Billed-formatering ved indspilning af makr~
Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 24-05-04 08:22

Hejsa,

Jeg har tidligere forsøgt at få hjælp til nedenstående i
dk.edb.tekst.ms-word - men det ser ikke ud til at jeg kan komme videre der.

Jeg ved godt at denne gruppe ikke umiddelbart er til VBA, men måske der
alligevel er nogen der kan/vil hjælpe mig.

Mvh.

Brian

-------------------------

Hejsa...

Bruger MS Office XP.

Jeg ville gerne lave en makro der hentede et billede fra en fil -
indsatte det uden tekstombrydning - og placerede det i øverste venstre
hjørne.

Gør jeg det mens jeg indspiller en makro, kommer jeg ikke længere end
til at skulle slå tekstombrydningen fra - man kan simpelthen ikke
markere billedet alene. Jeg kan med shift-venstrepil vælge at markere
billedet også efter indsættelsen, men det betyder bare at
indstillingerne omkring teksombrydning ikke er aktivt.

Hvorledes kommer jeg uden om dette lille problem ?

På forhånd tak.

Brian

Jan Kronsell wrote:

> Du kan ikke indspille dig ud af det, men er nødt til at ændre din kode
> bagefter.
>
> Typisk vil det være denne parameter, du skal ændre til noget andet:
>
> WrapFormat.Type = wdWrapSquare
>
> Se evt. i hjælpen til, hvad du kan ændre den til.
>
> Noget andet er, hvis du vil have billed "på linie med tekst". Så er det
> linien
>
> ActiveDocument.Shapes.AddPicture
>
> der skal ændres til
>
> ActiveDocument.InlineShapes.AddPicture
>
> Og så skal den anden linie jeg omtalte, slet ikke med.
>
> Jan

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal indsætte WrapFormat.Type =
wdWrapSquare

Jeg kan sagtens finde ind til koden bag makroen, men så bliver min viden
lidt begrænset.

Min øvelse går ud på at jeg skal indsætte et billede og placere det i
øverste venstre hjørne, uden at resten af teksten flytter sig.

Jeg stoppede makroen efter indlæsningen af billedet. Makroen ser
herefter ud som følger:

Selection.InlineShapes.AddPicture FileName:= _
"C:\files\picture.jpg", LinkToFile:=False, _
SaveWithDocument:=True

Kan du hjælpe mig videre herfra ?

Brian

Fra : preben nielsen

Dato : 24-05-04 09:17

"Brian Sprogø - fjern t p h y" <brs@mailmetphy.dk> skrev i en
meddelelse news:40b1a27c$0$282$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg har tidligere forsøgt at få hjælp til nedenstående i
> dk.edb.tekst.ms-word - men det ser ikke ud til at jeg kan komme
videre der.

dk.edb.programpakker.ms-office

Eller hvis de kan beskrive dit problem på engelsk, så er der
dusinvis af udenlandske kvalificerede grupper.

Jeg kan se, at du har fået svar fra Jan Kronsell - kan du ikke
bruge det ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 25-05-04 08:19

preben nielsen wrote:

> dk.edb.programpakker.ms-office

Jeg synes måske bare at det mere handlede om "direkte" programmering i
VBA - og at denne gruppe måske var bedre...

> Eller hvis de kan beskrive dit problem på engelsk, så er der
> dusinvis af udenlandske kvalificerede grupper.

Det kan jeg såmen godt - ville dog prøve de danske først.

> Jeg kan se, at du har fået svar fra Jan Kronsell - kan du ikke
> bruge det ?

Jeg er sådan set ikke i tvivl om at Jan er inde på noget af det rigtige,
men som du også kan se, har jeg svaret ham at jeg ikke rigtig kunne
placere den løsning han kom med.

Han har så heller ikke besvaret, hvorfor jeg forsøger mig i denne gruppe.

Hvis du mener at spørgsmålet er OT i denne gruppe, flytter jeg det gerne
til en anden gruppe

Mvh.

Brian