hayabusa, for så havde

Som jeg læser det tror jeg at situationen meget vel kan have været
at bilen og mc'en af en eller anden grund er blevet sure på hinanden.
Der har måske været noget kapkørsel, hvad ved jeg, der er muligheder nok.
Men i sådan et tilfælde må mc'en huske at det er ham der kommer til
at bide i græsset, så betyder det intet om han har retten på sin side.
Mc'en skulle have kastet håndklædet i ringen inden at det havde
udviklet sig så langt, det er ikke for at forsvarer bilisten, men man bliver
nød til at erkende at man er den svage i trafikken, det glemmer man let
bare fordi at man har lidt for mange kræfter i højrehånden.

/Jens

Fra : Steffen Hansen

Dato : 24-05-04 09:10

"Scooteristen" <scooteristen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hasarderet
> at en motorcyklist væltede og gled ind i en bybus.

*suk*

/S

Fra : Scooteristen

Dato : 24-05-04 09:33

Der er en vedhæftet .Gif fil på din post, fy fy skamme

Hvor kommer den fra? Jeg har iværtfald ikke vedhæftet noget som helst.
Har jeg en virus?

mvh

Scooteristen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 24-05-04 09:41

Scooteristen skrev i meddelelsen

> Hvor kommer den fra? Jeg har iværtfald ikke vedhæftet noget som
> helst. Har jeg en virus?

Mit bud er at du bruger Quotefix til OE. Den kan godt finde på at drille
lidt når man kopierer og indsætter en tekst, men er ellers et rigtigt godt
lille program

Der var ikke nogen filer vedhæftet denne gang.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-05-04 09:36

> Det er utroligt at folk ikke kan regne ud at det kan få katastofale følger
> hvis man rammer/chikanere en to-hjuler.

nakkeskud kunne være en løsning
Men godt at der ikke skete med med ham

Thomas Jensen, Odense
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Pelle F. S. Liljenda~

Dato : 24-05-04 09:51

I min bog burde det blive "takseret" som Drabsforsøg, med deraf flg.
lovgivning til følge.

Pelle

Fra : eCarlos.net

Dato : 24-05-04 11:33

"Pelle F. S. Liljendal" <pelle@liljendxaxl.dk (Remove the X's)> wrote in
message news:40b1b789$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I min bog burde det blive "takseret" som Drabsforsøg, med deraf flg.
> lovgivning til følge.
>
> Pelle

Det burde det jo sådan set, den måde at køre på er jo nærmest drabsforsøg?.

//eCarlos

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-04 13:22

"eCarlos.net" <ca@ca.net> wrote in message
> [...]
> message news:40b1b789$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det burde det jo sådan set, den måde at køre på er jo nærmest

Nej nej - hvis du er i bil og kører svigermor ned i en fodgængerovergang er
det et "uheld".

Ikke for at give nogen idéer..

vh
Torben

Fra : JSM

Dato : 24-05-04 12:38

> Nej nej - hvis du er i bil og kører svigermor ned i en fodgængerovergang
> [...]
Definition på "blandede følelser" :
Du ser din svigermor køre ud over kanten af møns klint i din spritnye bil.

Fra : Søren

Dato : 24-05-04 12:54

Der er lige en taxa chauffør der er blevet sigtet for drabsfosøg efter at
have kørt en mand ned med vilje.
Dette kan ligge under samme regler. Det udøvet med forsæt.

Mvh

Fra : Kasperkk

Dato : 25-05-04 08:48

> Definition på "blandede følelser" :
> Du ser din svigermor køre ud over kanten af møns klint i din spritnye bil.

Blandede føleleser?
Jeg ser da kun ubetinget glæde som en mulighed, for den spritnye bil er jo
fornuftigt kaskoforsikret

Kasperkk

Fra : Armand

Dato : 25-05-04 18:16

Kasperkk <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en

> Blandede føleleser?
> Jeg ser da kun ubetinget glæde som en mulighed, for den spritnye bil er jo
> fornuftigt kaskoforsikret

- - - Hvilket er ganske bevidst, da planen netop var at skære bremsslangerne
over når svigermekanikken skulle låne den

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-05-04 22:01

JSM wrote:
> Definition på "blandede følelser" :
> Du ser din svigermor køre ud over kanten af møns klint i din spritnye bil.

Hvordan gør man det ? der er jo træer helt ud til kanten over det
hele ik? ;)

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Armand

Dato : 26-05-04 18:25

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Hvordan gør man det ? der er jo træer helt ud til kanten over det
> hele ik? ;)

Man bruger det hul MZ-klubben fældede da de VILLE have en voldtunet MZ'er
til at accelerere med 1G!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 27-05-04 11:33

Armand wrote:

> Man bruger det hul MZ-klubben fældede da de VILLE have en voldtunet MZ'er
> til at accelerere med 1G!

   Nej nej, træerne blev fældet for at varme motoren op inden testen :)
med et lille bål under blokken, det gør at olien er kampklar fra starten
af ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 27-05-04 13:51

Moller wrote:

> [...]

   Eller også var det fordi de gjorde klar til afbrænding af den vandtro
hund af et Ex. medlem, som har monteret japaner dele på sin MZ... og det
med 1G var for at vise at MZ'ere med japaner dele og tunet motor ikke
overlever acc. med 1G i længere tid af gangen, pga. ustabilitet :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 24-05-04 12:38

Scooteristen wrote:
> Saksede lige det her fra www.tv2fyn.dk :
[snip psycho bilist]

Hvis man nu får muligheden for at klapse ham en så kan jeg anbefale et par
SP-23 (http://www.spool-bikewears.com/gb/sp23.htm) - ikke at jeg selv har
haft brug for knobeskytterne (læs: lovlige knojern) endnu, hverken til det
ene eller det andet ;-}

Fra : Peter Cordtz

Dato : 24-05-04 14:53

bare fyi(for your information):

den omtalte gif-fil kommer fra den vandrette streg i bunden af posten.

(og de der kno-beskyttede handsker ser godt nok dejlige ud)

peter