Køkken sokkel
Fra : M S

Dato : 23-05-04 12:42

Jeg har hørt om noget alu eller stål beklædt på sokkelen i køkkenet.
Hvad er det? Og hvor kan man købe det? Nogle der har erfaring med
dette?
--
Venlig Hilsen
Michael

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 23-05-04 22:00

M S (slet X6278) wrote:
> Jeg har hørt om noget alu eller stål beklædt på sokkelen i køkkenet.
> Hvad er det? Og hvor kan man købe det? Nogle der har erfaring med
> dette?

Kvik køkkener har det i 17 cm's højde. Ca. 700.- for 2,5 meter. (så vidt jeg
husker)

Mvh.
Henk
--
---
Bassethound - mere end en hobby: En livsstil.

Fra : TG4600

Dato : 24-05-04 07:24

"M S (slet X6278)" <winstar@X6278webspeed.dk> wrote in message
> Jeg har hørt om noget alu eller stål beklædt på sokkelen i køkkenet.
> Hvad er det? Og hvor kan man købe det? Nogle der har erfaring med
> [...]

HTH har det også, det ligner stål, men er aluminiumsbelægning. Vi har haft
det i 4 måneder nu og er godt tilfredse. Da jeg fandt ud af at dt var alu
var jeg lidt bekymret for mærker fra støvsuger og lign. Men indtil nu har
der ikke været grund til denne bekymring. Vi er meget glade for det og det
harmonerer godt med stålfronterne i vores nye køkken.

/TG

Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 24-05-04 09:19

"M S (slet X6278)" <winstar@X6278webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt om noget alu eller stål beklædt på sokkelen i køkkenet.
> Hvad er det? Og hvor kan man købe det? Nogle der har erfaring med
> dette?
> --
Der er to muligheder:

Stål ca 1mm tyk som købes direkte hos en stål leverandør på mål, pris
udskåret er ml kr. 700 - 1.200 pr. m2

Den anden type er en Laminat som ligner aluminium, normalt er laminaten
limet på en spåndplade, for ikke at knække, med du kan sagtens købe en
laminatplade ca 0,7 mm tyk, enten i skåret stykker eller i hel plade, hos en
køkken leverandør eller måske hos en kontormøbel firma, da disse også kan få
fat på de forskellige laminater, jeg ved ikke om silvan, bauhaus etc har
mulighed for at skaffe noget, men jeg kunne ikke forestille mig det.

Ved almindelig brug er aluminium at fortrække da denne ikke bliver ridset på
samme måde som stålpladen, men hvis der er tale om kraftig rengøring, evt på
cafe o.lign. eller anden stor slitage, er det stål man skal bruge da
aluminiumen ikke kan holde til dette i længden.
Og så er der jo farven, hvis du har hvidevare i stål, skal du lige prøve at
holde et stykke aluminium på soklen først, da der er stor farve forskel på
stål og aluminium.

Med venlig hilsen
Henrik
Der sælger køkkener, men også har solgt kontormøbler.

Fra : M S

Dato : 25-05-04 12:05

--
Venlig Hilsen