"Shsj" <Shsj@*SLET*kabelnettet.dk> wrote in message
news:Rp4sc.863$Dp1.483@news.get2net.dk...
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> news:40b08bb8$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Shsj skrev i meddelelsen ...
> >
> > >Indløb fra beholderen er jo øverst, når den er monteret på styret?
> >
> > Næeh, det er det nu ikke, højeste punkt er som regel banjoen på
tryksiden
> af
> > masteren, altså hvor slangen fra caliberen er monteret. Og lige
nøjagtigt
> > der samles luften, og Du kan døje i timevis uden at få det luft ud.
> >
> > mvh
> > Orla
>
> Ok., nu er jeg med
.
> Det var nu også meget tidligt (kl. 11:19), men nu kan jeg godt se hvad du
> mener.
>
> Mvh.
> Shsj
>
Som jeg tidligere i år gjorde opmærksom på og hvilket her løste ens
udluftningsproblem var det med at dreje forhjulet i yderstillingerne; nu er
det vel forhjulsbremser vi taler om?
For i bremsekaliberen er der ofte det højeste punkt lidt væk fra
udluftningsventilen, så al luften jo ikke kommer væk via den når hjulet står
lodret. Ved at dreje forhjulet i de 2 yderstillinger tippes forhjulet og
dermed også bremsekaliberen/kalibrene over i andre stillinger og de højeste
punkter er nu flyttet, og dermed også luftbobler. Og udluftninger foretages
nu med hjulet og kalibrene i de nye stillinger.
Mvh. Gert Thorgersen