|
| Begyndercykel? Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 23-05-04 23:38 |
|
Hej,
Jeg står i den dejlige situation at jeg snart skal til at have mig min
første motorcykel.
Jeg har kigget en del på Suzuki GSX-R 250, og kan godt lide dens sporty
design.
Jeg er på udkig efter en cykel omkring de 34Hk..
En gammel mc mand jeg kender frarådede mig dog GSXR'en da han sagde at den
tager alt for mange omdrejninger og at cyklerne fra omkring 89-90-91 derfor
er alt for slidte nu.
Hvad er Jeres holdning til dette?
Jeg syntes ikke rigtig der er så mange muligheder ellers når man har lille
kørekort...
Mit budget er ca. 25.000,- (men også gerne mindre, da alderen på cyklen i
sig selv ikke er vigtig for mig). Vigtigt for mig derimod at den er
driftssikker samt at den kan køres på motorvejen...(de kniber vidst lidt for
nogle 250'ere)
Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det ved
jeg ikke om er nogen succes?
Det var mange spørgsmål, håber I vil give Jeres besyv med :)
Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen
| |
Eg Egemarke (23-05-2004)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 23-05-04 23:55 |
|
Det med Omdrejningerne skal du ikke lade dig skræmme af, det der er vigtigt
er stempelhastigheden. Og den er bestemt ikke voldsom på sådan een Gsxr 250.
En Harley der får tæv har ganske sikkert en større stempelhastighed end
suzuki´en, at han (din ven) så kan have ganske ret i at de kan være
temmelig nedkørte idag er en anden sag.
Jeg ville satse GS500 eller en CB500, men smag og behag er forskellige her
har du dog muligheden for senere at opgradere dig nemt og meget billigere
end at skulle ud og købe ny Mc når Gsxr 250 er blevet for småt.
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse
news:40b127b0$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg står i den dejlige situation at jeg snart skal til at have mig min
> første motorcykel.
>
> Jeg har kigget en del på Suzuki GSX-R 250, og kan godt lide dens sporty
> design.
>
> Jeg er på udkig efter en cykel omkring de 34Hk..
>
> En gammel mc mand jeg kender frarådede mig dog GSXR'en da han sagde at den
> tager alt for mange omdrejninger og at cyklerne fra omkring 89-90-91
derfor
> er alt for slidte nu.
>
> Hvad er Jeres holdning til dette?
>
> Jeg syntes ikke rigtig der er så mange muligheder ellers når man har lille
> kørekort...
>
> Mit budget er ca. 25.000,- (men også gerne mindre, da alderen på cyklen i
> sig selv ikke er vigtig for mig). Vigtigt for mig derimod at den er
> driftssikker samt at den kan køres på motorvejen...(de kniber vidst lidt
for
> nogle 250'ere)
>
> Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det
ved
> jeg ikke om er nogen succes?
>
> Det var mange spørgsmål, håber I vil give Jeres besyv med :)
>
> Med venlig hilsen
> Peter F. Poulsen
>
>
| |
Rune D. Jørgensen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 24-05-04 11:40 |
|
Det var smuk og solrig dag da Eg Egemarke skrev
news:40b12bbb$0$3053$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
> Jeg ville satse GS500 eller en CB500, men smag og behag er forskellige
> her har du dog muligheden for senere at opgradere dig nemt og meget
> billigere end at skulle ud og købe ny Mc når Gsxr 250 er blevet for
> småt.
Nu har jeg jo selv en gsx-r 250, så jeg er jo lidt forudindtaget. Men jeg
tror ikke det er lykken med en droslet cykel. Den må jo ikke have flere
heste bare fordi den er droslet, til gengæld har den stadigvæk en større
vægt at flytte rundt på i forhold til en lille motorcykel. Den større vægt
gør den sværrere at kontrollere for en begynder, og når han så har haft
kørekort i 2 år, gider han da ikke køre rundt på den samme CB500,
ihvertfald ikke mere end et par måneder. Herefter skal han alligevel ud og
have en "rigtig" stor maskine.
En helt anden ting er at en mindre maskine også er billigere, hvilket er
godt hvis man crasher den.
--
Rune D. Jørgensen
| |
Peter F. Poulsen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 24-05-04 12:32 |
|
Hej Rune,
Tak for din vurdering.
Har du nogle forslag til hvad man vælge af små maskiner der må kører på
lille kørekort?
Mvh Peter F. Poulsen
"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94F380E314D27blattersplatterlatte@212.54.64.134...
> Det var smuk og solrig dag da Eg Egemarke skrev
> news:40b12bbb$0$3053$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
>
> > Jeg ville satse GS500 eller en CB500, men smag og behag er forskellige
> > her har du dog muligheden for senere at opgradere dig nemt og meget
> > billigere end at skulle ud og købe ny Mc når Gsxr 250 er blevet for
> > småt.
>
> Nu har jeg jo selv en gsx-r 250, så jeg er jo lidt forudindtaget. Men jeg
> tror ikke det er lykken med en droslet cykel. Den må jo ikke have flere
> heste bare fordi den er droslet, til gengæld har den stadigvæk en større
> vægt at flytte rundt på i forhold til en lille motorcykel. Den større vægt
> gør den sværrere at kontrollere for en begynder, og når han så har haft
> kørekort i 2 år, gider han da ikke køre rundt på den samme CB500,
> ihvertfald ikke mere end et par måneder. Herefter skal han alligevel ud og
> have en "rigtig" stor maskine.
>
> En helt anden ting er at en mindre maskine også er billigere, hvilket er
> godt hvis man crasher den.
