Requiem for a Dream - ucensureret?
Fra : Rene Schnoor

Dato : 23-05-04 22:01

Er der mon nogen der ved hvor på nettet man kan købe den ucensurerede
(komplette) version af "Requiem for a Dream" på DVD?

René

Fra : Peter Lind

Dato : 24-05-04 00:41

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Er der mon nogen der ved hvor på nettet man kan købe den ucensurerede
> (komplette) version af "Requiem for a Dream" på DVD?

Øh, mig bekendt kan man slet ikke købe den 'censurerede' udgave. Den var kun
til udlejning i f.eks. Blockbuster - nok en af grundene til at Blockbuster
herhjemme kun havde filmen på VHS.
Der er ingen af de udgaver jeg har kunnet finde (f.eks. ved
www.axelmusic.dk) der har noget om R-rating stående på sig (som er den
censurerede udgave).

Men jeg har selvfølgelig kun set VHS udgaven (som ikke var 'edited') så jeg
kan ikke være helt sikker.

Mvh
Peter Lind

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-05-04 05:45

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Er der mon nogen der ved hvor på nettet man kan købe den ucensurerede
> (komplette) version af "Requiem for a Dream" på DVD?
>
> René

Du kan købe den på Reg. 1 her
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=4501

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Erik

Dato : 24-05-04 07:41

Peter Larsen wrote:

> Du kan købe den på Reg. 1 her
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=4501

Den engelske dvd er skam også ucensureret. Den kan bl.a. købes i min lokale
Fona. CD-WOW har den også med jævne mellemrum.

/E

Fra : Mads TJ

Dato : 24-05-04 07:33

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Er der mon nogen der ved hvor på nettet man kan købe den ucensurerede
> (komplette) version af "Requiem for a Dream" på DVD?
>
> René

hvad er egentlig forskellen på den censurerede og den ikke-censurerede
version??

(husk spoiler i subj.

Mvh

Mads TJ

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-05-04 12:37

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> wrote:
> hvad er egentlig forskellen på den censurerede og den ikke-censurerede
> version??

Ifølge http://www.dvdcompare.net/:
"CUTS:
R1 (America) - No Cuts (Director's Cut)
R1 (America) - Re-edited version - see IMDB for details
R2 (Holland) - No Cuts - same version as the R1 unrated Director's Cut
R2 (United Kingdom) - No Cuts - same version as the R1 unrated
Director's Cut OVERALL: Draw
between the R1 UNRATED edition for an additional commentary and the
Dutch R2 for DTS audio."

Imdb.com skriver:
"Alternate Versions for Requiem for a Dream (2000)
Available in both the uncut, unrated version and an edited R-rated
version (mainly for conservative rental stores like Blockbuster.)
The edited version replaces the shot of Marion and another woman
having sex with two men with a shot of Marion partially clothed
climbing on top of a man. Also, all the shots of the double-ended
dildo and the shots of Marion and the woman having sex on it have been
replaced with alternate camera angles and shots that hide any
indication that the two are having anal sex on it. Some shots were
also re-used to hide the close-ups of the two butts slamming together.
In the opening credits for the edited version, when the title card
"Requiem for a Dream" crashes down, underneath it is a red box with
red lettering that reads "edited version", making it clear to the
viewer that they are not seeing the true version of the film."

Jeg havde først den amerikanske version, men her er underteksterne
"Closed-captioned" og kan derfor ikke vises med alle afspillere. Jeg
byttede den til den engelske, som har "normale" undertekster, men et
kommentarspor (fotografens) mindre. Den engelske kan undertiden
skaffes ret billigt hos Cd-wow.

MVH/Kasper Bang

Fra : Mr. K

Dato : 24-05-04 18:06

Har set den på Dvdoo til 99 kr. (Director's Cut) ----
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=5402
og hos Laserdisken 249 kr. (Director's Cut) ----
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=10246029894199454

Håber det kan hjælpe lidt.

NB! Jeg har ikke selv set filmen ..... men har bare fundet den til
dig....Men jeg er nysgerrig for at få at vide om det er en rigtig god film
som man sagtens kan købe før man har set den. Eller skal jeg leje den i
BlockBuster først... men der er den desværre kun i klippet version.
Udmiddelbart lyder den ikke rigtig af noget når jeg læser om den på Dvdooo.

Mvh.
Kent

Fra : Peter Risager

Dato : 24-05-04 19:29

> [...]
> leje den i BlockBuster først... men der er den desværre kun i klippet
> version. Udmiddelbart lyder den ikke rigtig af noget når jeg læser om

Filmen er MEGET god!

Men forvent ikke at have en god fornemmelse i kroppen bagefter, for den er
også rigtigt, rigtigt ond.
Filmens stil, klipning og filmning er sublim, og det samme er historien, jeg
var vild med den, trods den onde slutning.

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : zcully

Dato : 24-05-04 21:24

"Peter Risager" <prr03@GIRAFstud.auc.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> var vild med den, trods den onde slutning.

Ja tak det læser jeg først nu. Har lige set den.
Nu ved jeg ihvertfald med sikkerhed at stoffer er noget jeg holder mig
fra!!!
Føj da.

Men det er en rigtig god film med helt sublime skuespilpræstationer.

> Peter Risager
> "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and
> I'm not sure about the former." - Albert Einstein

/Zcully

Fra : Rene Schnoor

Dato : 24-05-04 20:09

Takker for svarene, har bestilt den hos Futureent hvor de skriver den er
uncut og på 102 minutter, R2 udgaven ser ud til kun at være på 97 min.

René

Fra : Rune Zedeler

Dato : 24-05-04 21:29

Rene Schnoor wrote:
> Takker for svarene, har bestilt den hos Futureent hvor de skriver den er
> uncut og på 102 minutter, R2 udgaven ser ud til kun at være på 97 min.

Det skyldes at R2-udgaven er i PAL, og derfor vises med 25 billeder i
sekundet mod R1-udgavens 24 billeder i sekundet.
Det er altså den samme film - den vises blot lidt hurtigere på
R2-disken, og derfor bliver den også lidt hurtigere færdig.

-Rune

Fra : Pierre Roland

Dato : 25-05-04 22:34

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der mon nogen der ved hvor på nettet man kan købe den ucensurerede
> (komplette) version af "Requiem for a Dream" på DVD?

Du kan købe den i århus på min adresse, da det er en af de dårligste film
jeg nogensinde har set.

Hilsen Pierre

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-05-04 08:50

"Pierre Roland" <pierre-karina@mail.dk> wrote

> Du kan købe den i århus på min adresse, da det er en af de dårligste film
> jeg nogensinde har set.

Hvor vil folk da gerne provokere her i gruppen!

Hvad fandt du dårligt ved denne film?

Fra : Pierre Roland

Dato : 26-05-04 10:44

> Hvad fandt du dårligt ved denne film?

ærligtalt alt, det kan godt være at den er klippet, filmet og altmuligt
andet flot. Men filmen var alligevel dårlig. Jeg så den alene førstegang og
anden gang sammen 5 andre et par dage efter for jeg ville godt vide om det
kun var mig der syntes at den var dårlig. Efter en times tid var der 3 som
ville gå, men jeg spurgte om de ikke ville se den ferdig og det gjorde de
så. Alle havde den samme mening, røv syg film. Jeg forstår godt handlingen
og meningen med filmen men...........

At filmen er hård. Nej, det syntes jeg ikke og det var ellers på det
grundlag at jeg købte den.
Så min mening er at det er en ganske almendelig kedlig film, men jeg vil da
gerne høre hvorfor den nu i jeres øjne er så fantastisk.
Måske skulle jeg gå ind og se den en gang til, hvis i kan overbevise mig.

> Hvor vil folk da gerne provokere her i gruppen!

Det var slet ikke for at provokere, men nermere en advarelse mod at købe en
dårlig film i mine øjne. Så undskyld hvis det virkede provokerende.

Pierre

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-05-04 11:15

Pierre Roland wrote:

> [...]
> gerne høre hvorfor den nu i jeres øjne er så fantastisk.
> Måske skulle jeg gå ind og se den en gang til, hvis i kan overbevise mig.

Hvilke film ser du normalt? Hvilke film synes du er gode?

/David

Fra : Pierre Roland

Dato : 26-05-04 11:54

> Hvilke film ser du normalt? Hvilke film synes du er gode?
>
> /David

Jeg fik at vide at det var en blanding af `once were warriors` og en anden
film som jeg ikke kan huske hvad var, men `once were warriors` er en hammer
fed film som også er hård. Men jeg kan på ingen måder finde sammenhæng.

Har lige wæret i biffen og set `Passion of the christ` og det er en
skræmmende film som er hård og følseladet. `En verden udenfor` er bland en
top 10 sammen med Goodfather 1 + 2.

Mine valg af tilm spænder normalt meget vidt, men mine favroit skuespillere
er Johnny Depp og Al Pacino.

Pierre

Fra : -V-

Dato : 26-05-04 12:10

Pierre Roland wrote:
> Mine valg af tilm spænder normalt meget vidt, men mine favroit
> skuespillere er Johnny Depp og Al Pacino.

Så elsker du jo Johnny Træsko.

Det er også en sød film.

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-04 11:23

"Pierre Roland" <pierre-karina@mail.dk> writes:

> Måske skulle jeg gå ind og se den en gang til, hvis i kan overbevise mig.

Nej. Jeg tror ikke, at Requiem er en film, man lærer at elske. Hvis
ikke den er der første gang - og heller ikke anden - så er den ged nok
barberet.

Lad mig gætte: Du kan heller ikke lide Moulin Rouge?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Pierre Roland

Dato : 26-05-04 11:42

> Lad mig gætte: Du kan heller ikke lide Moulin Rouge?
> --
Det skal jeg ikke kunne sige for jeg har aldrig set den.

Pierre

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-05-04 12:26

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> barberet.
>
> Lad mig gætte: Du kan heller ikke lide Moulin Rouge?

Hmm. Jeg kan ikke se hvilken sammenhæng der skulle være her. Jeg elsker
RFAD. Det er en film der lever på sin ærlighed og sin hudløshed for nu
at trække et par klichéer frem. Moulin Rouge er et postmodernistisk
overflødighedshorn af overflade, ironi, distance og intertekstuelle
referencer. Den er en komplet modsætning til RFAD. Den tør netop
overhovedet ikke at være ærlig eller hudløs. Den virkede overhovedet
ikke på mig, selv om jeg var helt klar til den da jeg så den. Den var
bare "trying too hard". Den virkede næsten pinlig og gammeldags i sit
forsøg på at være "anderledes".

Jeg ved godt at det er en af dine kæpheste, men man behøver ikke være
afstumpet, uintelligent eller at have dårlig smag for ikke at kunne lide
Moulin Rouge.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-04 15:03

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Jeg ved godt at det er en af dine kæpheste, men man behøver ikke være
> afstumpet, uintelligent eller at have dårlig smag for ikke at kunne
> lide Moulin Rouge.

Det er godt, at du kan fortælle mig hvad mine kæpheste er, for jeg
vidste ikke, at MR var en af dem. Jeg synes, at det er en fantastisk
film - ren form, ja, men fantastisk - men har ingen problemer med at
andre ikke prioriterer på samme måde.

Jeg har heller ingen problemer med, at der er folk, der ikke kan lide
RFAD. Grunden til mit "kan du heller ikke lide?"-spørgsmål var blot,
at jeg synes de to film minder om hinanden i deres brug af vilde
hurtige klip og grafisk extravaganza. Jeg betragter almindeligvis RFAD
som MRs onde tvillingebror.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-05-04 15:15

Peter B. Juul wrote:

> Det er godt, at du kan fortælle mig hvad mine kæpheste er, for jeg
> vidste ikke, at MR var en af dem.

Yep :) Sådan er det jo ofte...

> Jeg synes, at det er en fantastisk
> film - ren form, ja, men fantastisk - men har ingen problemer med at
> andre ikke prioriterer på samme måde.

Fair nok.

> [...]
> at jeg synes de to film minder om hinanden i deres brug af vilde
> hurtige klip og grafisk extravaganza. Jeg betragter almindeligvis RFAD

Det kan jeg som sagt ikke forstå.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-04 20:12

> Det kan jeg som sagt ikke forstå.

Jeg har ikke kunnet holde tanken om at gense RFAD ud. Den står på
hylden og venter på en dag, hvor jeg er for lykkelig og glad til at
den kan kaste mig ud i en depression. Når det sker kan det være, at
jeg ændrer opfattelse.

Forresten fik jeg aldrig set "All that jazz" færdig, men den låner
RFAD i hvert fald tydeligt fra.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-05-04 22:14

Pierre Roland escribió / skrev

> Det var slet ikke for at provokere, men nermere en advarelse mod
> at købe en dårlig film i mine øjne. Så undskyld hvis det virkede
> provokerende.

Ok, det er så også i orden. Jeg antog blot (fejlagtigt) at du var en af
dem der her i gruppen har den dårlige vane at proklamerer en eller
anden vellidt film som "verdens dårligste" blot for at skabe lidt røre
i andedammen. Den slags ser vi lidt for meget af.

[Til de langsomme vil jeg lige gøre opmærksom på at der er en spoiler
advarsel i emnelinien]

Jeg syntes personligt at RFAD er en fantastisk god film (og nej, jeg
kan ikke lide Moulin Rouge). Det er en af de få film jeg har set der
virkelig forstår at beskrive afhængighed og forfald på en realistisk og
gribende måde. Jeg lever mig ind i historien fordi den er så flydende.
Det går ned af bakke stille og roligt og lige pludselig er alle
personernes tilværrelse gået helt af led. Måden den er filmet på og
musikken gør det blot mere interessant at se filmen, men det der
virkelig trækker er hvordan historien udvikler sig i en negativ
retning. Første gang jeg så den, fik jeg lige så langsomt opbygget en
knude i maven, og da filmen var slut havde jeg det nærmest skidt på
hovedpersonernes vegne. Jeg elsker film man lever sig så meget ind i så
man virkelig føler sig skidt til pas på de fiktive personers vegne.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 20:08

"Pierre Roland" <pierre-karina@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Du kan købe den i århus på min adresse, da det er en af de dårligste film
> jeg nogensinde har set.

Den aftager jeg da gerne for en fornuftig pris, skriv lige til mig på min
e-mail (husk lige at selv sætte punktum og snabel a :)

> Hilsen Pierre

Lars B