tidlig opkrævning
Fra : Claus Gabriel

Dato : 23-05-04 08:59

Hej.
1.4.04 startede jeg en ADSL forbindelse hos Struer Net, med 3 mdrs.
opkrævning, og 8 dages betalings frist. Nu har jeg 22.5.04 fået en ny
faktura med faktura dato 2.6.04 og betalingsfrist 7.6.04 for
abonnement 2.7.04 til 2.10.04, er det lovligt at opkræve så lang tid
forud?
Mvh Claus G.

Fra : Gerner

Dato : 23-05-04 10:52

On 23 May 2004 07:59:27 GMT, Claus Gabriel <gabriel@design-text.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>faktura med faktura dato 2.6.04 og betalingsfrist 7.6.04 for
>abonnement 2.7.04 til 2.10.04, er det lovligt at opkræve så lang tid

Du har lavet en aftale, så det er den der bestemmer hvad der er "lang tid
forud".
Det er lidt hysterisk at kalde en knap måned for "lang tid forud".

Det er ret almindeligt at der sendes opkrævninger ca. en måned før en ny
serviceperiode. (så har de god tid til at rykke og lukke inden perioden
begynder)

--
Gerner
1233WU/5862hrs

Fra : Søren

Dato : 24-05-04 09:17

> [...]
> faktura med faktura dato 2.6.04 og betalingsfrist 7.6.04 for
> abonnement 2.7.04 til 2.10.04, er det lovligt at opkræve så lang tid

Ja...Hvorfor skulle det ikke være det (hvad skulle problemet være i det) ?
Ejendomsskat kommer også i starten af året med 2 girokort hvor nummer 2 skal
betales over et ½ år efter...Så er det bare at huske at gøre det (eller
sætte den til betaling).

--
Søren

Fra : Claus Gabriel

Dato : 24-05-04 10:39

Ja selvfølgelig er det ikke et stort problem, men for mig handler
det om prinsippet. Jeg betaler den 6.6 for en ydelse der løber fra
den 2.7 og 3 mdr frem. Jeg kan jo vende den på hovedet, hvis nu
firmaet lukker inden den 2.7, så har jeg betalt for 3 mdrs ydelse
i forvejen som jeg ikke får.
Mvh Claus G.

Fra : Gerner

Dato : 24-05-04 12:53

On 24 May 2004 09:38:49 GMT, Claus Gabriel <gabriel@design-text.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>den 2.7 og 3 mdr frem. Jeg kan jo vende den på hovedet, hvis nu
>firmaet lukker inden den 2.7, så har jeg betalt for 3 mdrs ydelse

Man kan ikke lave love for den slags begivenheder.
Derimod kan man lave love der regulerer hvordan du kan få dine penge retur.
Kik nu i din aftale med dem og se om ikke der står noget om betalingsterminer
e.lign.

--
Gerner
1235WU/5868hrs