>
>
> --
> Rune D. Jørgensen
| |
anders majland (24-05-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-05-04 12:48 |
|
> Den større vægt gør den sværrere at kontrollere for en begynder, og
> når han så har haft kørekort i 2 år, gider han da ikke køre rundt på
> den samme CB500, ihvertfald ikke mere end et par måneder. Herefter
> skal han alligevel ud og have en "rigtig" stor maskine
Det er korrekt at nogen - specielt unge mænd - ikke kan få den stor nok
Men derfra og så generalisere til alle er der nu alligevel et
stykke.. En gs500, cb500, xj600 eller lign. er ikke mere kedelig at køre
end chaufføren lægger op til. De giver da ikke det store adrenalinsus
ved acc. på motorvejen, men hvis man allivegel ikke kører så stærkt at
kørekortet kommer i fare kan det jo være ligemeget....
Jeg har "kun" haft mc kørekort i 6år og kørt omkring 75000km på mc. Min
nuværende er en 600ccm enstamper som jeg haft siden efteråret. Ikke en
maskine der lægger op til ræs på motorvejen, men til godmodig tøffen
derudaf på både asfalt og grus. Den kan holde de 130km/t på motorvej
(topfarten er vist omkring de 160) og har en god oprejst kørestilling.
Den har rimelig frihøjde til at man lige kan skyde genvej over et
kansten/helleanlæg eller lign. uden at risikere plastik, men kan
alligevel køres så centerstøttefoden går i jorden når vejen snor sig
(Ikke så tit jeg kører sådan man der er da skrammer på begge sider af
støttefoden... Den ryger nok også snart af igen, nu da jeg har fået
monteret en kædesmører)
Men jeg har jo både rundet de 30, er gift, har et barn og hus+have - så
jeg er jo bare gammel og kedelig ...
Bare for at repetere - de traditionelle begyndercykler er nok ikke noget
dumt valg. Jeg var tæt på at vælge en XJ600 i efteråret, men "kom til"
at købe tenere'en istedet.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid
Yamaha XT 600 Z Tenere (3DS/3AJ) 1988 50Mm
| |
MKS - 74 (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 24-05-04 13:19 |
|
On Mon, 24 May 2004 13:48:18 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>. De giver da ikke det store adrenalinsus
>ved acc. på motorvejen, men hvis man allivegel ikke kører så stærkt at
>kørekortet kommer i fare kan det jo være ligemeget....
Jeg mangler endnu at prøve en MC der kan give et adrenalin-kick på
motorvejen - selv en Hayabusa ved 290 var egentlig ikke den vildt fede
oplevelse. Personligt må erklære mig helt enig med Anders, det er
fuldstændig op til en selv at skabe oplevelserne og det har relativt
lidt med hk at gøre. Nu her med 2 cykler i frisk erindring, min
forrige VF500 og min nuværende CBR600 - Selvom CBR'eren på alle
punkter er en væsentlig bedre cykel, så er den ikke ubetinget en
sjovere cykel, der var mindst ligeså meget funfaktor i VF'eren..
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Moller (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 24-05-04 14:28 |
|
MKS - 74 wrote:
> forrige VF500 og min nuværende CBR600 - Selvom CBR'eren på alle
> punkter er en væsentlig bedre cykel, så er den ikke ubetinget en
> sjovere cykel, der var mindst ligeså meget funfaktor i VF'eren..
Sjovt du nævner funfaktor :) for det er en underlig variabel, der kan
gradbøjes i mange forståender, og sjovt nok er tendensen jo tit af folks
maskin valg vokser og vokser i størelse, indtil de har prøvet hvor
kedeligt det er med Top hastigheden, og så blir de mindre og mindre
indtil de rammer vægt/kraft forholdet hvor deres smil er størst i de
mindste sving de kan finde osv. Men mange ser først hvor deres mål går
mod, når de næsten er der henne.
Og så er der nogen tåber iblandt os som i stedet for at køre en masse,
skruer, og ombygger osv... som sindsyge, fordi det er den vigtigste
funfaktor for dem(mig).
Må lige slutte af med at citere lidt fra en normand da han kommenterede
statistikken på antallet af MZ i norge var størst i norden.
"At flere Normænd har MZ'ere, må betyde at Nordmænd er de bedst
veludrustet".
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
MKS - 74 (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 24-05-04 14:48 |
|
On Mon, 24 May 2004 15:27:35 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
> Sjovt du nævner funfaktor :) for det er en underlig variabel, der kan
>gradbøjes i mange forståender
Naturligvis...
>, og sjovt nok er tendensen jo tit af folks
>maskin valg vokser og vokser i størelse, indtil de har prøvet hvor
>kedeligt det er med Top hastigheden
En erkendelse jeg kom til meget hurtigt, selvom planen var en
Fireblade (og-det-kunne-ikke-gå-hurtigt-nok) dengang jeg begyndte at
køre for 5-6 år siden så gik der vel næppe mere end 1-2 år før jeg
indså hvor forfejlet den tankegang i realiteten er...
>, og så blir de mindre og mindre
>indtil de rammer vægt/kraft forholdet hvor deres smil er størst i de
>mindste sving de kan finde osv.
Den sjoveste cykel jeg har haft eller prøvet (fraregnet rene
racercykler) og det er ret mange var min RS250'er, _absolut_ ikke
nogen nem cykel at køre optimalt, men ubetinget ren adrenalin.
> Men mange ser først hvor deres mål går
>mod, når de næsten er der henne.
Det ville så være at foretrække hvis fabrikkerne indså det også,
istedet for alle de 1000'er-dødsejlere de spytter ud, bevares det er
da gode cykler, men personligt er jeg overbevist om at man kunne lave
nogle "bedre" og mere brugbare 4-500 cc'ere...Selv i MotoGP _har_ de
indset at det kan blive for meget og der er foreslået en red. i kubik,
som stort set alle fabrikkerne står bag.
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Hekto (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-05-04 19:43 |
|
MKS - 74 wrote:
>
> Det ville så være at foretrække hvis fabrikkerne indså det også,
> istedet for alle de 1000'er-dødsejlere de spytter ud, bevares det er
> da gode cykler, men personligt er jeg overbevist om at man kunne lave
> nogle "bedre" og mere brugbare 4-500 cc'ere...Selv i MotoGP _har_ de
> indset at det kan blive for meget og der er foreslået en red. i kubik,
> som stort set alle fabrikkerne står bag.
