Hvad skal jeg dog lave ?
Fra : Kasper Malmberg

Dato : 23-05-04 17:54

Hej NG

Jeg har fået besked på at medbringe en kødret med tilbehør til ca. 8
personer, til en fest jeg skal til...

Så jeg vil lige høre om der skulle være nogen herinde, der havde en rigtig
god ide ?

MVh
Kasper

Fra : Emil

Dato : 23-05-04 20:16

Kasper Malmberg skrev:

>Jeg har fået besked på at medbringe en kødret med tilbehør til ca. 8
>personer, til en fest jeg skal til...
>
>Så jeg vil lige høre om der skulle være nogen herinde, der havde en rigtig
>god ide ?

Forloren skildpadde. Lav den korrekt med kalvekæbekød,
knoldselleri, fiskeboller o.s.v. Medbring også en el-æggekoger og
8 æg som koges smilende, samt flutes som varmes på stedet.

Er du vildt doven har Jaka en dåse med 2,5 kg færdiglavet, den
skal blot tilsættes nogle stegte kalvekødstern, en drænet dåse
fiskeboller og lidt tør sherry før den bliver spiselig.

m.v.h. Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-04 21:02

Kasper Malmberg wrote:
> [...]
> personer, til en fest jeg skal til...
>
> Så jeg vil lige høre om der skulle være nogen herinde, der havde en rigtig

Lav en god Chili Con Carne. Den kan jo laves på utallige måder, og folk
er som regel ret religiøse omkring det. Jeg selv foretrækker en hvor man
tager et stykke reelt oksekød (som f.eks. oksebov), og koger i mindst 3
timer i vand med salt og 2-4 hele løg og et par hele hvidløg i (og
laurbærblade, gulerødder, selleri etc.... ) og et antal hele chilier
(ikke hakkede eller lignende). Når kødet er mørt skæres det ud i
mundrette stykker. Tilbage i gryden er nu dybest set en oksekødssuppe.
Suppen sies, og nye grøntsager puttes i. 2-3 dåser tomater tilsættes, og
kødet ligeså. Det hele simrer i mindst en time, og kan så serveres. Med
det tilbehør man nu synes (brød, ris, salat etc.).

Resultatet skal være en slags rød, lidt stærk, oksekødssuppe. Ikke en
"kødsovs". Nøglen her er at den grundlæggende oksekødssuppe, som man
har efter at have kogt kødet, skal være så lækker og kraftig som muligt.
Det betyder også at man ikke skal bruge mere vand end højst nødvendigt
(det skal dække), eller også skal man koge suppen lidt ind bagefter.

Smager guddommeligt.

/David

Fra : mig

Dato : 24-05-04 10:18

Hvad med en kød-tærte ??

Hakket oksekød
majs
peberfrugter
gulerødder
hvidløg

Det laves som alm. kødsovs ,bare husk at få væden af.
Tærten laves og fyldet kommes i. Dæk med dej-strimler til sidst.

/Bente