Typhoon Cylinder...
Fra : RockMozart - Odense

Dato : 24-05-04 08:28

Hejsa...

Jeg har en Piaggio Typhoon, som har kørt 40.000. Nu syns jeg det lyder som
om stempelringene "klaprer" lidt. Derfor går mit spørgsmål på, om det er
muligt at få honet cylinderen på en Typhoon, for at få sat et nyt stempel i.
F.eks. var det ikke en problem i Yamaha 4-gears dagene, men Puch Maxi var
"hård-forkromet", og kunne, svjh ikke hones.

På forhånd tak.
- Per Jacobsen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 24-05-04 10:56

"RockMozart - Odense" <rockmozart@mail-FUCKSPAM-.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks. var det ikke en problem i Yamaha 4-gears dagene, men Puch Maxi var
> "hård-forkromet", og kunne, svjh ikke hones.

Tror ikke umiddelbart det vil kunne betale sig at hone din game cylinder op
og kaste et nyt stempel i.
Hvad med at investere i et nyt kit?
Du ville højstsandsynligt også få en mærkbar bedre effekt (og det er jo
aldrig af vejen ;) )

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : RockMozart - Odense

Dato : 24-05-04 13:29

> [...]
> og kaste et nyt stempel i.
> Hvad med at investere i et nyt kit?
> Du ville højstsandsynligt også få en mærkbar bedre effekt (og det er jo

Hejsa...

Det er rigtigt... Men idéen var ikke at få den vildeste racer, da jeg også
har mit kørekort at tænke på. Så en 65km/t (som den render nu) var
ønskeligt, men uden mislyde.

Alternativt kan jeg jo måle cylinderen, og få fat på et stempel+ringe som
passer det nuværende... Jeg har ikke haft cyl skilt af, så jeg ved ikke i
hvilken stand cylinderen er... Men evt. kunne jeg jo fremskaffe en ny

- Per

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 25-05-04 10:22

> Det er rigtigt... Men idéen var ikke at få den vildeste racer, da jeg
også
> har mit kørekort at tænke på. Så en 65km/t (som den render nu) var
> ønskeligt, men uden mislyde.

Er du nu også sikker på det ;)
Ej. Synes du skulle kigge efter et nyt cylinderkit. Mener www.thansen.dk
sælger org. lovlige komplette cylinder kits
Og hvis du nu skulle være til lidt mere fart så findes der tre kit jeg lige
kan komme på. TP Trophy, Malossi Sport og Polini Sport hvoraf TP Trophy er
det kvikkeste og billigste, Malossi og Polini minder en del om hinanden men
Polini er vidst dyrest. Disse kits kan smides på uden du skal ændre på andet
end en større dyse i karburatoren (måske liiidt lettere ruller) og så ellers
montere det der er med til kittet (topstykke, cylinder, stempel evt.
membranblade og tændrør)
Samtidig med er cylindrene af støbejern og er god for mindst lige så mange
km som dit lovlige kit og du får den ekstra acceleration der kan hjælpe dig
væk fra evt. farlige situtaioner (det er sq nemt at blive klemt/glemt mellem
bilerne på en spinkel 2 hjuler)
Du kan heller ikke høre at sådan et kit bliver monteret da du kan beholde
lovlig filter og udstødning.
www.speed-line.dk og www.scooter-racing.dk forhandler vist disse kits...

> Alternativt kan jeg jo måle cylinderen, og få fat på et stempel+ringe som
> passer det nuværende... Jeg har ikke haft cyl skilt af, så jeg ved ikke i
> hvilken stand cylinderen er... Men evt. kunne jeg jo fremskaffe en ny

Anskaf dog en ny. Reservedelspriserne er ofte så lave på sådanne dele at en
renovering ofte knapt kan betale sig..

Mvh.
Hans-Jacob
Piaggio Zip, TP Trophy, 17.5 Dell'o, Prestigio, Carbon plader, 21 studs og
lidt andet godt

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-05-04 11:07

RockMozart - Odense wrote:
> [...]
> F.eks. var det ikke en problem i Yamaha 4-gears dagene, men Puch Maxi var
> "hård-forkromet", og kunne, svjh ikke hones.

Nu er det jo ikke super nødvendigt at hone cylinderen, for at skrifte
stempel. Men der kan vel ikke ske noget ved at prøve.

Hilsen Mikkel