Thailands ferie
Fra : Torben Hansen

Dato : 23-05-04 19:49

Hej med jer...

Vi vil gerne et smut til thailand på ferie her til aug. men hvor skal man
tage hen i thailand. Der er mange der rejser til PHUKET, er det stdet, hvis
man vil slappe lidt af og ikke været et centrum at en stor turist helvede???

Hvor lange er afstanden fra Phuket til phi phi og fra Phuket til Krabi??
er der nogen der har erfaring med selv at finde hoteller i thailand,,, hvis
man nu f.eks køber 14 dage i PHUKET, og måske rejser til phi phi den ene af
ugerne og tager tilbage til phuket inden hjemrejse.¨

er der nogen der ehar erfaring med hvilke rejseselskaber der er gode og hvem
man skal holde snitterne fra??

Vi vil også gerne høre hvad din erfaring er med THIALAND, godt og skidt

Glæder os til at få nogle spændene tilbagemeldinger

Hilsen Torben og Marianne
Vejle

Fra : RH

Dato : 23-05-04 21:27

> [...]
hvis
> man vil slappe lidt af og ikke været et centrum at en stor turist

Phuket er det helt store turistmekka, men hvis I holder jer fra Patong
Beach, så er det ikke helt så slemt. Men øen er jo stor, så det kan lade sig
gøre at finde fred og ro - der findes nogle helt små strande mellem Kata,
Karon og Patong Beach. Der kan man også finde hyggelige bungalows osv., men
det er sjældent noget rejsebureauer tilbyder herhjemmefra.

Når I kun skal være afsted i to uger, og det lyder til at I vil slappe af,
så er Sydthailand sikkert det bedste sted at tage til, da det er her I
finder det største og bedste udvalg af lækre strande. Hvis I tager til
Phuket eller Krabi har I et rigtig godt udgangspunkt - derfra kan I så tage
til de forskellige øer der ligger rundt omkring. Der kan dog godt falde lidt
mere regn i det "hjørne" af Thailand i forhold til Koh Samui, Koh Tao osv. -
men derfra er der knap så mange andre småøer at kigge på

> [...]
af
> ugerne og tager tilbage til phuket inden hjemrejse.¨

Det tager knap to timer med båd/færge fra Krabi til Phuket - og en anelse
længere fra Phi Phi til Phuket. Det er INTET problem selv at finde
hotel/guesthouse, når I rejser i Thailand. Især ikke i August, hvor der er
lavsæson dernede. Vi boede på et rigtigt lækkert hotel i Patong (ikke noget
fancy, men nye lækre værelser, aircon, stort badeværelse, varmt vand, tv,
minibar og meget rent) for ca. 70-80 kr. pr. værelse pr. nat.

Det er heller ikke noget problem at finde overnatning på Phi Phi på den tid
af året - især ikke hvis I bare vil betale lidt mere end det "sædvanlige"
backpacker-folk - fra 800 Baht og opefter er der mange gode muligheder. Jeg
ville nok aldrig "binde" mig for andet end de første par overnatninger
hjemmefra, da man har meget bedre muligheder for at rejse rundt, hvis man
synes det er lidt kedeligt et sted eller hvis vejret er dårligt. Men hvis I
kun har to uger, er det selvfølgelig også dejligt at alt er klappet og
klart.......men det er altså intet problem selv at finde noget.

> [...]
>
> Vi vil også gerne høre hvad din erfaring er med THIALAND, godt og skidt

> Glæder os til at få nogle spændene tilbagemeldinger

Vi har altid kun købt flybillet, og selv sørget for resten. Men Thailand kan
absolut anbefales....en anelse turistet nogle steder, men maden er virkelig
god, naturen smuk, fantastiske strande, nemt at transportere sig selv rundt
i landet osv - og så er det billigt

/Sanne

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-05-04 18:46

"RH" <robin@stofanet.dk> skrev:

>Phuket er det helt store turistmekka, men hvis I holder jer fra Patong
>Beach, så er det ikke helt så slemt.

Et særdeles godt råd! Jeg ka'tte kende Patong fra Pattaya :o/

> Men øen er jo stor, så det kan lade sig
>gøre at finde fred og ro

Ja! Der er skønne steder. Charterturister har det med at klumpe sig.
Phuket By er også et besøg værd, især torvehallerne og
kinerserkvarteret omkring dem. Jeg så ingen andre turister da jeg var
der.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-05-04 19:51

"Torben Hansen" <Radiospeak@FJERNDETTEradiospeak.dk> wrote in message
[...]

Ferie i 14 dage er der intet der kan måle sig med Phuket der er alt hvad man
kan forestille sig
uden at tage andre steder hen.
Der er intet på de nærmeste steder der over går Phuket
Mvh Steen

Fra : RH

Dato : 24-05-04 21:03

> [...]
> kan forestille sig
> uden at tage andre steder hen.
> Der er intet på de nærmeste steder der over går Phuket

Patong Beach på Phuket er et mareridt, hvis du spørger mig - men stedet er
udmærket at rejse ud fra.........

/Sanne

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-05-04 05:49

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Mvh Steen

Patong Beach på Phuket er et mareridt, hvis du spørger mig - men stedet er

Patong Beach på Phuket Bangla Road: sidde ved det store supermarket og se
på trafikken
Så kan Salvador Dali godt melde pas!
MvH Steen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 30-05-04 11:22

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> kan forestille sig
> uden at tage andre steder hen.
> Der er intet på de nærmeste steder der over går Phuket

Det kommer da vist i høj grad an på personlige preferencer.
Kan godt høre at du aldrig har været i Phang Nga, Krabi eller Trang :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-05-04 12:20

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:c9ccjd$186k$1@news.cybercity.dk...

> [...]

Det kommer da vist i høj grad an på personlige preferencer.
Kan godt høre at du aldrig har været i Phang Nga, Krabi eller Trang :)

Du tager fejl, der er ikke det sted i Thailand jeg ikke har været igennem de
sidste 13 år
City Hotel i Krabi kan anbefales og Thailands bedste gadekøkken er 100 meter
derfra i retning af floden
Men hvis turen er 14 dage så fastholder jeg Phuket

Mvh Steen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 30-05-04 19:16

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> Det kommer da vist i høj grad an på personlige preferencer.
> Kan godt høre at du aldrig har været i Phang Nga, Krabi eller Trang :)

Hej Sten,

> Du tager fejl, der er ikke det sted i Thailand jeg ikke har været igennem
de
> sidste 13 år

Det må jeg nok sige, så må det være dig Joe Cummings (forfatter til Lonely
Planet Thailand Trave Guide) skriver til, når han skal beskrive nye steder
han endnu ikke har besøgt, selvom han har boet og gennemtrawlet Thailand
siden `77.

> City Hotel i Krabi kan anbefales og Thailands bedste gadekøkken er 100
meter derfra i retning af floden

Jamen, så er det bevist. :)

> Men hvis turen er 14 dage så fastholder jeg Phuket

Det kan vi ikke blive uenige om.

mvh

Michael

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-05-04 08:06

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:c9d8cf$2533$1@news.cybercity.dk...

[...]

Indrømmet der er en markvej i den lille landsby LauNew 150 kilometer nord
for Kalasin
hvor jeg ikke har været hele turen igennem
Men ellers--
MvH Steen
Har købt billet hele feb. 2005 (5800kr.) så jeg går det sidste stykke

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 31-05-04 09:30

> Indrømmet der er en markvej i den lille landsby LauNew 150 kilometer nord
> for Kalasin
> hvor jeg ikke har været hele turen igennem

Hehe. Der kan jeg sikkert hjælpe dig, for der bor min familie. :)

mvh
Michael Christoffersen

Ps. God tur til februar.

Fra : Else

Dato : 01-06-04 14:22

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men ellers--
> MvH Steen
> Har købt billet hele feb. 2005 (5800kr.) så jeg går det sidste stykke

hvor har du købt den?
MvH Else

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-06-04 21:03

"Else" <ankerkirkedal@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Men ellers--
> MvH Steen
> Har købt billet hele feb. 2005 (5800kr.) så jeg går det sidste stykke

Ole Flensted
FDM Travel Vindegade 22 5000 Odense C

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 25-05-04 07:12

> [...]
hvis
> man vil slappe lidt af og ikke været et centrum at en stor turist

Hej Torben,

Jeg har hørt mange sige at Phuket er meget turistet, og så viser det sig at
de surprise surprise har boet i Patong.
På grund af dens størrelse er der mange steder der er totalt "uturistet"
prøv fx. strandene nord for lufthavnen op imod Sarisin broen. Hat Mai Khao
stranden er en 8-9 kilometer lang og jeg ville blive særdeles forundret hvis
du ikke stort set havde hele den for dig selv.
Fiskerlandsbyen ved siden af broen er også interessant og her vil du næppe
se ene eneste turist.
Østkysten af Phuket er også kun lidet besøgt af turister idet strandene her
ikke er af samme kvalitet som på vestkysten.
Selve Phuket Town virker absolut heller ikke overvældende turistet og
tilbyder gode priser på hoteller og mad.
Hvis du derimod besøger byen Thalang, som iøvrigt er Phukets gamle navn, vil
du udelukkende se lokale.

> Hvor lange er afstanden fra Phuket til phi phi og fra Phuket til Krabi??

Phuket - Phi Phi er omkring 45 kilometer.
Phuket - Krabi er med mindre vi taler fugleflugtslinje omkring 250
kilometer.

> [...]
af
> ugerne og tager tilbage til phuket inden hjemrejse.¨

Jeg har været i Thailand over 20 gange og har aldrig haft booket et hotel
eller Guest House.
Du kommer tilmed i lavsæsonen, og der vil være mere eller mindre "frit valg
på alle hylder" :) og gode priser.
Når det så er sagt, så kan det meget vel tænkes at du alt i alt får en
billigere deal hvis du køber en charter tur hjemmefra, der inkluderer såvel
fly CPH-BKK retur samt BKK-HKT og transfer til og fra hotellet og
selvfølgelig hotellet, der som regel er en god standard.

Så iøvrigt at der ligger et dansk sted i Kata
http://www.littlemermaidphuket.net/ de har da godt nok nogle fornuftige
priser på deres Guest House. Double Room with Fan 265 baht.

> er der nogen der ehar erfaring med hvilke rejseselskaber der er gode og
hvem man skal holde snitterne fra??

Rejseselskaber?? Taler du om rejseselskaber i Thailand så vil jeg anbefale
Sweetland Travel & Tour, de ligger både i Phuket Town og i Patong.

> Vi vil også gerne høre hvad din erfaring er med THIALAND, godt og skidt

Jeg vil bare sige at hvis det er jeres første tur til Thailand, så misunder
jeg jer :)

God tur.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Sørensen

Dato : 25-05-04 14:07

> [...]
hvis
> man vil slappe lidt af og ikke været et centrum at en stor turist

Jeg er enig med de andre, at Phuket er enestående dejlig. Jeg har IKKE boet
på Patong, og ønsker det heller ikke. Jeg har boet på Kata beach (Meridien),
Karon beach (Marina cottage) og Bang Tao beach (Rydges). Ingen
turistoverflod disse steder, synes jeg. Sidstnævnte er nok den bedste - og
så kun 10 min. fra lufthavnen. Prøv at checke "Rydges Amari beach hotel" på
Bang Tao beach-
http://www.precisionreservations.com/ph-aspx-hotel_id.10928-db-hoteldatabase/HotelDisplay.htm#Rates -
det bedste jeg endnu har set i Thailand. Men det skal være "deluxe pool
room" .Og i sommer ca. halv pris, for et super dejligt hotel, og det vil
sige ca. 400 kr for et stort familierum, så vi tager derud igen i juli. Vi
kan ikke overtale ungerne til at prøve noget andet - de VIL bare tilbage
dertil. Det siger vel en del.
Sørensen

