? ang. Suzuki ah100
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 23-05-04 18:15

Ved godt jeg bevæger på grænsen til at blive forvist til dk.fritid.
knallert, men da mit ? ikke går på om panserne er nogen dumme svin eller
hvordan man monterer blå lysdioder prøver jeg alligevel her
Jeg har en ah100 stående som ikke har kørt i ca. 2 år,
nu hvor jeg har fået sparket liv i lortet igen er den begyndt at mangle
benzin efter ca. 5 min kørsel, altså karburatoren er stoppet på en eller
anden måde, jeg tror sådan set godt jeg selv kan pillet lortet af og rense
den, men mit primære ? er, hvad fanden er det extra kabel som sidder ved
siden af selve gas kablet. ser ud som om det har været groet fast siden
første verdenskrig, nogen der ved hvorfor det sidder der?
og er der nogen fif når man renser sådan en karburator?
mvh TP

Fra : Hekto

Dato : 23-05-04 18:31

Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> første verdenskrig, nogen der ved hvorfor det sidder der?
> og er der nogen fif når man renser sådan en karburator?

2 Muligheder:

1)Choker
2) Olie-regulering ... groet fast? =

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 18:42

Hekto wrote:

> 2 Muligheder:
>
> 1)Choker
> 2) Olie-regulering ... groet fast? =

Jeg hælder til Olie-regulering, det kabel knækkede af
sig selv da jeg skulle skifte gaskabel på min SR125 her i vinters.
Det er måske slet ikke benzin den løber tør for, den sætter sig
måske bare efter 5 min kørsel.

/Jens

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 23-05-04 18:52

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig selv da jeg skulle skifte gaskabel på min SR125 her i vinters.
> Det er måske slet ikke benzin den løber tør for, den sætter sig

Det tror/håber jeg ikke, efter en "sætning" kan den med det samme køre hvis
den får en "snaps" ind at hullet til tændrøret men når det er opbrugt dør
den igen, men det er meget muligt at det er en form for regulering af olie.
jeg aner intet om den slags nymodens "lort"
mvh tp

Fra : Pwh

Dato : 23-05-04 20:14

> [...]
> er opbrugt dør den igen, men det er meget muligt at det er en form
> for regulering af olie. jeg aner intet om den slags nymodens "lort"

Så er det nok pgr benzinmangel at den dør, men få skiftet det skide kabel
inden at du eksperimenterer mere med den. Alternativt kan du jo begynde
at blande olie direkte i benzinen, så slipper du for det nymodens "lort"
Hvis du skifter kablet til oliepumpen skal du huske at justerer pumpen ind igen.
Jeg ved ikke precis hvordan der foregår på din, på min Priller var der nogle
mærker inde ved oliepumpen som skulle stå i forhold til hinanden i tomgang.

/Jens

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 23-05-04 18:44

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> 2 Muligheder:
>
> 1)Choker
> 2) Olie-regulering ... groet fast? =

Uden at vide noget om det, tror jeg ikke det er choker fordi den ser ud til
at være elektrisk.
Olie er et godt bud men slangen med olie er monteret i modsatte side af
karburatoren, det er self. en mulighed. mvh tp

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 24-05-04 18:19

Tak, til jer begge, i havde, som ventet ret, det er olie reguleringen, har
renset karburatoren og blokeret olie regulatoren i max stilling så nu køre
knallerten igen dog med lidt for meget røg
med venlig hilsen TP

Fra : Pwh

Dato : 24-05-04 19:16

Tonny Poulsen wrote:
> [...]
> reguleringen, har renset karburatoren og blokeret olie regulatoren i
> max stilling så nu køre knallerten igen dog med lidt for meget røg

Selv tak, vi sender begge en regning

/Jens

Fra : Armand

Dato : 25-05-04 17:48

Tonny Poulsen <topo@adslhome.aadk> skrev i en
> Tak, til jer begge, i havde, som ventet ret, det er olie reguleringen, har
> renset karburatoren og blokeret olie regulatoren i max stilling så nu køre
> knallerten igen dog med lidt for meget røg

Lige indtil den efter et par uger siger *tøf - tøøf - tøøf - tøøøf -
tøøøøø* - Fordi udstødningen er helt og aldeles tilstoppet med løbesod

--
Armand.