/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VFR 750
Fra : lars B.J.


Dato : 02-05-01 12:03

Jeg overvejer at købe en VFR 750 F fra 90-92, eller SV 650 af nyere dato,
Hjertet siger VFR, fornuften siger SV650. Jeg er nu nok kommet til den
konklussion, at når det drejer sig om motorcykler bør man lade hjertet
sejre. Altså går jeg nok efter en VFR.

Inden jeg forelsker nig totalt i denne model, vil jeg gerne lige høre fra
folk som har erfaringerne med modellen fra 90-92.

Følgende spørgsmål:

Er der problemer som er gengangere ved denne model. ?

Er der noget man skal være opmærksom når man køber. ?

Holdbarheden af motoren ?.

Jeg har en kammerat i Tyskland der har lovet at kigge lidt efter et godt
tilbud. Men de cykler jeg har set dernede har "kun" 101 HK, og dem herhjemme
har 105 HK, Beregnes HK anderledes eller er den "droslet" ??.

Hvis der er nogen der har nogle tråde eller links, modtages de gerne.


På forhånd tak.


Lars




 
 
Brian (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-05-01 16:46

Hej Lars.

Tjaa Jeg kan forstå at du væælger hondaen.Og jeg kan oxo godt forstå at du
vælger Suzukien som nummer 2. det er 2 fede cykler, men alligevel lidt langt
fra hinanden, og dog.Tror det er en smagssag.

--
**** W.A.F ****
"lars B.J." <meninx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4ORH6.5348$Iq.852293@news101.telia.com...
> Jeg overvejer at købe en VFR 750 F fra 90-92, eller SV 650 af nyere dato,
> Hjertet siger VFR, fornuften siger SV650. Jeg er nu nok kommet til den
> konklussion, at når det drejer sig om motorcykler bør man lade hjertet
> sejre. Altså går jeg nok efter en VFR.
>
> Inden jeg forelsker nig totalt i denne model, vil jeg gerne lige høre fra
> folk som har erfaringerne med modellen fra 90-92.
>
> Følgende spørgsmål:
>
> Er der problemer som er gengangere ved denne model. ?
>
> Er der noget man skal være opmærksom når man køber. ?
>
> Holdbarheden af motoren ?.
>
> Jeg har en kammerat i Tyskland der har lovet at kigge lidt efter et godt
> tilbud. Men de cykler jeg har set dernede har "kun" 101 HK, og dem
herhjemme
> har 105 HK, Beregnes HK anderledes eller er den "droslet" ??.
>
> Hvis der er nogen der har nogle tråde eller links, modtages de gerne.
>
>
> På forhånd tak.
>
>
> Lars
>
>
>



Brian (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-05-01 16:53

...........Det gik vist for hurtigt.
.....Jeg hørte/læste noget med at de tyske VFR´er var droslet "Teoretisk" ned
på motoren pga, de tyske forsikringer ser rødt hvis en mc er født med over
100 HK.om det er rigtigt aner jeg ikke.Men jeg har oxo hørt et eller andet
sted at de danske VFR´er skuller være stærke, og de 105 hk du snakker om er
på baghjulet.

Jeg håber at jeg har hjulpet.Hvis der er andre der ved andet eller kan
understøtte denne teori håber jeg at det bliver rettet.

Med Venlig hilsen
Brian Wendelbo......."Som får sin "spritnye" Honda CB900 Bold´or på gaden i
weekenden efter længere tids renovering og maling.....nøøøøøøøørj hvor jeg
glæder mig"

