Peugeot sppefight eller Vivacity??
Fra : Jørgen nielsen

Dato : 22-05-04 11:18

Hej.

jeg står for at skulle købe en ny peugeot, da den gamle vandkølede
blev stjålet:)

Jeg står nu og skal vælge mellem en speedfight eller en vivacity.
Er der nogle reelle forskelle?

Jeg skal bruge den hver dag til arbejde.
Den skla ikke tunes, men jeg vil gerne have fjernet den ekstra skive i
variatoren.
Er variatoren i disse 2 modeller ens?

Jeg har ikke den viden/håndelag der skal til dette, Hvad gør man?

Jeg bor 2610.
Mange hilsner
Jørgen

Fra : Hekto

Dato : 22-05-04 19:34

Jørgen nielsen wrote:
> [...]
> variatoren.
> Er variatoren i disse 2 modeller ens?
>
> Jeg har ikke den viden/håndelag der skal til dette, Hvad gør man?

I princippetr er de ens; men kørestillingen er forskellig.
Jeg ville vælge en luftkølet. Færre problemer.

I princippet er 'operationen' den samme som ved service, hvor man
skifter ruller.
Man bør dog have det rigtige værktøj.

www.hekto.dk/speedfight

Fra : CKC

Dato : 23-05-04 07:50

Hej !

Jeg ville følge Hektos råd, idet han har ret. Speedfight vandkølet er dyr i
reservedele.
En ny original vandkølet cylinder koster ca. 1000,- hvor du kan få en
luftkølet til ca.4 - 500,- Jeg har selv en vandkølet speedfight. Men hvis
jeg vidste det som jeg ved idag, ja så var den blevet blæserkølet. Jeg har
stort set ikke haft andet end ærgelser med skidtet op puttet en masse penge
i dyret. Peugeot var heller ikke nemme at danse med da der var garanti på
scooteren. For at sige det kort de ved ikke en skid om scootere. Så vi må
håbe det er blevet bedre nu hvor det cykel & knallert forhandlerne der har
overtaget Peugeot scootere, men Peugeot sidder stadig på reservedels
listerne. ! så vi må se.

Mvh
C. Christoffersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-05-04 10:44

On Sun, 23 May 2004 08:49:54 +0200, CKC wrote:

> Hej !
>
> Jeg ville følge Hektos råd, idet han har ret. Speedfight vandkølet er

Er den? Ikke alle Speedfight's er vandkølede...

> dyr i reservedele.

Er den? Synes nu ikke et sæt klodser til 99,- er dyrt, ruller til 49,-
samt rem til 199,- bare for, at nævne nogle få dele som skal skiftes af
og til.

Btw. min har rundet lige knap 10000km og jeg kører stadig på de
originale klodser samt bakker - der er MASSER af kilometer i dem endnu.
Remmen er lige blevet skiftet for første gang...

Så dyr? Nej bestemt ikke! Så skal du købe Aprilia SÅ skal du se dyre
originale dele...

> En ny original vandkølet cylinder koster ca. 1000,- hvor du kan få en
> luftkølet til ca.4 - 500,- Jeg har selv en vandkølet speedfight. Men
> hvis jeg vidste det som jeg ved idag, ja så var den blevet blæserkølet.

Også derfor jeg købte min Speedfight luftkølet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"