nu er gs500 blevet for lille! :O)
Fra : Banshee

Dato : 22-05-04 15:08

hej jeg har fuldt meget med her inde på jeres Ng, og suger alt
informationen til mig :)

jeg har en suzuki gs 500 fra 95 som jeg er rigtig glad for, jeg har
kørt rigtig meget på den og blevet en meget bedre mc'list end da jeg
startede. men jeg synes at gs'ern er ved at blive lidt for lille jeg
vil gerne have noget med lidt mere knald i

jeg har kigget på:

suzuki gsx-r 400
og
yamaha FZR 600

jeg har også kigget på nogle suzuki gsx 600f men jeg har hørt så meget
dårligt om dem, så jeg er gået fra dem igen.

jeg er rimelig høj (189cm)og vejer 90 kg, og jeg køre nogle gange med
kærsten bag på.
er en 400ccm så for lille??

jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
sproty mc, er der andre muligheder

hjælp!!!!!!! hvad skal jeg gøre??????????

håber i kan hjælpe mig!
hilsen
Banshee

Fra : Mikael N

Dato : 22-05-04 16:17

"Banshee" <alp23@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
> sproty mc, er der andre muligheder
>
> hjælp!!!!!!! hvad skal jeg gøre??????????

Hej jeg har lige købt en honda vfr og er yderst tilfreds med den, kik evt på
vfr.dk
Men en anden mulighed er da cbr 600 f1 ( f2 er noget dyrer ) men cbr f1 kan
klart anbefales.
mikael

Fra : Pingvinen

Dato : 22-05-04 16:56

Banshee skrev:
> [...]
>
> jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
> sproty mc, er der andre muligheder
>
> hjælp!!!!!!! hvad skal jeg gøre??????????

hvad skal du så have for din GS500 og hvilken stand er den i.

Fra : Anders Paulsen

Dato : 22-05-04 16:58

"Banshee" <alp23@ofir.dk> skrev i en meddelelse er en 400ccm så for lille??

> jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
> sproty mc, er der andre muligheder
>
> hjælp!!!!!!! hvad skal jeg gøre??????????

> [...]

Jeg har selv lige skiftet min suzuki gsx 600 F fra 97 ud med en større mc.
Da jeg købte den for 55.000 havde den gået 36.000 km og så meget velholdt
ud. Jeg havde den så efterfølgende i 2 år og jeg har aldrig haft problemer
med den. Jeg er også 189 høj og vejer omkring 80 kg og har kørt en del med
min kæreste bagpå og har som sådan ikke manglet noget kraft når man først
ligger og tygger afsted hvad enten det er på motorvej eller landevej. Ved
solokørsel synes jeg der er et pænt ryk i den fra 8.000 omdrej. og op. Jeg
ved der er sagt meget om gsxér og knaster, men mener også at have læst at
det specielt gælder de gamle slingshot modeller med oliekøler og altså ikke
denne her. Da jeg solgte den( 50.000 km) havde den også begyndende slid af
knaster og vippearme, men omvendt hvad kan man forvente efter 50.000 km. Det
var ihvertfald ikke noget jeg mærkede eller hørte til. Samtidig er det jo en
motorcykel der har vist sit værd ved at være stort set uændret siden 1989.
Så det jeg vil sige med denne smøre er at jeg kun har haft rigtig gode
oplevelser med gsx Feren og derfor varmt kan anbefale den.

Anders

Fra : Mogens

Dato : 22-05-04 21:22

"Anders Paulsen" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så det jeg vil sige med denne smøre er at jeg kun har haft rigtig gode
> oplevelser med gsx Feren og derfor varmt kan anbefale den.

Er selv den lykkelige ejer af en gsf600f . Købte den brugt, og har
efterfølgende rullet knap 20.000 km på den uden problemer. Glimrende
all-round motorcykel - også til mine 188 cm. Fornuftig til både pendlerture
og ferieture. Og så tilpas sportslig at den ikke er kedelig.
Jeg tror ikke rigtigt på, at der er nogle mc'er der generelt er dårligere
end andre - hvis vi vel at mærke holder os inden for samme prisklasse.
Mvh
Mogens

Fra : K

Dato : 22-05-04 17:34

"Banshee" <alp23@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har også kigget på nogle suzuki gsx 600f men jeg har hørt så meget
> dårligt om dem, så jeg er gået fra dem igen.

Der er også mange af dem, så derfor er muligheden større for at høre noget
dårligt, man hører jo sjældent om solstrålehistorierne. ( det med nittings
på knastaksler er en kendsgerning, men det giver sjældent store problemer )
Jeg har selv haft en GSXF600 fra 2000, og den er det bedste bekendtskab jeg
har haft med en MC

> jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
> sproty mc, er der andre muligheder
>
> hjælp!!!!!!! hvad skal jeg gøre??????????

Der er masser af muligheder med 50 K på lommen, kig eks. DBA.DK ,
alternativt kør hen og få en god byttepris ved en aut. Suzukiforhandler !