--
**** W.A.F ****
"lars B.J." <meninx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4ORH6.5348$Iq.852293@news101.telia.com...
> Jeg overvejer at købe en VFR 750 F fra 90-92, eller SV 650 af nyere dato,
> Hjertet siger VFR, fornuften siger SV650. Jeg er nu nok kommet til den
> konklussion, at når det drejer sig om motorcykler bør man lade hjertet
> sejre. Altså går jeg nok efter en VFR.
>
> Inden jeg forelsker nig totalt i denne model, vil jeg gerne lige høre fra
> folk som har erfaringerne med modellen fra 90-92.
>
> Følgende spørgsmål:
>
> Er der problemer som er gengangere ved denne model. ?
>
> Er der noget man skal være opmærksom når man køber. ?
>
> Holdbarheden af motoren ?.
>
> Jeg har en kammerat i Tyskland der har lovet at kigge lidt efter et godt
> tilbud. Men de cykler jeg har set dernede har "kun" 101 HK, og dem
herhjemme
> har 105 HK, Beregnes HK anderledes eller er den "droslet" ??.
>
> Hvis der er nogen der har nogle tråde eller links, modtages de gerne.
>
>
> På forhånd tak.
>
>
> Lars
>
>
>



Jesper Pedersen (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 02-05-01 17:21


lars B.J. <meninx@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4ORH6.5348$Iq.852293@news101.telia.com...
> Jeg overvejer at købe en VFR 750 F fra 90-92, eller SV 650 af nyere dato,
> Hjertet siger VFR, fornuften siger SV650. Jeg er nu nok kommet til den
> konklussion, at når det drejer sig om motorcykler bør man lade hjertet
> sejre. Altså går jeg nok efter en VFR.
>
VFR er et godt valg

> Inden jeg forelsker nig totalt i denne model, vil jeg gerne lige høre fra
> folk som har erfaringerne med modellen fra 90-92.
>
Har ikke egen erfaring, kun fra andre og blade

> Følgende spørgsmål:
>
> Er der problemer som er gengangere ved denne model. ?
>
En VFR har ikke rigtigt nogen generelle fejl

> Er der noget man skal være opmærksom når man køber. ?
>
Du skal lægge mærke til de eksterne sliddele såsom dæk, skiver, udstødning
og lign. Du skal også tjække baghjulslejet da det bliver slidt hårdt i de
versioner med enkeltbagsvinger. Baghjulet skal rulle let og lydløst når
cyklen står på centralfoden.

> Holdbarheden af motoren ?.
>
Den kan holde til mange Km den skal bare passes ordentligt

> Jeg har en kammerat i Tyskland der har lovet at kigge lidt efter et godt
> tilbud. Men de cykler jeg har set dernede har "kun" 101 HK, og dem
herhjemme
> har 105 HK, Beregnes HK anderledes eller er den "droslet" ??.
>
Det er vist kun en teoretisk neddrosling

> Hvis der er nogen der har nogle tråde eller links, modtages de gerne.
>
Links til vfr-sider:
www.cs.wisc.edu/~john/vfr/
www.hondavfr.com
www.stevebrice.com
http://members.home.net/v4-bros

>
> På forhånd tak.
>
selv tak
Jesper
CX500



Albert (02-05-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 02-05-01 19:36

> Du skal lægge mærke til de eksterne sliddele såsom dæk, skiver, udstødning
> og lign. Du skal også tjække baghjulslejet da det bliver slidt hårdt i de
> versioner med enkeltbagsvinger. Baghjulet skal rulle let og lydløst når
> cyklen står på centralfoden.

Hvorfor ?!?! Det tager max en time at skifte og det koster omkring 100 kr.
Hvis det er den største fejl der kan påpeges, villle jeg da ikke have det
fjerneste ved at købe en sådan.

Derimod er der de generelle sliddele der derimod hurtigt kan løbe op, som
man ofte glemmer at tjekke i iveren (dette gælder ALLE maskiner)

Kædekit : 1500
Dæk : 2500 for et sæt
Skiver + klodser : Mindst 4000
Bagdæmper : 3000
Forfjedre : 1000
Batteri 400
....

Hvad giver dette? NOK !!!!!!! Tjek det ALTID!!!

Måske er den nysynet maskine du så et andet sted til 5000 ekstra
slet ikke så dyr igen

mvh Albert




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste