Hjælp til vaskemaskine
Fra : Jan

Dato : 23-05-04 20:08

Hej

Jeg har sat en vask over på 60 grader, men når den skal til at skylle
og centrefuger går den i stå og køre bare programmet igennem uden at
røre på sig. Er der mon nogen her der ved hvad der kan være
galt.....???

På forhånd tak
Hilsen Helle

Fra : pepss

Dato : 23-05-04 20:20

"Jan" skrev
> [...]
> og centrefuger går den i stå og køre bare programmet igennem uden at
> røre på sig. Er der mon nogen her der ved hvad der kan være

måske det kan være pumpen....?
så hut jeg visker så kommen den ikke vider hvis den ikke kan komme af med
vandet...
prøv at se om filteret er rent og/eller se om der sider noget i nogen af
slangerne

bare mit bud

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Esben Tærsker

Dato : 23-05-04 21:51

pepss wrote:
> [...]
> vandet...
> prøv at se om filteret er rent og/eller se om der sider noget i nogen af

Det kan også være kullene i motoren der er slidt ned. Specielt AEG er
kendt for godt at kunne vaske men ikke centrifugere med slidte kul.
Hvis det er pumpen vil den ganske rigtigt heller ikke gå i gang med at
centrifugere, men så vil maskinen til gengæld også blive stående med
tromlen helt fyldt med vand.

/Esben (Elektrikker)

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 23-05-04 23:06

"Jan" <netven@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og centrefuger går den i stå og køre bare programmet igennem uden at
> røre på sig. Er der mon nogen her der ved hvad der kan være

********
Kan det tænkes at du har fyldt for meget i den ?

Nogle ting - f.eks. håndklæder kan suge rigtig meget vand og derved blive så
"tunge" at maskinen dårligt kan slæbe sig rundt.

/jens s., esbjerg