Curiosity killed the cat?!
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 23-05-04 16:46

Hejsa

Mener at kunne huske et 80'er band, hvis navn jeg husker som værende
"Curiosity killed the cat", men kan intet finde på google.

De havde et stort hit hvor tekstfragmentet:

"Hey. How are you doing? Sorry you couldn't get through. Called to
hear a message that has been recorded - especially for you".

Eftersigende var denne sang oprindeligt deres telefonsvarerbesked, men
deres manager overtalte dem til at udgive den. Sikkert blot et
publicitystunt.

Som sagt - jeg kan intet finde på noget band ved dette navn, og
søgning på dele af teksten giver heller intet. Det irriterer mig blot
så grueligt, da sangen faktisk foresvæver mig at have været ganske
god.

Er der nogen der kan hjælpe med de korrekte bandnavn eller sangtitel?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 23-05-04 16:54

On Sun, 23 May 2004 17:46:28 +0200, Ronni Heuckendorff Hansen
<ronni@_spam_cowsinspace.dk> wrote:

>Mener at kunne huske et 80'er band, hvis navn jeg husker som værende
>"Curiosity killed the cat", men kan intet finde på google.

Og bang, nu har jeg gået med den i hovedet i uger uden at kunne huske
titlen. Så poster jeg, og så er den der.

Curiosity killed the cat - Name and number

R.

Fra : Kim Petersen

Dato : 23-05-04 16:57

> Mener at kunne huske et 80'er band, hvis navn jeg husker som værende
> "Curiosity killed the cat", men kan intet finde på google.

Prøv at udvide med music eller band, så konkretiserer du lidt. Vær opfindsom
med eventuelle andre ord

> De havde et stort hit hvor tekstfragmentet:
>
> "Hey. How are you doing? Sorry you couldn't get through. Called to
> hear a message that has been recorded - especially for you".

Det hedder vist bare Name and Number.

> [...]
> søgning på dele af teksten giver heller intet. Det irriterer mig blot
> så grueligt, da sangen faktisk foresvæver mig at have været ganske

De lavede sådan lidt jazz'et og afslappet musik, ganske hyggelig.

> Er der nogen der kan hjælpe med de korrekte bandnavn eller sangtitel?

Bandnavnet er korrekt nok. Jeg har dem selv på et stykke gammeldags vinyl

Gå ind på www.cdskiven.dk, her kan du købe deres Best of billigt på cd.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 16:59

> Mener at kunne huske et 80'er band, hvis navn jeg husker som værende
> "Curiosity killed the cat", men kan intet finde på google.
>

> Er der nogen der kan hjælpe med de korrekte bandnavn eller sangtitel?

En søgning på freedb.org viser at 'Curiosity Killed The Cat' har lavet
en sang der hedder 'Name And Number'. Det kunne være den.

mvh
Ryan

Fra : Heidi

Dato : 23-05-04 18:01

Ronni Heuckendorff Hansen wrote:
> Hejsa
>
> Mener at kunne huske et 80'er band, hvis navn jeg husker som værende
> "Curiosity killed the cat", men kan intet finde på google.

Nu har du jo tilsyneladende fundet ud af det, men mon ikke de manglende
resultater kan skyldes, at navnet staves CurioUsity med u?
Der kom i hvert fald flere hits da jeg lige prøvede på google...
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Lars Frandsen

Dato : 23-05-04 19:13

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Nu har du jo tilsyneladende fundet ud af det, men mon ikke de manglende
> resultater kan skyldes, at navnet staves CurioUsity med u?

Ikke på engelsk.

> Der kom i hvert fald flere hits da jeg lige prøvede på google...

....men iøvrigt er det tit rigtigt, at man kan finde flere oplysninger ved at
prøve at stave navnet forkert.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Frandsen

Dato : 23-05-04 19:22

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Ikke på engelsk.

....og for nu at uddybe: curious er ganske rigtigt med U, men curiosity er
uden U

Fra : Søren Rohde

Dato : 23-05-04 19:51

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:0jh1b0ltsahs4gdj0s3ld5nko0u2aru3vo@4ax.com...

> "Hey. How are you doing? Sorry you couldn't get through. Called to
> hear a message that has been recorded - especially for you".

Jeg vidste ikke at det var dem der havde lavet den sang. Kendte den kun med
De La Soul, hvor den hedder Ring Ring. Curiosity Killed The Cat havde også
et hit, som de fleste kender: nummeret hedder Misfit. Se også
http://www.gracenote.com/music/search.html?q=killed+the+cat&f=artist (søgte
på "killed the cat").

Mvh. Søren