>
De findes skam; men kommer sjældent til DK, for med de enorme
motorvejsstrækninger og hastigheder vi har, vil køberne jo kun ha' kubik!!!
| |
MKS - 74 (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 24-05-04 20:11 |
|
On Mon, 24 May 2004 20:43:11 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
>De findes skam; men kommer sjældent til DK
Der findes nogle 4-500 cc'ere ja, og min ønskecykel i øjeblikket er da
også en RVF400, men det er jo mestendels nogle efterhånden gamle
kopier af større cykler - jeg tænkte mere på at fabrikkerne skulle
begynde at _satse_ i det segment og rulle alle deres talenter ud i
selvstændige designs og optimeringer, hvilket for mit vedkommende
ville oversættes til en 130-140 kg, 90-100 hk V3-V5'er som noget der
kunne være interessant..
>, for med de enorme
>motorvejsstrækninger og hastigheder vi har, vil køberne jo kun ha' kubik!!!
Ja gaaaaab .
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
-V- (24-05-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 24-05-04 20:54 |
|
MKS - 74 wrote:
> Der findes nogle 4-500 cc'ere ja, og min ønskecykel i øjeblikket er da
> også en RVF400, men det er jo mestendels nogle efterhånden gamle
> kopier af større cykler - jeg tænkte mere på at fabrikkerne skulle
> begynde at _satse_ i det segment og rulle alle deres talenter ud i
> selvstændige designs og optimeringer, hvilket for mit vedkommende
> ville oversættes til en 130-140 kg, 90-100 hk V3-V5'er som noget der
> kunne være interessant..
Michael, du ved alting: ved du noget om dette:
http://www.motorcycledaily.com/31march04_aprilia_rsv450.htm ?
Gammel nyhed, men har ikke hørt noget siden da. Lyder ellers yderst
interessant.
-V-
| |
MKS - 74 (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 24-05-04 21:16 |
|
On Mon, 24 May 2004 21:54:21 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:
>Michael, du ved alting
Bestemt ikke nej...
: ved du noget om dette:
> http://www.motorcycledaily.com/31march04_aprilia_rsv450.htm ?
Ja, lidt MCN skrev også en artikel om at Aprilia _ville_ lave den, men
med de problemer der er for øjeblikket er det højst usikkert selvom
det næsten er så logisk det gør ondt, at smide den motor i et
RS250-agtigt stel...den vejer lige pt. _nøjagtigt_ det samme som
RGV-motoren i RS250'eren nemlig kun 32 kg, så meget-meget
interessant,selvom motoren stadig kun findes i en relativt lav
tuningsgrad så kunne den bringes til at yde de 80-90 hk med alm
gadeholdbarhed er vurderingen...
>Gammel nyhed, men har ikke hørt noget siden da. Lyder ellers yderst
>interessant.
Meget og forhåndsinteressen viser at der _bestemt_ er_ et marked for
den slags, er du tosset en køremaskine det kunne blive, hvis bare....
Jeg har det sådan lidt at sålænge ingen gider bygge en cykel som jeg
vil ha' den er det næsten lige meget (men også kun næsten ) hvad
jeg så kører på og ny cykel gider jeg i hvert fald ikke købe, men
Aprilia'en (den fiktive sofar) kunne være noget jeg godt ville betale
penge for.
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
-V- (25-05-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 25-05-04 15:23 |
|
MKS - 74 wrote:
>> Michael, du ved alting
>
> Bestemt ikke nej...
OK, ikke alting, men meget.
Om motorcykler, tivertifals.
>> ved du noget om dette:
>> http://www.motorcycledaily.com/31march04_aprilia_rsv450.htm ?
>er du tosset en køremaskine det kunne blive, hvis bare....
Jeg stoler på at du vender tilbage, hvis du hører noget mere?
Poster du iøvrigt fra flere forskellige adresser? Visse af dine indlæg kan
jeg kun se som citater i andres, og det tyder på at du poster fra en
adresse, som jeg har blocket.
-V-
| |
MKS - 74 (25-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-05-04 15:55 |
|
On Tue, 25 May 2004 16:22:58 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote
>Jeg stoler på at du vender tilbage, hvis du hører noget mere?
Naturligvis - Jeg har da også postet lidt om det førhen, men som sagt
projektet er nok lidt i mølpose lige pt. kunne jeg forestille mig,
selvom det modige netop ville være at satse på at fylde det hul i
markedet som vitterlig eksisterer IMO . Men Aprilia har andre og
større problemer at slås med. Man kan også sige at det ikke ville være
første gang at MCN var løbet med en ½- vind eller at Aprilia meldte
noget bombastisk ud, som f.eks med Pista-serien, som de siden har
måttet trække tilbage.
>Poster du iøvrigt fra flere forskellige adresser? Visse af dine indlæg kan
>jeg kun se som citater i andres, og det tyder på at du poster fra en
>adresse, som jeg har blocket.
Det er yderst sjældent, bruger Jacob's webdimmer en sjælden gang, men
ellers næsten altid fra samme IP, bruger dog X-No-Archive som f.eks
Google filtrerer fra, men TDC burde der nu ikke være problemer fra -
Men pyt med det du er sikkert ikke gået glip af noget særligt .
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-05-04 22:10 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
news:s7m6b05842rni7uergt54nj9mdg9efpj42@4ax.com...
> ...... Men Aprilia har andre og større problemer at slås med.
Citat fra Biketrade.co:
"May 7, 2004
APRILIA: Aprilia is pleased to announce the company has secured a business
financing agreement with the pool of Banks whom they have been holding
discussions with over the last few weeks"
--
Armand.
| |
MKS - 74 (27-05-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 27-05-04 22:18 |
|
On Thu, 27 May 2004 23:10:28 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>"May 7, 2004
>APRILIA: Aprilia is pleased to announce the company has secured a business
>financing agreement with the pool of Banks whom they have been holding
>discussions with over the last few weeks"
Gamle nyheder.... Det var _kun_ til at klare de akutte problemer med
underlev. , så de kunne få startet prod. linierne op igen (de ville
ikke levere før de så nogle penge), de har fortsat gevaldige
økonomiske problemer....og såvel en stor gæld som et kæmpe underskud,
så selvom de ikke lukker imorgen ser det på sigt ikke særlig godt ud,
hvis ikke indtjeningen kan bringes op igen, løsningen som den er
skitseret er en fokusering på kerneområder, og salg af bl. a.
Moto-Guzzi, men muligvis også andre (tabsgivende) dele af koncernen,
Aprilia er bestemt ikke "reddet" på andet end ultrakort sigt...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-05-04 22:39 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
news:h4mcb05voa4c85bh0b8b625fkp7e3hgors@4ax.com...
> On Thu, 27 May 2004 23:10:28 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >"May 7, 2004
> >APRILIA: Aprilia is pleased to announce the company has secured a
business
> >financing agreement with the pool of Banks whom they have been holding
> >discussions with over the last few weeks"
>
> Gamle nyheder.... Det var _kun_ til at klare de akutte problemer med
> underlev. , så de kunne få startet prod. linierne op igen....
> Aprilia er bestemt ikke "reddet" på andet end ultrakort sigt...
Altså! Når jeg så endeligt surfer forbi nogle informationer, skulle de
selvfølgelig vise sig at være forældede
--
Armand.
| |
Hekto (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-05-04 19:40 |
|
Moller wrote:
>
> Og så er der nogen tåber iblandt os som i stedet for at køre en
> masse, skruer, og ombygger osv... som sindsyge, fordi det er den
> vigtigste funfaktor for dem(mig).
Hvaaaa' Moller! Hva' har du gang i!!!!
Hvis jeg finder ud af hvad du mener, får du et drag over nakken!!!
| |
Moller (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 25-05-04 08:40 |
|
Hekto wrote:
> Hvaaaa' Moller! Hva' har du gang i!!!!
> Hvis jeg finder ud af hvad du mener, får du et drag over nakken!!!
Øh, bø... lige nu skal der skrues under tvang :( så det er ikke den
store funfaktor, og en B12 motor er satme et stort skrummel at hive ud
af stellet :)
Meeen, tiden til den nye MZ motor, anden udstødning, osv... nærmer sig :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Dennis Hellan Peders~ (26-05-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 26-05-04 17:50 |
|
Moller wrote:
> Hekto wrote:
>
>> Hvaaaa' Moller! Hva' har du gang i!!!!
>> Hvis jeg finder ud af hvad du mener, får du et drag over nakken!!!
>>
>
> Øh, bø... lige nu skal der skrues under tvang :( så det er ikke den
> store funfaktor, og en B12 motor er satme et stort skrummel at hive ud
> af stellet :)
Hej.
Øhh, hvad er der nu galt ?, du piller vel ikke for meget !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Moller (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-05-04 11:35 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
>>Øh, bø... lige nu skal der skrues under tvang :( så det er ikke den
>>store funfaktor, og en B12 motor er satme et stort skrummel at hive ud
>>af stellet :)
>
>
>
> Hej.
>
> Øhh, hvad er der nu galt ?, du piller vel ikke for meget !
Nej gid det var så vel :( der kommer metaliske skure lyde fra
gearkassen... så nu skal motoren af, så jeg kan få åbnet ind til den og
se om det bare er et leje, eller hvad der er sket derinde :(
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-05-04 19:19 |
|
Rune D. Jørgensen <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en
news:Xns94F380E314D27blattersplatterlatte@212.54.64.134...
> Det var smuk og solrig dag da Eg Egemarke skrev
> news:40b12bbb$0$3053$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
>
> > Jeg ville satse GS500 eller en CB500, men smag og behag er forskellige
> > her har du dog muligheden for senere at opgradere dig nemt og meget
> > billigere end at skulle ud og købe ny Mc når Gsxr 250 er blevet for
> > småt.
>
> Nu har jeg jo selv en gsx-r 250, så jeg er jo lidt forudindtaget. Men jeg
> tror ikke det er lykken med en droslet cykel. Den må jo ikke have flere
> heste bare fordi den er droslet, til gengæld har den stadigvæk en større
> vægt at flytte rundt på i forhold til en lille motorcykel.
På den anden side koster det ikke det store at erhverve sig en fuldtydende
model når kørekortet engang tillader dét :-|
Skal man køre hele perioden (á 3år??) trænger man dog nok til lidt fornyelse
anyhow, hvorved dét ikke er noget argument (hvilket vi også er enige om qua
din udtalelse a´:
> ................og når han så har haft
> kørekort i 2 år, gider han da ikke køre rundt på den samme CB500,
!
> Den større vægt gør den sværere at kontrollere for en begynder,
Tjaeh :-/
Jeg vil nok vurdere en GS hhv CB 500 til at have en så meget mere fornuftig
kørestilling, der giver bedre magt over køretøjet, hvilket kan udligne den
vægtforskel der måtte være overfor en GSXR250 :-/
> En helt anden ting er at en mindre maskine også er billigere, hvilket er
> godt hvis man crasher den.
Dér er det helt sikkert at en nøgen 500-twin á de nævnte, er mere
omkostningsfri at tilte på end en fuldt kåbe-beklædt - Og en motorcykel kan
næsten ikke have mere plastik påhængt, end en GSXR250
--
Armand.
| |
Rune D. Jørgensen (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 01-06-04 19:38 |
|
Det var smuk og solrig dag da Armand skrev
news:c903el$19j3$9@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:
>> Den større vægt gør den sværere at kontrollere for en begynder,
>
> Tjaeh :-/
> Jeg vil nok vurdere en GS hhv CB 500 til at have en så meget mere
> fornuftig kørestilling, der giver bedre magt over køretøjet, hvilket
> kan udligne den vægtforskel der måtte være overfor en GSXR250 :-/
Det er vist blevet misforstået hvad jeg skrev. Jeg har en GSXR250, som min
første cykel, men jeg har også haft stort kørekort fra starten af. Min
pointe er at man lige så godt kan købe en billigere lille motorcykel, end
et stort skrummel af en CB500. Mit forslag lyder derfor på en ægte lille
motorcykel, f.eks en GN250.
En GSXR250 er jo en stor motorcykel, og vil skulle drosles for at kunne
køres af en person med lille kørekort.
--
Rune D. Jørgensen
| |
mikkel paulsen (02-06-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 02-06-04 20:38 |
|
"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in message news:<Xns94FBD1FAC32DBblattersplatterlatte@212.54.64.134>...
> Det var smuk og solrig dag da Armand skrev
> news:c903el$19j3$9@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:
>
> >> Den større vægt gør den sværere at kontrollere for en begynder,
> >
> > Tjaeh :-/
> > Jeg vil nok vurdere en GS hhv CB 500 til at have en så meget mere
> > fornuftig kørestilling, der giver bedre magt over køretøjet, hvilket
> > kan udligne den vægtforskel der måtte være overfor en GSXR250 :-/
>
> Det er vist blevet misforstået hvad jeg skrev. Jeg har en GSXR250, som min
> første cykel, men jeg har også haft stort kørekort fra starten af. Min
> pointe er at man lige så godt kan købe en billigere lille motorcykel, end
> et stort skrummel af en CB500. Mit forslag lyder derfor på en ægte lille
> motorcykel, f.eks en GN250.
>
> En GSXR250 er jo en stor motorcykel, og vil skulle drosles for at kunne
> køres af en person med lille kørekort.
KØB ikke en GN 250 det er dog den værste pis potte jeg længe har kørt
på!
hvis det skal være så køb TU 250 det er samme maskine bare bygger lidt
mere gennemført.
| |
Peter F. Poulsen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 24-05-04 21:39 |
|
Jeg fandt en rimelig pæn XJ600 i den blå til omkring 16.000?
Er det for billigt?
Mvh Peter
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40b12bbb$0$3053$14726298@news.sunsite.dk...
> Det med Omdrejningerne skal du ikke lade dig skræmme af, det der er
vigtigt
> er stempelhastigheden. Og den er bestemt ikke voldsom på sådan een Gsxr
250.
> En Harley der får tæv har ganske sikkert en større stempelhastighed end
> suzuki´en, at han (din ven) så kan have ganske ret i at de kan være
> temmelig nedkørte idag er en anden sag.
> Jeg ville satse GS500 eller en CB500, men smag og behag er forskellige her
> har du dog muligheden for senere at opgradere dig nemt og meget billigere
> end at skulle ud og købe ny Mc når Gsxr 250 er blevet for småt.
>
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
>
> "Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse
> news:40b127b0$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej,
> >
> > Jeg står i den dejlige situation at jeg snart skal til at have mig min
> > første motorcykel.
> >
> > Jeg har kigget en del på Suzuki GSX-R 250, og kan godt lide dens sporty
> > design.
> >
> > Jeg er på udkig efter en cykel omkring de 34Hk..
> >
> > En gammel mc mand jeg kender frarådede mig dog GSXR'en da han sagde at
den
> > tager alt for mange omdrejninger og at cyklerne fra omkring 89-90-91
> derfor
> > er alt for slidte nu.
> >
> > Hvad er Jeres holdning til dette?
> >
> > Jeg syntes ikke rigtig der er så mange muligheder ellers når man har
lille
> > kørekort...
> >
> > Mit budget er ca. 25.000,- (men også gerne mindre, da alderen på cyklen
i
> > sig selv ikke er vigtig for mig). Vigtigt for mig derimod at den er
> > driftssikker samt at den kan køres på motorvejen...(de kniber vidst lidt
> for
> > nogle 250'ere)
> >
> > Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det
> ved
> > jeg ikke om er nogen succes?
> >
> > Det var mange spørgsmål, håber I vil give Jeres besyv med :)
> >
> > Med venlig hilsen
> > Peter F. Poulsen
> >
> >
>
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 25-05-04 06:46 |
|
> Jeg fandt en rimelig pæn XJ600 i den blå til omkring 16.000?
> Er det for billigt?
Hej Peter
Det lyder som uden afgift.
Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Peter F. Poulsen (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 25-05-04 10:44 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Y4Bsc.24$jh2.8@news.get2net.dk...
> > Jeg fandt en rimelig pæn XJ600 i den blå til omkring 16.000?
> > Er det for billigt?
>
> Hej Peter
>
> Det lyder som uden afgift.
>
Nej det var med afgift. Der er flere til 18-20.000 også...
> Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer
og
> skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
> forsvinder.
Okay det vil jeg prøve. Er det sådan her du mener?
| |
Klynder (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Klynder |
Dato : 25-05-04 15:15 |
|
> Nej det var med afgift. Der er flere til 18-20.000 også...
Det er (meget) almindeligt, at mc-annoncer i DBA er uden afgift, selvom der
står "m.afgift". Annoncer for mc'er uden afgift koster nemlig ca. 88 kr., og
med afgift er gratis (næsten i hvert fald)
Så der er temmelig mange der er ligeglade med den telefonregning en
mc-søgende person får opbygget, inden han finder noget der rent faktisk er
med afgift, eller bare giver op, og går til en forhandler :-|
Mvh Mikael Klynder
XJ600N
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590
| |
Jes Vestervang (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 30-05-04 21:00 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jeg vil nok vurdere en GS hhv CB 500 til at have en så meget mere fornuftig
> kørestilling, der giver bedre magt over køretøjet, hvilket kan udligne den
> vægtforskel der måtte være overfor en GSXR250 :-/
Fordi GSXR250'eren er så lille, så ender man faktisk med en temmelig
opret kærestilling. Men jeg ville gå efter GS'eren, der er for meget
der kan gå (og går) i stykker på R'en, og GS'en er også meget nemmere
at få dele til.
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Jes Vestervang (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 24-05-04 00:18 |
|
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> writes:
> Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det ved
> jeg ikke om er nogen succes?
Det synes jeg vil være den rette vej at gå. Jeg har selv haft en
GSXR250 og det er da også en sjov cykel. Problemet med den er bare at
der er alt for meget tingel-tangel der kan gå i stykker, og det er
ikke godt på en 10+ år gammel cykel, der typisk køres af begyndere.
Nej du, en GS500 skal du nok blive glad for, og med en fuldkåbe ser
den nu også sportslig ud. Der er skrevet meget om cyklen her i
gruppen, og det kan du finde med en søgning på
< http://groups.google.com>.
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Peter F. Poulsen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 24-05-04 00:27 |
|
Tak for jeres svar begge to.
Og det er ikke noget problem at drosle den indtil jeg fylder 21?
Kom forresten også til at tænke på import fra Tyskland? Kan det i det hele
taget svare sig?
"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:8765amag2m.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> writes:
>
> > Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det
ved
> > jeg ikke om er nogen succes?
>
> Det synes jeg vil være den rette vej at gå. Jeg har selv haft en
> GSXR250 og det er da også en sjov cykel. Problemet med den er bare at
> der er alt for meget tingel-tangel der kan gå i stykker, og det er
> ikke godt på en 10+ år gammel cykel, der typisk køres af begyndere.
>
> Nej du, en GS500 skal du nok blive glad for, og med en fuldkåbe ser
> den nu også sportslig ud. Der er skrevet meget om cyklen her i
> gruppen, og det kan du finde med en søgning på
> < http://groups.google.com>.
> --
> mvh Jes Vestervang
>
> Hi! I'm a .signature virus!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Jes Vestervang (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 24-05-04 10:57 |
|
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> writes:
> Tak for jeres svar begge to.
Så lidt
> Og det er ikke noget problem at drosle den indtil jeg fylder 21?
Slet ikke. Desuden er en stor del af GS500'erne allerede droslet.
> Kom forresten også til at tænke på import fra Tyskland? Kan det i det hele
> taget svare sig?
Næppe.
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Peter F. Poulsen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 24-05-04 00:53 |
|
Hvad med en Suzuki GN 250, GSX 250 eller en Honda CMX Rebel 250...er de for
"døde"...
Mvh Peter
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse
news:40b127b0$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg står i den dejlige situation at jeg snart skal til at have mig min
> første motorcykel.
>
> Jeg har kigget en del på Suzuki GSX-R 250, og kan godt lide dens sporty
> design.
>
> Jeg er på udkig efter en cykel omkring de 34Hk..
>
> En gammel mc mand jeg kender frarådede mig dog GSXR'en da han sagde at den
> tager alt for mange omdrejninger og at cyklerne fra omkring 89-90-91
derfor
> er alt for slidte nu.
>
> Hvad er Jeres holdning til dette?
>
> Jeg syntes ikke rigtig der er så mange muligheder ellers når man har lille
> kørekort...
>
> Mit budget er ca. 25.000,- (men også gerne mindre, da alderen på cyklen i
> sig selv ikke er vigtig for mig). Vigtigt for mig derimod at den er
> driftssikker samt at den kan køres på motorvejen...(de kniber vidst lidt
for
> nogle 250'ere)
>
> Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det
ved
> jeg ikke om er nogen succes?
>
> Det var mange spørgsmål, håber I vil give Jeres besyv med :)
>
> Med venlig hilsen
> Peter F. Poulsen
>
>
| |
jesper (24-05-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 24-05-04 13:19 |
|
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> wrote in message news:<40b13961$0$259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hvad med en Suzuki GN 250, GSX 250 eller en Honda CMX Rebel 250...er de for
> "døde"...
Man kan få en CMX450 rebel og den er bestemt ikke død *G*
De er som regel importeret gennem tyskland og har 27Hk i neddroslet
stand. Men på mange er det kun på papiret at de er droslet, og derfor
har motoren 42Hk.....
Jesper
| |
Moller (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 24-05-04 14:17 |
|
Peter F. Poulsen wrote:
> Hvad med en Suzuki GN 250, GSX 250 eller en Honda CMX Rebel 250...er de for
> "døde"...
Manden skrev motorvejskørsel :) og der tænker han nok på den behagelige
måde, uden at gassen skal være i bund hele tiden ;) tror nu nok GS 500
maskinen er det bedste begynder bud, både når man tænker på køb salgs
værdi tab osv... er det en af de mest optimale :)
Må detsvære indrømme at hvis jeg skulle købe begynder cykel i dag,
havde jeg nok valgt en GS500, på den anden side så ville mine syge
skrue/pille ide'er ha kostet 10-15 gange så meget, og betydet mindst 2-3
GS motore afgået ved døden ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Peter Cordtz (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Peter Cordtz |
Dato : 24-05-04 15:00 |
|
Jeg går også og kigger på mc'ere til når jeg nu får mit kørekort, og
forleden faldt min søgen på en
aprilia rs 125. iflg. www.dmcn.dk må den godt køres på lille kørekort(der er
nogle undtagelser for
små maskiner), og da den ligger på 32hk og en pæn hastighed(så vidt jeg ka
se), så lyder den
fristende. prisen var vidst på 35.000kr incl. afgift, hvilket heller ik
lyder farligt.. jeg blev kort sagt
meget fristet. men så var det at jeg tænkte. Vil jeg vokse for hurtigt fra
den? og er det i det
hele taget klogt at begynde på sådan en racer?
peter
| |
anders majland (24-05-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 24-05-04 15:31 |
|
> aprilia rs 125.
> Vil jeg vokse for hurtigt fra den? og er det i det
> hele taget klogt at begynde på sådan en racer?
Det med det "kloge" må du hellere selv vurdere (eller spør din
mor/kæreste . Dernæst så vurder med dig selv hvad du vil med mc'en.
Jeg har set en temmelig ramponeret rs125 hos søborg mc. Den var vist
inde pga smadret motor men ellers så var den stort set ridset overalt.
Ejeren brugte den til ræs (på gaden) og havde været nede utallige
gange... Den er da sikkert også uhyrligt sjov at køre ræs på men nok
mindre velegnet til langtur, selvom der da er en her i gruppen der har
været i sydeuropa på en - alt kan lade sig gøre hvis man vil....
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Jes Vestervang (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 24-05-04 18:38 |
|
"Peter Cordtz" <pingo_fjerndette_@hule.net> writes:
> Jeg går også og kigger på mc'ere til når jeg nu får mit kørekort, og
> forleden faldt min søgen på en aprilia rs 125.
> ........og er det i det hele taget klogt at begynde på sådan en racer?
Næppe. Motoren er for hysterisk til gadekørsel og kørestillingen er
vist temmelig foroverbøjet. Derudover er højtydende totaktere ret
vedligeholdelseskrævende, så det er egentlig slet ikke noget for en
begynder eller en hvilken som helst anden der skal have en cykel til
gadekørsel. Der har været en del skriveri om dens egnethed til
gadekørsel før, som du kan finde med < http://groups.google.com>.
Nej, GS500 er vejen at gå. Hvis pengene er til det kan man også
overveje Kawasaki GPZ500s eller ER-5, Honda CB500 etc.
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
mikkel paulsen (27-05-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 27-05-04 16:55 |
|
"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> wrote in message news:<40b127b0$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>
> Mit budget er ca. 25.000,- (men også gerne mindre, da alderen på cyklen i
> sig selv ikke er vigtig for mig). Vigtigt for mig derimod at den er
> driftssikker samt at den kan køres på motorvejen...(de kniber vidst lidt for
> nogle 250'ere)
>
> Jeg har også tænkt på at købe fx en GS500E og så neddrosle den, men det ved
> jeg ikke om er nogen succes?
Hej jeg har også kigget på mc i snart 3 mdr nu "skal lige have
kortet!", du kommer til at kigge på mange forskellige modeller, før du
finder noget du vil have. jeg har dog fundet frem til yamaha xs 400
seca, og det har jeg af den grund, at den skulle være umulig at slide
op, og så koster den også kun 15.000 og er faktisk ikke så grim.
| |
Moller (27-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-05-04 17:38 |
|
mikkel paulsen wrote:
> Hej jeg har også kigget på mc i snart 3 mdr nu "skal lige have
> kortet!", du kommer til at kigge på mange forskellige modeller, før du
> finder noget du vil have. jeg har dog fundet frem til yamaha xs 400
> seca, og det har jeg af den grund, at den skulle være umulig at slide
> op, og så koster den også kun 15.000 og er faktisk ikke så grim.
Prøv at lede efter gamle indlæg omhandlene Morten Juel og XS 400... så
vil du opdage at man også kan slide sådan en op ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
mikkel paulsen (28-05-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 28-05-04 12:56 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote in message news:<40b61954$0$3055$14726298@news.sunsite.dk>...
> mikkel paulsen wrote:
> Prøv at lede efter gamle indlæg omhandlene Morten Juel og XS 400... så
> vil du opdage at man også kan slide sådan en op ;)
kan ikke finde noget negativt fra morten juel, kan du ikke copy, paste
det ind i dette forum?
jeg har dog svært ved at tro at seca'en ikke er den ultimative mc for
mig da jeg er relativt høj, ikke har mange penge, har 10 tommelfingre,
ingen mc erfaring og ikke gider have en herre grim og ikke velholdt mc
jeg har desuden mødt en ældre "50-60år" mand i Hjørring som var på tur
med konen, han havde købt hans seca fra ny. den havde nu kørt 175000
og det var uden store motor problemer, det mener jeg er ret flot,
selvfølgeligt har den kun haft en ejer meeeen.
måske vælger jeg en anden mc, det er svært at sige jeg har jo ikke
prøvekørt en endnu, men på papiret ser det godt ud. jeg har også
overvejet en CB 450 S men den koster 5-10000 mere :(
| |
Moller (28-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-05-04 15:54 |
|
mikkel paulsen wrote:
> kan ikke finde noget negativt fra morten juel, kan du ikke copy, paste
> det ind i dette forum?
Nu var det ikke for at svine den eller noget, men hans gik aldrig godt
efter han begyndte at pille i den... rettere MJ, har et MC uhelds gen,
som gør at ligemeget hvad han rør af MC, så går der noget galt i
maskinerriet ;) og derved var Seca'en ikke 100% hellig.
> jeg har dog svært ved at tro at seca'en ikke er den ultimative mc for
> mig da jeg er relativt høj, ikke har mange penge, har 10 tommelfingre,
> ingen mc erfaring og ikke gider have en herre grim og ikke velholdt mc
>
uha, 10 tommelfingre.... husk at lige meget hvad du køber, skal der
laves service, de er ikke svære, og de fleste kan laves selv med 10
tommelfingre.... MEN, at en seca har kørt 175000km betyder at manden
har passet og plejet den, og holdt sine service med fornuft... og jo
ældre jo oftere skal der liggge justeres lidt :)
> måske vælger jeg en anden mc, det er svært at sige jeg har jo ikke
> prøvekørt en endnu, men på papiret ser det godt ud. jeg har også
> overvejet en CB 450 S men den koster 5-10000 mere :(
uha, jeg vil nok holde mig til Secaen så, men det er kun fordi du
ikke nævner alder på den CB 450 S ... men ud og prøv :) det er vejen
frem, og husk der er også GS500 :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
mikkel paulsen (30-05-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 30-05-04 18:25 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote in message news:<40b61954$0$3055$14726298@news.sunsite.dk>...
> mikkel paulsen wrote:
>
argg der er en eller anden lam fejl hvis jeg svarer på dit sidste
indlæg, så jeg bruger det forige..
> Nu var det ikke for at svine den eller noget, men hans gik aldrig godt
>efter han begyndte at pille i den... rettere MJ, har et MC uhelds
gen,
>som gør at ligemeget hvad han rør af MC, så går der noget galt i
>maskinerriet ;) og derved var Seca'en ikke 100% hellig.
LOL sådan er der nogen som er uheldige
> uha, 10 tommelfingre.... husk at lige meget hvad du køber, skal der
>laves service, de er ikke svære, og de fleste kan laves selv med 10
>tommelfingre.... MEN, at en seca har kørt 175000km betyder at
manden
>har passet og plejet den, og holdt sine service med fornuft... og jo
>ældre jo oftere skal der liggge justeres lidt :)
det er ikke så galt, jeg har pillet ved scooter i et års tid. men min
bror er fiks så han kan hjælpe.
> uha, jeg vil nok holde mig til Secaen så, men det er kun fordi du
>ikke nævner alder på den CB 450 S ... men ud og prøv :) det er vejen
>frem, og husk der er også GS500 :)
jeg tænkte ikke på en speciel cb 450, jeg har bare hørt godt om den
maskine og så er den ca. til min pris. men jeg har set på dem fra ca.
90' har du da noget andet at sige om cb 450?
det er sjovt alle nævner GS500 men jeg har aldrig set en til under
25.000.- de fleste koster 30.000 og det har jeg ikke råd til :(
| |
Moller (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 30-05-04 19:09 |
|
mikkel paulsen wrote:
> jeg tænkte ikke på en speciel cb 450, jeg har bare hørt godt om den
> maskine og så er den ca. til min pris. men jeg har set på dem fra ca.
> 90' har du da noget andet at sige om cb 450?
Det en honda :) nå ja, fik et råd fra en gammel mekaniker at de er lidt
lang tid om at få olien i cirkulation, så laaad være med at gå ud og
starte den og som det første holde hanen i bund, fordi du skal vise dig
for kammersjukkerne :) meeeen, nu kender jeg til historier fra hans
kunder, så de tilfælde han kender til var nok ekstremt grove...
Men eller en robust maskine som er i samme katagori som GS'erne,
nemlig rolige arbejdsheste, som holder uendeligt så længe ejeren passer
dem, og husker at hælde OLIE på :) men det kan du læse om andre steder i
gruppen, om den clasiske GS500 ejer, glemmer hælde olie på :) historie(r)
> det er sjovt alle nævner GS500 men jeg har aldrig set en til under
> 25.000.- de fleste koster 30.000 og det har jeg ikke råd til :(
De kan presses ned i pris... ellers kig, og lige pludselig er der en,
og så skal du være hurtig... ellers tag rundt og se på dem som ligger
nede ved 20-25.000 , spørg for sjovt om hvornår den sidst er synet, og
er det tæt på tiden til at den skal synes igen for at blive solgt, så er
sælger normalt god at presse :) især hvis du siger at du vil tænke over
det, og tager hjem... er den stadig til salg 14 dage efter, ringer du og
siger 18k og så henter jeg den i dag :)
Det er kun om at være fræk, især når maskinerne sættes for højt.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Dennis Hellan Peders~ (30-05-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 30-05-04 22:27 |
|
Moller wrote:
>> det er sjovt alle nævner GS500 men jeg har aldrig set en til under
>> 25.000.- de fleste koster 30.000 og det har jeg ikke råd til :(
>
> De kan presses ned i pris... ellers kig, og lige pludselig er der en,
> og så skal du være hurtig... ellers tag rundt og se på dem som ligger
> nede ved 20-25.000 , spørg for sjovt om hvornår den sidst er synet, og
> er det tæt på tiden til at den skal synes igen for at blive solgt, så
> er sælger normalt god at presse :) især hvis du siger at du vil tænke
> over det, og tager hjem... er den stadig til salg 14 dage efter,
> ringer du og siger 18k og så henter jeg den i dag :)
>
> Det er kun om at være fræk, især når maskinerne sættes for højt.
Hej .
Eller hent en i Tyskland !, kik på www.mobile.de der starter de på/fra 800
Euro = 5950.- Kr !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
mikkel paulsen (01-06-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 01-06-04 13:15 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message news:<c9dje0$hji$1@news.net.uni-c.dk>...
> Moller wrote:
> Eller hent en i Tyskland !, kik på www.mobile.de der starter de på/fra 800
> Euro = 5950.- Kr !
ja det er en mulighed, hvad er afgifen på en GS 500 eller XS 400 seca?
jeg har dog bare hørt at det ikke kan betale sig at hente cykler til
en så lav pris hjem, det koster jo både tid og benzin!
| |
Andreas Plesner Jaco~ (01-06-2004)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 01-06-04 14:19 |
|
On 2004-06-01, mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote:
>
>> Eller hent en i Tyskland !, kik på www.mobile.de der starter de på/fra 800
>> Euro = 5950.- Kr !
>
> ja det er en mulighed, hvad er afgifen på en GS 500 eller XS 400 seca?
> jeg har dog bare hørt at det ikke kan betale sig at hente cykler til
> en så lav pris hjem, det koster jo både tid og benzin!
Besøg ToldSkats hjemmeside: http://modep.toldskat.dk/ for at finde
vurderinger af motorcykler (og dermed deres omtrentlige afgift)
--
Andreas Plesner Jacobsen | What!? Me worry?
| -- Alfred E. Newman
| |
|
|