Fra : Jonah Hex

Dato : 26-05-04 13:06

Hej

Har selv fulgt udviklingen i phuket siden 1981, og dengang var det sg et
paradis. idag bliver man smurt ind i olieforurening, på flere beach
hoteller, er gulvet helt sort af olie. så efter min mening er phuket helt
ødelagt. Jeg har dog forståelse for den udvikling, der er sket. Der er jo
mange thaimunde som skal mættes. Jeg kan dog varmt anbefale et lille sted på
Karon beach, som tog varmt imod mig og mine 4 unger. Stedet hedder KATA
Villa og adressen er . 121/8 Moo 4, T Karon, A. Muang, Phuket 83100 Thailand
tel. +66(076) 286252. Vi betalte 250bath pr nat pr. room, der er pænt og
rent, lille legeplads til børn, og man er velkommen til at låne svømmepølen
på de fine og dyre hoteller, bare man købte en øl el vand. Da der i juni ,
juli og august er meget stærk understrøm. Den første dag vi var på stranden,
så jeg 2 som druknet, og 3 som blev reddet, i sidste øjeblik, så pas på!!

god tur

Jonah

ps. Huskat altid at prutte om prisen på hotelværelset )

pps. Har da fundet mig et nyt paradis!!!
http://www.filippinerne.dk/whitesand/

Fra : John Andersen

Dato : 27-05-04 19:32

> [...]

Vi vil også gerne høre hvad din erfaring er med THIALAND, godt og skidt

Glæder os til at få nogle spændene tilbagemeldinger

-- -----------------------------------------------

Hej Torben,

jeg er lidt uenig med mange af de andre, som lovpriser Phuket,
men det er vel i sidste ende et spørgsmål om hvad man søger.

Jeg har de rejst i Thailand de sidste 5 år på egen hånd med kone og min søn (nu 5 år)

Vi har faktisk én gang overnattet i Patong,
og det er da helt klart noget man bør se...bare een gang, men så tror jeg også de fleste får nok....

Jeg vil klart anbefale jer at tage længere syd på, tag et rutefly til Bangkok, og et indenrigs fly videre til Trang (tager ca. 1½time)
Derfra kan i tage en bus, en minibus eller en taxi til en af havnebyerne længere syd på.
F.eks. Pak Bara som er et godt udgangspunkt til Koh Lipe eller Koh Tatutao som ligger ca. 5 km. fra Malaysia

En anden mulighed er hvis i vælger at flyve til Phuket, så tag straks en taxi fra lufthavnen eller efter en nat på phuket, færgen fra Phuket by til Phi-Phi (som også er totalt ødelagt......men hvis det er første gang....virker meget charmerende)
Tag evt. båden videre over til Koh Lanta, bo evt. på det sidste sted på vestkysten, mener det hedder Waterfall Bay resort eller noget i den retning.
Herfra kan i også tage en longtail båd over til Koh Hai og/eller Koh Muk som er ret charmerende !

God rejse !!!

Mvh
John Andersen

Fra : Sørensen

Dato : 28-05-04 08:43

længere syd på.
> F.eks. Pak Bara som er et godt udgangspunkt til Koh Lipe eller Koh Tatutao
som ligger ca. 5 km. fra Malaysia

Hvad er status med urolighederne dèrnede??
Psørensen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-05-04 16:15

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
> længere syd på.
Tatutao
> som ligger ca. 5 km. fra Malaysia
> >

> Hvad er status med urolighederne dèrnede??
> Psørensen

Ja, det er et godt spørgsmål.
Indtil nu har disse fundet sted i Yala, Pattani og Narathiwat længere med
syd og øst og til dels også i Songkla, men dermed er der selvfølgelig ingen
garanti for nogetsomhelst.
Når det så er sagt, så er Koh Tarutao stort set ubeboet på nær park rangers
og turister, så det forekommer umiddelbart overordentlig usandsynligt at det
er her man vil løbe ind i et clash mellem muslimske fundamentalister og
øvrigheden.
Koh Lipe er beboet af Chao Narm/Chao Ley/Moken eller Hav Zigøjnere samt div.
bungalow operatører fra andre steder i Thailand, og de er da vist temmelig
apolitiske.
MEN hvis der blandt de muslimske fundamentalister er nogen der får den lyse
ide at skele til andre af deres trosfællers "bedrifter" (var der nogen der
sagde Iraq/Iran etc.), og føjer gidseltagning til deres repetoire, ja så har
jeg da godt nok svært ved at forestille mig et bedre sted end lige netop
her.
På grund af den korte afstand til grænsen til et muslimsk naboland og den
begrænsede øvrighed i området.
Undertegnede ville ihvertfald ikke bringe familien med herned lige her og
nu.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-05-04 20:02

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

>[...] hvis der blandt de muslimske fundamentalister er nogen der får den lyse
>ide at skele til andre af deres trosfællers "bedrifter" [...] og føjer
>gidseltagning til deres repetoire,

Det forekommer ret sandsynligt.

>ja så har
>jeg da godt nok svært ved at forestille mig et bedre sted end lige netop
>her.
>På grund af den korte afstand til grænsen til et muslimsk naboland

Jeg kan nu ikke forestille mig at Malaysia som stat ville støtte den
slags.

>og den begrænsede øvrighed i området.

Ja, det lyder mere plausibelt.

>Undertegnede ville ihvertfald ikke bringe familien med herned lige her og
>nu.

Heller ikke jeg.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-05-04 12:33

> [...]
som ligger ca. 5 km. fra Malaysia

Hvad er status med urolighederne dèrnede??

SOUTHERN VIOLENCE: Security beefed up on Phuket, Bangkok, Chiang Mai,
Chon Buri, Prachuab Khiri Khan, Surat Thani, Krabi, Phang Nga and
Satun.

High alert after warning of possible terrorist attack

PHUKET:-- Security has been tightened throughout Phuket, one of the
Kingdom's top tourist destinations, after a security agency warned of
a possible terrorist attack on the resort island, Phuket Governor
Udomsak Assawarangkoon said yesterday.

Udomsak ordered all security agencies to be on high alert, especially
for the next five days.

The National Security Council warning called for increased security at
major gathering places for tourists, especially Patong Beach, Kata
Beach, Karon Beach and the town centre.

Yesterday Udomsak had a meeting with security agencies in Phuket to
discuss the warning, which identified the island as one of nine
terrorist targets in the Kingdom. The other targets are Bangkok,
Chiang Mai, Chon Buri, Prachuab Khiri Khan, Surat Thani, Krabi, Phang
Nga and Satun.

Incessant violence in the predominantly Muslim southernmost provinces
of Pattani, Narathiwat and Yala has caused a decline in numbers of
tourists to Phuket, although the violence has not spilled over to the
island.

In a separate development, religious leaders and local officials led
about 2,500 villagers from Narathiwat's Waeng district in an
anti-terrorism rally yesterday.

District chief Apirak Saksanit said the ongoing violence had greatly
disrupted villagers' daily lives and reduced their income. Villagers
are afraid of tapping rubber trees in the morning and have left the
area to sell their agricultural products, Apirak said.

Villagers have been cooperating with authorities by giving them
information leading to the arrests of "ill-intentioned" people, he
added.

The almost daily killings in the region continued yesterday. Military
Police Sergeant Arom Srisuk, 50, was shot while driving a pickup on
Highway 42 in Pattani's Nong Chik district and later died in hospital,
police said.

Meanwhile, the National Buddhism Office (NBO) is seeking a
Bt258-million budget for its five-year plan to promote the religion in
the deep South

The plan will provide increased security for monks, boast their morale
and give them educational opportunities, a Government House source
said yesterday.

"The plan will also promote communication between temples and local
communities to achieve mutual understanding," the source added.

The source said a Cabinet screening committee, headed by Deputy Prime
Minister Chavalit Yongchaiyudh, had already endorsed the plan.

In a related development, NBO Director Udom Charoen has sought police
and military cooperation in providing security in the run-up to and
immediate aftermath of the Buddhist celebration on Wednesday of
Visakha Puja Day.

The request for extra protection, which will remain in place for five
days after the celebration, followed intelligence reports that Muslim
insurgents had been plotting attacks on Visakha Puja Day.

Narathiwat Buddhism Office director Somboon Boonkhet said he had
instructed all temples in the province to complete religious rituals
for Visakha Puja Day before 6pm.

"It will be better for security preparations if we finish the rituals
early," he said.