Andet multimedie
bentjuul 3670
Grader-tegn i InDesign 2.0
Fra : Miss007

Dato : 24-05-04 08:37

Hvordan kan man hurtigt få et grader-tegn i InDesign 2.0? Hvis jeg åbner
Glyffer, så kan jeg se det er UNICODE: 00B0, men hvordan bruger man den
kode. I Office programmer trykker man jo bare Alt+0186, så har man tegnet.
Er der så i InDesign en nemmere måde, end at dobbeltklikke på tegnet i
Glyffer-paletten??

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

:.: Mobil: Nokia 6230 (hvid)
:.: Teleselskab: TDC
:.: Ved E-mail kontakt: miss@abc.dk (fjern a og b)

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-05-04 15:49

Hej Trine
Gradertegnet ligger også på Alt+0186 i InDesign.
Kh
Bjørn

Fra : Storm

Dato : 24-05-04 21:31

Studio Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Hej Trine
> Gradertegnet ligger også på Alt+0186 i InDesign.

Eller Alt - q ligesom i Quark.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Miss007

Dato : 27-05-04 08:18

> Hej Trine
> Gradertegnet ligger også på Alt+0186 i InDesign.

Ja, den havde jeg luret. Men det er åbenbart ikke alle fonte der laver det
rigtige tegn. Nogen gange er der en streg under gradertegnet, så det er jo
ikke smart.

--
Miss007 - Trine

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-05-04 08:31

"Miss007" <miss@abc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den havde jeg luret. Men det er åbenbart ikke alle fonte der laver det
> rigtige tegn. Nogen gange er der en streg under gradertegnet, så det er jo
> ikke smart.

Prøv med Alt + 0176 istedet.
I min Characterviewer kaldes den for Degree-sign.

Der er i visse skrifttyper forskel på 0186 og 0176

/Per

Fra : Miss007

Dato : 27-05-04 13:24

> Prøv med Alt + 0176 istedet.

Vi har en vinder!!! Hehe, det var det der skulle til. Tusind tak!

--
Miss007 - Trine

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-05-04 14:18

> Vi har en vinder!!! Hehe, det var det der skulle til. Tusind tak!

Velbekomme.

/Per