Fra : Armand

Dato : 22-05-04 19:50

> [...]
>
> jeg har kigget på:
> suzuki gsx-r 400 og yamaha FZR 600
> jeg er rimelig høj (189cm)og vejer 90 kg, og jeg køre nogle gange med

Flertallet af tilgængelige GSXR400'ere vil være de sorte uden bagsæde, så dé
er altså for små qua manglende mulighed for at have én bagpå

Hvis du ikke er forskrækket over høje omdrejninger er GSXR400 egentlig ikke
så lille, derved at den har ca. 1/3 flere HK's end GS500'eren!

FZR600 er, efter oplevelserne blandt gruppens skribenter, til gengæld lagt
mere holdbar end GSXR400. Den har dog en (Yamaha-typisk?) tung
traktorgearkasse!
Det er samtidig en model der spreder sig meget i design over årene, hvorfor
man bør være opmærksom på årgange/udseende så man ikke ender med en model
man senere på sæsonen går hen og ser på som "den forældede"!

> jeg har cirka 45000-50000 kr til en ny mc. jeg vil gerne have en
> sproty mc, er der andre muligheder

Til højden vil jeg istemme med at foreslå en VFR750 af de tidligere årgange.
VFR-motoren er tilsyneladende nærmest uopslidelig så alder er ikke det man
skal frygte mest på dén!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-05-04 19:48

> [...]
årgange.
> VFR-motoren er tilsyneladende nærmest uopslidelig så alder er ikke det man

´
Men Armand, det er jo en honda!

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 11:00

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en

> Men Armand, det er jo en honda!

Jup! Sørgeligt nok

Men jeg har jo fornyligt haft lejlighed til at svine en Honda til her på
gruppen, så det giver lidt balance til at jeg lige kan snige lidt VFR-ros
ind igen

--
Armand
(Honda-hader med forkærlighed for VFR750 og CBR600)

Fra : Banshee

Dato : 23-05-04 08:27

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<c8o71m$24km$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> man bør være opmærksom på årgange/udseende så man ikke ender med en model
> man senere på sæsonen går hen og ser på som "den forældede"!

vil det sige at i ikke synes at en Yamaha FZR er en god maskine??
jeg har fået tilbudt en '94 der har gået 45000km, og er rigtig pæn og
fed til 43000kr.
er der noget man skal passe på ved kom af en FZR'er???
hvordan er det at have en bag på?? sidder man godt der er eller er det
bare et stykke stof

og lige et spørgsmål til gsxr 400'ern. går det ikke total død når man
er to på den? den har jo kun et moment på 2,6 kg/m??

Banshee

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 08:46

Banshee skrev i meddelelsen
<9ec90c5b.0405222326.10d594e8@posting.google.com>...

>og lige et spørgsmål til gsxr 400'ern. går det ikke total død når man
>er to på den? den har jo kun et moment på 2,6 kg/m??

Http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment/

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 23-05-04 11:02

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> >

> og lige et spørgsmål til gsxr 400'ern. går det ikke total død når man
> er to på den? den har jo kun et moment på 2,6 kg/m??

Det rækker givetvis til at trække op af storebæltsbroen i modvind, hvad
GS500eren vel også kunne. Og mere drejningsmoment har man ikke brug for i
Danmark.

Og så er der lige dét med nedgearing - Det ér en model man skal være beredt
på at skulle rode i gearkassen på, så hvis du er bange for høje
omdrejninger, som jeg skrev tidligere, så gå uden om dén!

--
Armand.

Fra : Banshee

Dato : 23-05-04 22:32

> Og så er der lige dét med nedgearing - Det ér en model man skal være beredt
> på at skulle rode i gearkassen på, så hvis du er bange for høje
> omdrejninger, som jeg skrev tidligere, så gå uden om dén!

det er ikke det jeg er bange for. før jeg fik mc-kortet lå jeg og
racede rundt på en vold-tunet yamaha 4-gear, og det var sku sjov (det
var i hvert fald snakke om høje omdrejninger) så jeg er
overhovedet ikke bange for høje snoringer, tvært imod

men er sådan en 4oo racer også nok til at slæbe mig og kæresten, så
det stadig er lidt sjovt at køre på den????

hvad synes i om den FZR jeg har fået tilbudt??

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-05-04 07:42

> [...]
> på at skulle rode i gearkassen på, så hvis du er bange for høje
> omdrejninger, som jeg skrev tidligere, så gå uden om dén!

xxxxxxxxxxxx

He he... Den bette gixxer kan da sagtens trækker mig og kæresten over
storebæltsbroen i modvind i 6 gear, men ellers ja.. der er en del roderi med
gearen, men det er jo samtidig med til at gøre det lidt sjovere at køre, om
man nu har valgt der rigtige gear til en god acceleration ud af en kurve
osv... i stedet for de store raketter, hvor man vælger et gear man vil køre
i og så krudter den af, for den trækker stort set lige meget i alle gear (
med visse undtagelser selvfølgelig )..

At den skal have mange omdr. skal man ikke være nervøs for da, den er jo
bygget til det, men har lidt en lommefilosofi om at mange omdr = små
tolerencer, hvorfor man skal justerer/indstille tit for optimal kørsel..

Men 400'eren er der masser af sjov i, men tror alligevel det bedre kan
betale sig at købe en større og mere landskendt model, hvorfor det også
bliver nemmere at skaffe reservedele til "dyret"

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd