Tredimensionelt bogstav importeret ind i F~
Fra : Birgitte Behrendt La~

Dato : 23-05-04 22:20

Hej med jer

Jeg er begyndt at sætte mig ind i Flash og i den forbindelse skal jeg
høre jer, om det kan lade sig gøre at importere et tredimensionelt
bogstav fra 3D-programmet Cinema 4D ind i Flash og få animeret det uden
at det går ud over de effekter, som er lagt på bogstavet?

Mvh
Birgitte

Fra : Littleboy

Dato : 23-05-04 23:20

Jeg har ikke prøvet det med Cinema, men det er muligt.

I version 8 (muligvis også i nogle tidligere versioner) af Cinema er der
inbygget Flash export der gør det muligt. Som ved de fleste 3d programmer,
er det sikkert ikke muligt at exportere 3d objekter uden at de kommer til at
se lidt anderledes ud.

Der er nogle vi skal være klar over, og det er at det er ikke muligt at
importere et rigtigt 3d model ind i Flash. Det du kan importere er 2d
renderinger af din 3d scener. Renderinger kan fx. består af *.eps eller
*.ai, eller naturligvis som *.swf filer, i fældet din 3d program kan
eksportere som denne format.

Hvis du vil importere 3d animationer i flash, så er det muligt at importere
et renderet *.swf animation, eller du kan importere et række filer i *.eps
eller *.ai format, som Flash vil automatisk placere i "tidslinie" fx. fra 1
til 150 (i fældet din animation var 150 framer langt) og kan afspillet som
animation.

Håber det hjælper lidt.

Mvh
Jeroen

Unskyld for mit Dansk. Jeg er Hollænder

Fra : Birgitte Behrendt La~

Dato : 24-05-04 12:37

Littleboy <myspam@emp3mail.com> wrote:

> [...]
> til 150 (i fældet din animation var 150 framer langt) og kan afspillet som

Tak for dit svar - dit dansk er fint Jeg kan ikke lige få øje på den
indbyggede Flash-eksport, men jeg har muligvis overset den.

Mvh
Birgitte

Fra : Littleboy

Dato : 24-05-04 14:37

Hej Birgitte

Det kan være at der er lige et små forskel mellem v8 og v8.5 mht Flash
export.

Dog se linket her, der fortæller at der skulle findes Flash export nogen
sted:

http://www.maxon.de/pages/products/c4d/highlights_c4d/hl_c4d_16_e.html

Good luck

Jeroen