Hvilken knallert model skal min mor vælge?
Fra : Heidi N. K.

Dato : 22-05-04 10:08

Hej

Jeg skal købe en knallert til min mor på 70 år.
Jeg kender ikke markedet i dag.

Hvilken model skal jeg købe?

Jeg har følgende oplysniner;
¤¤¤ Min mor har ikke kørekort til bil el. knallert så det må vist
blive en model "30 km/t"
¤¤¤ Kan den startes elektrisk vil det være fint men ikke et krav.
¤¤¤ Hun bor inde i en skov og de første 2 km vil altid være på
skovveje, så affjedringsmæssigt skal den være i den bedre ende.
¤¤¤ Hun har ikke for mange penge, men vi forventer at bruge 5-6-7000
kr.
¤¤¤ Den må gerne være brugt, men skal være i orden
¤¤¤ Kørsels behovet vil ligge på 10-20 km om dagen.

Mvh.
Heidi

Fra : Preuthun

Dato : 22-05-04 21:51

> Hej
>
> Jeg skal købe en knallert til min mor på 70 år.
> Jeg kender ikke markedet i dag.
>
> Hvilken model skal jeg købe?

Hejsa.

Efter din beskrivelse, skal det åbenbart være en knallert, som man bare
starter og vrider håndtaget for at få til at køre. Så skal den skal være
driftsikker, og velaffjedret.
Så vil jeg foreslå dig at købe en god brugt Puch Maxi. Den opfylder disse
krav. Det er derfor den har været, og stadig er så populær.
Du skal bare sikre dig at den altid har kørt lovligt, for når først de
"drengene" har været igang... så kan alt gå galt.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-05-04 10:45

On Sat, 22 May 2004 22:51:08 +0200, Preuthun wrote:

> Efter din beskrivelse, skal det åbenbart være en knallert, som man bare
> starter og vrider håndtaget for at få til at køre. Så skal den skal
> være driftsikker, og velaffjedret.

Enig.

> Så vil jeg foreslå dig at købe en god brugt Puch Maxi. Den opfylder

Maxi?? Det hænger vist ikke sammen med driftsikker og velaffjedret *GG*

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 23-05-04 15:37

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Maxi?? Det hænger vist ikke sammen med driftsikker og velaffjedret *GG*

....eller affjedring. Jeg synes ikke man ser mange af "luxus" modellerne med
affjedring bagerst.

Fra : Highserver

Dato : 23-05-04 15:03

Hej Heidi

Et godt foreslag ville være en scooter Aprilia Rally, den er robust, har en
god affjerdring og el-start.
Men den kan være svær for din mor at stille på stødtefod !
Den fåes brugt i den prisklasse du nævner i dit indlæg.

P.S.Køber du brugt så tag en med der har tjek på tingene.

Hilsen Jakob

Fra : GK

Dato : 24-05-04 00:30

som en anden skrev ville en puch maxi være knallerten til din mor ,,, jeg
tror personlig ikke en scooter ville være en god ide .. da balancen på en
scooter ikke er så nem, at styre for en gammel dame .. der er puch maxi én
langt nemmer at have med at gøre ,,, jeg kender en dame på 75 der kører
på puch maxi og det går fint ... jeg tror ikke der ville gå lang tid før
hun ville vælte med en scooter og hvad der af følger ..og en scooter er squ
en satan hvis der er bare en smule glat .. de kører squ lige pluslig rund
om sig selv før man aner det .. det vil der nok være nogen der vil give mig
ret i .. som har kørt scooter på vådt græs eller i sne og slud / is og hvad
har vi
det kunne nok gå an hvis hun kun skulle køre lige ud på scooteren med
det er når man skal svinge om hjørner og den slags .. og det ligger nok ikke
til en dame i den alder at ligge svinet ned i et skarp sving eller kravle
over på siden af den for at tvinge den rundt .. hun ville nok ende i
modsatte vejbane og lige midt i køleren på en bil og det kan vi jo ikke have
vel .. så hvis jeg skulle vælge en knallert til min mor så blev det en puch
eller noget i den stil
da de ikke er så volsomme til at accelerere .. selv unge knægte på 16-20 år
kører squ ind i alting fordi de helst skal køre som død og helved og ikke
kan styre det lidt akavet balancepunkt en scooter har

... hvad mener i andre der ude er jeg helt gal på den

mvh gk
'

Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-05-04 21:45

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> wrote in message news:<40b13540$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> ret i .. som har kørt scooter på vådt græs eller i sne og slud / is og hvad

ér den det? jeg har ofte kørt 50-60 i timen mens der var vold meget
sne på banen aldrig et problem for mig.

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-05-04 08:57

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kr.
> ¤¤¤ Den må gerne være brugt, men skal være i orden
> ¤¤¤ Kørsels behovet vil ligge på 10-20 km om dagen.

Jeg ville tro en Suzuki FZ-50 ville være en god knallert for din mor.
Den er ikke så stor knap så hidsig som en scooter. Samtidigt er det
nok muligt, at få en af dem i pæn stand relativt billigt.

Mvh

Steinbjørn

Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-05-04 19:51

On Tue, 25 May 2004 09:56:57 +0200, "S. Sørensen"
<steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote:

>Jeg ville tro en Suzuki FZ-50 ville være en god knallert for din mor.
>Den er ikke så stor knap så hidsig som en scooter. Samtidigt er det
>nok muligt, at få en af dem i pæn stand relativt billigt.

Hmm, sjovt, da jeg så indlægget tænkte jeg også straks p åen FZ50'er,
den er lille og driftsikker og så er det den ondeste sofacykel man kan
få, altså med hensyn til affjedringen..Ihvertfald MEGET mere behagelig
end en Puch Maxi..

Ved ikke om den kan få's med elstart men på den anden side det kan en
Puch jo heller ikke..

Henrik Madsen

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-05-04 21:36

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> end en Puch Maxi..
>
> Ved ikke om den kan få's med elstart men på den anden side det kan en

Det var også min tanke med foreslaget. Samtidigt har jeg da set en hel del
"ældre" mennesker på en FZ50'er og det virker som et behageligt stille og
roligt transportmiddel.
Personligt har jeg det fint med min Rally, men den er nok lidt for stor til
en ældre dame.

Steinbjørn