/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSXR Bremseproblemer...
Fra : JL


Dato : 22-05-04 17:34

Er der nogle der har et godt råd?? Jeg har skiftet pakninger i mine
forbremse calibre og gjort stemplerne rene, (de hang før) nu kan jeg
ikke få dem luftet ud, har brugt cirka 1 liter bremsevædske på det og
det virker stadig ikke.. Der er ingen utætheder i systemet, jeg har
prøvet at koble calibrene enkeltvis på bremsecylideren og så virkede
de, men ikke sammen.. Kan det være fordi at ham der har haft mc´en før
har sat en uorginal cylinder på som muligvis er til en mc med en
caliber??? HJÆLP.....

 
 
Ukendt (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-04 08:34


JL skrev i meddelelsen ...

>Er der nogle der har et godt råd?? Jeg har skiftet pakninger i mine
>forbremse calibre og gjort stemplerne rene, (de hang før) nu kan jeg
>ikke få dem luftet ud, har brugt cirka 1 liter bremsevædske på det og
>det virker stadig ikke..

Som før foreslået af en her på gruppen, afmonter mastercylinderen fra
styret, placer den således at indløb fra beholderen er øverst, sæt en
styrende eller lignende fast i beslaget således at Du kan stramme grebet til
med en "lynlås"/strip, og vent til dagen efter. Resterende luft finder i
løbet af natten op til masteren, og når grebet slækkes fiser det ud i
bremsevæskebeholderen.

Og roligt nu, uanset hvilken mastercylinder en forrig ejer har monteret, så
vil den virke. Forskellene kan ligge i hvor stor vandring grebet får, men
som jeg har forstået det, så har det jo virket ?

mvh
Orla




Shsj (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 23-05-04 10:19


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40b053eb$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > JL skrev i meddelelsen ...
> >
> >Er der nogle der har et godt råd??
>
> Som før foreslået af en her på gruppen, afmonter mastercylinderen fra
> styret, placer den således at indløb fra beholderen er øverst, sæt en
> styrende eller lignende fast i beslaget således at Du kan stramme grebet
til
> med en "lynlås"/strip, og vent til dagen efter. Resterende luft finder i
> løbet af natten op til masteren, og når grebet slækkes fiser det ud i
> bremsevæskebeholderen.
>
> mvh
> Orla

Hej.
Jeg har lidt svært ved at visualisere hvorledes ovenstående skal udføres.
Indløb fra beholderen er jo øverst, når den er monteret på styret? ...Skal
den (bremsemasteren) ligge på jorden, eller skal den være højt placeret?
Ja, undskyld, men jeg forstår sgu' ikke helt princippet.

Mvh.
Shsj



Ukendt (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-04 12:31


Shsj skrev i meddelelsen ...

>Indløb fra beholderen er jo øverst, når den er monteret på styret?

Næeh, det er det nu ikke, højeste punkt er som regel banjoen på tryksiden af
masteren, altså hvor slangen fra caliberen er monteret. Og lige nøjagtigt
der samles luften, og Du kan døje i timevis uden at få det luft ud.

>...Skal den (bremsemasteren) ligge på jorden, eller skal den være højt
placeret?


Så højt som det er nødvendig for at sikre luften en vej at stige op gennem
systemet.

mvh
Orla

>Mvh.
>Shsj




Shsj (23-05-2004)
Kommentar
Fra : Shsj


Dato : 23-05-04 17:36


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40b08bb8$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Shsj skrev i meddelelsen ...
>
> >Indløb fra beholderen er jo øverst, når den er monteret på styret?
>
> Næeh, det er det nu ikke, højeste punkt er som regel banjoen på tryksiden
af
> masteren, altså hvor slangen fra caliberen er monteret. Og lige nøjagtigt
> der samles luften, og Du kan døje i timevis uden at få det luft ud.
>
> mvh
> Orla

Ok., nu er jeg med .
Det var nu også meget tidligt (kl. 11:19), men nu kan jeg godt se hvad du
mener.

Mvh.
Shsj



Gert Bo thorgersen (24-05-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 24-05-04 16:19


"Shsj" <Shsj@*SLET*kabelnettet.dk> wrote in message
news:Rp4sc.863$Dp1.483@news.get2net.dk...
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> news:40b08bb8$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Shsj skrev i meddelelsen ...
> >
> > >Indløb fra beholderen er jo øverst, når den er monteret på styret?
> >
> > Næeh, det er det nu ikke, højeste punkt er som regel banjoen på
tryksiden
> af
> > masteren, altså hvor slangen fra caliberen er monteret. Og lige
nøjagtigt
> > der samles luften, og Du kan døje i timevis uden at få det luft ud.
> >
> > mvh
> > Orla
>
> Ok., nu er jeg med .
> Det var nu også meget tidligt (kl. 11:19), men nu kan jeg godt se hvad du
> mener.
>
> Mvh.
> Shsj
>
Som jeg tidligere i år gjorde opmærksom på og hvilket her løste ens
udluftningsproblem var det med at dreje forhjulet i yderstillingerne; nu er
det vel forhjulsbremser vi taler om?
For i bremsekaliberen er der ofte det højeste punkt lidt væk fra
udluftningsventilen, så al luften jo ikke kommer væk via den når hjulet står
lodret. Ved at dreje forhjulet i de 2 yderstillinger tippes forhjulet og
dermed også bremsekaliberen/kalibrene over i andre stillinger og de højeste
punkter er nu flyttet, og dermed også luftbobler. Og udluftninger foretages
nu med hjulet og kalibrene i de nye stillinger.

Mvh. Gert Thorgersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste