Fortrydelse
Fra : Lasse C. Johansen

Dato : 22-05-04 11:05

Hej.

Hvis man eks. køber at web-hotel hos www.b-one.net , er der så tale om et
specielt tilpasset produkt?
Så vidt jeg kan se kan man kun vælge imellem 3 web-hotel typer og disse
kan - ifølge dem selv - ikke tilpasses yderligere.
Sagen er den at jeg ønsker at annullere en ordre, som i øvrigt ikke er helt
gennemført, da domainet endnu ikke er overført.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 22-05-04 14:08

"Lasse C. Johansen" skrev 22.05.2004 12:05:

> Hvis man eks. køber at web-hotel hos www.b-one.net , er der så tale om et
> specielt tilpasset produkt?

Nej, der er tale om en tjenesteydelse.

> [...]
> Sagen er den at jeg ønsker at annullere en ordre, som i øvrigt ikke er helt
> gennemført, da domainet endnu ikke er overført.

Hvis det er aftalt, at udførelsen kunne ske med det samme (det er det vel
som regel ved webhoteller), og du er blevet gjort opmærksom på at
fortrydelsesretten derved ophørte, så kan du ikke længere fortryde, jf.
forbrugeraftalelovens § 12 stk. 2.

/kristian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-04 14:16

Lasse C. Johansen skrev:

>Hvis man eks. køber at web-hotel hos www.b-one.net , er der så tale om et
>specielt tilpasset produkt?

Der er i hvert fald tale om en tjenesteydelse, og lovens
specialbestemmelse om visse aftaler indledes med:
Stk. 2.   Ved fjernsalg af tjenesteydelser samt ved fjernsalg af
   varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter
   forbrugerens individuelle behov, gælder ...

Så tjenestydelser er ubetinget undtaget fra den 'simple'
fortrydelsesret - muligheden for fortrydelse falder væk når
tilretningen begynder.

>Så vidt jeg kan se kan man kun vælge imellem 3 web-hotel typer og disse
>kan - ifølge dem selv - ikke tilpasses yderligere.

Det er irrelevant.

>Sagen er den at jeg ønsker at annullere en ordre, som i øvrigt ikke er helt
>gennemført, da domainet endnu ikke er overført.

Det kan ikke gøres med baggrund i fortrydelsesretten. Så skal der
være tale om misligholdelse af aftalen.

--
Bertel

Fra : Lasse C. Johansen

Dato : 23-05-04 16:19

Jeg takker mange gange, Jer begge to for hjælpen.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.